Sammenhæng mellem overvægt og mærke liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.784 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg er lidt nysgerrig... Mærker man senere liv når man er overvægtig? Hvad er jeres erfaringer?

Hilsen en utålmodig overvægtig med bmi på 29 og i 17 uge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Henriette Aaby

Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig... Mærker man senere liv når man er overvægtig? Hvad er jeres erfaringer?

Jeg er jo temmelig overvægtig. Og jeg har denne gang mærket liv siden uge 17.

Da jeg ventede min datter var det anderledes, for da var moderkagen foran, og jeg kunne kun mærke hende i siderne.

Denne gang ligger moderkagen højt oppe af rygsøjlen, og ja jeg mærker rigtig meget liv.

Anmeld

15. november 2011

Benjamins'mor

Jeg vejede 68 kg da jeg blev gravid, er 173 cm høj, og mærkede først liv i uge 20-21.

Anmeld

15. november 2011

Vivian87

Jeg har er BMI på 40 og jeg mærkede liv første gang i uge 14, og sådan rigtige spark fra omkring uge 19-20 stykker... Jeg tror det afhænger mere af moderkagens placering og babyen end overvægten (min modekage lå bagtil) 

Anmeld

15. november 2011

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Det handler om moderkagens placering og ikke din overvægt..

(Spurgte min jordmoder.)

Jeg er selv overvægtig og mærkede liv i uge 12-13+, små rejespjæt.. og i uge 16 rigtige spark. Min moderkage lå bagtil.

-Sheila

Anmeld

15. november 2011

AnnaK89

Benjamins'mor skriver:

Jeg vejede 68 kg da jeg blev gravid, er 173 cm høj, og mærkede først liv i uge 20-21.

Men det er jo også normalt når man er førstegangsgravid, at man først mærker liv omkring uge 20 - det har nok ikke noget med din størrelse at gøre

Anmeld

15. november 2011

Nessie

Jeg mærkede liv første gang i uge 15 (har fundet ud af det må være ham der sparkede) fik små bitte spark fra uge 17, og hver dag fra uge 19

Anmeld

15. november 2011

nathja

er selv en stor pige og i begge mine første graviditeter lå moderkagen foran.. første gang mærkede jeg liv/bobler i uge 17 og spark i uge 21. anden gang mærkede jeg liv/bobler i 15 og spark i 19.. denne gang har jeg ligger moderkagen lidt længere oppe og lidt til siden så jeg har mærker liv/bobler siden uge 11 og spark i 17.. er nu 20 uger henne og hygger mig med at få et los engang imellem 

Anmeld

15. november 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar  Ser ud til at jeg bare må væbne mig med tålmodighed lidt endnu, da der stadig er knap 3 uger til jeg får at vide hvordan moderkagen vender/ligger... Hvis ikke jeg kan mærke noget inden

Anmeld

15. november 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg havde et BMI på 30 da jeg blev gravid, og jeg mærkede liv fra Isabella første gang 17+4 (førstegangsgravid) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.