Nogle der kan hjælpe lidt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. november 2011

MortilCilas

Jeg står og skal købe ind til resten af ugen, men aner ikke hvad vi skal have og spise de fleste af dagene.
Jeg prøver at lave en varieret kost, osv. Men aner ikke hvad jeg skal lave af mad, da min søn på 10 måneder også skal kunne spise det, og skal helst være så billigt så muligt.

Nogle forslag?

tak på forhånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Noahmor

Cilas skriver:

Jeg står og skal købe ind til resten af ugen, men aner ikke hvad vi skal have og spise de fleste af dagene.
Jeg prøver at lave en varieret kost, osv. Men aner ikke hvad jeg skal lave af mad, da min søn på 10 måneder også skal kunne spise det, og skal helst være så billigt så muligt.

Nogle forslag?

tak på forhånd!

Boller i Karry eller selleri med kogte gulerødder til. 

Plejer at lave bollerne af medister og det købte jeg til 15 kr i Rema i sidste uge. Så bliver det næsten ikke billligere. 

Anmeld

15. november 2011

MortilCilas

Noahmor skriver:

Boller i Karry eller selleri med kogte gulerødder til. 

Plejer at lave bollerne af medister og det købte jeg til 15 kr i Rema i sidste uge. Så bliver det næsten ikke billligere. 

Tak og nej gør det godt nok ikke.

Anmeld

15. november 2011

Holbæktrunten

kylling, koteletter, mørbrad osv i fad... whatever der er på tilbud...

kødsovs... høns i asparges. brændende kærlighed...

Anmeld

15. november 2011

MortilCilas

Holbæktrunten skriver:

kylling, koteletter, mørbrad osv i fad... whatever der er på tilbud...

kødsovs... høns i asparges. brændende kærlighed...

Tak

Anmeld

15. november 2011

A.n.onym.

Her en min liste til resten af måneden:

15.11 - Boller i karry

16.11 Risengrød (dejlig billigt)

17.11 Hjemmelavet pizza

18.11 (ikke hjemme) men forslag - lasagne m blendet grønt - dobbelt portion til næste dag

19.11 sheperds pie (kødsauce med kartoffelmos-låg)

20.11. Ris, laks, råkost og light hollandaise

21.11 Fiske filet´er med kartofler, broccoli og dressing

22.11 Boller i karry(min søn eeelsker det)

23.11 Risret med oksekød, ris, fløde, tomatpure og ærter

24.11 Lillebittejuleaftesmad - andebryster med kartofler og sauce og måske lidt grønt

25.11 Frikadeller med kartoffelmos og grønt

26.11 Biksemad m. æg

27.11 Risengrød

28.11 Fiskefrikadeller m. ris og råkost

29.11 Spaghetti med kødsauce

30.11 Boller i karry (igen)

Anmeld

15. november 2011

AnneBJ

Xeniakaas skriver:

Her en min liste til resten af måneden:

15.11 - Boller i karry

16.11 Risengrød (dejlig billigt)

17.11 Hjemmelavet pizza

18.11 (ikke hjemme) men forslag - lasagne m blendet grønt - dobbelt portion til næste dag

19.11 sheperds pie (kødsauce med kartoffelmos-låg)

20.11. Ris, laks, råkost og light hollandaise

21.11 Fiske filet´er med kartofler, broccoli og dressing

22.11 Boller i karry(min søn eeelsker det)

23.11 Risret med oksekød, ris, fløde, tomatpure og ærter

24.11 Lillebittejuleaftesmad - andebryster med kartofler og sauce og måske lidt grønt

25.11 Frikadeller med kartoffelmos og grønt

26.11 Biksemad m. æg

27.11 Risengrød

28.11 Fiskefrikadeller m. ris og råkost

29.11 Spaghetti med kødsauce

30.11 Boller i karry (igen)

Du må være ret god til at lave boller i karry!  Kan du ikke skrive hvordan du gør? Det går ALTID galt for mig, og så svært burde det trods alt ikke være... Gerne hvor meget du bruger af hvad (også karry mm.) hvis du gider... 

Anmeld

15. november 2011

Zibi_84

Jeg lærte en rigtig nem og god ret i går. Stegte ris med grøntsager og kyllingepølser.

Netto: har små kyllinge pølser til 10 kr(smager dejligt)

Netto: Har en pose med blandet salat og gulerøds strimler der er lige til at hælde i.

Kyllingepølser

Basmati ris

Champingnon

en pose blandet salat

Tomater

Ærter

grøntsagsboullion

Krøntsagerne skæres i tern, og svitses i en wok, sammen med kyllingepølserne. Ved siden af koges risene. Når det er stegt rimeligt igennem, blandes risene i wokken. Brug evt. krydderier og ketchup(smagssag) Nemt, lækkert og billigt

Anmeld

15. november 2011

A.n.onym.

AnneBJ skriver:

Du må være ret god til at lave boller i karry!  Kan du ikke skrive hvordan du gør? Det går ALTID galt for mig, og så svært burde det trods alt ikke være... Gerne hvor meget du bruger af hvad (også karry mm.) hvis du gider... 

Hehe, eller også er han ikke så kræsen ;-)

Jo da - here it goes:

Jeg starter med at lave en frikadellefars -

1 stort løg der er blendet til en grød                                            450 g svinekød, hakket, 3% fedt
1 alm. æg
2,5 dl havregryn
1 alm løg
2 tsk peber (vigtigt at det er fint peber )
1 tsk salt (fint salt)
30 g becel omega 3 & 6

Dette former jeg til boller og putter i spilkogende vand der er tilsat en boullionterning (jeg bruger høseboullion til alt - men kan være hvilken som helst) 

Herefter laver jeg saucen:

Jeg putter 80 gr. flydende margarine i en varm gryde, når dette er varmet op, putter jeg 1,5 spsk karry i og 1 spsk gurkemeje (giver kun farven og gør det ikke så stærkt). Herefter putter jeg 1,5 spsk. hvedemel i, og rør dette til en "dej" med et håndpiskeris (giver bedre føling). herefter tager jeg en dl. boullionvand fra bollerne og hælder ned i gryden (det er vigtigt at man ikke hælder for meget væske i ad gangen da det giver klumper. når vandet er rørt ud i "dejen" tager jeg 1 dl. mælk (jeg bruger letmælk) og gør det samme. Denne kombination af boullionvand og mælk gør jeg til der er nok sauce (det er vigtigt at saucen når at koge op for hver gang, og briver tyk, inden næste omgang væske) Efter et par omgange, bliver saucen tyndere og tyndere. jeg bruger nogengange nogle ebletern i saucen eller knoldselleri, og dette skal selvf. bare i saucen (sellerien skal selvf. stå lidt så det bliver blødt.) Jeg kommer bollerne op i saucen - og serverer med ris - Voila!!

Anmeld

15. november 2011

AnneBJ

Xeniakaas skriver:

Hehe, eller også er han ikke så kræsen ;-)

Jo da - here it goes:

Jeg starter med at lave en frikadellefars -

1 stort løg der er blendet til en grød                                           450 g svinekød, hakket, 3% fedt
1 alm. æg
2,5 dl havregryn
1 alm løg
2 tsk peber (vigtigt at det er fint peber )
1 tsk salt (fint salt)
30 g becel omega 3 & 6

Dette former jeg til boller og putter i spilkogende vand der er tilsat en boullionterning (jeg bruger høseboullion til alt - men kan være hvilken som helst) 

Herefter laver jeg saucen:

Jeg putter 80 gr. flydende margarine i en varm gryde, når dette er varmet op, putter jeg 1,5 spsk karry i og 1 spsk gurkemeje (giver kun farven og gør det ikke så stærkt). Herefter putter jeg 1,5 spsk. hvedemel i, og rør dette til en "dej" med et håndpiskeris (giver bedre føling). herefter tager jeg en dl. boullionvand fra bollerne og hælder ned i gryden (det er vigtigt at man ikke hælder for meget væske i ad gangen da det giver klumper. når vandet er rørt ud i "dejen" tager jeg 1 dl. mælk (jeg bruger letmælk) og gør det samme. Denne kombination af boullionvand og mælk gør jeg til der er nok sauce (det er vigtigt at saucen når at koge op for hver gang, og briver tyk, inden næste omgang væske) Efter et par omgange, bliver saucen tyndere og tyndere. jeg bruger nogengange nogle ebletern i saucen eller knoldselleri, og dette skal selvf. bare i saucen (sellerien skal selvf. stå lidt så det bliver blødt.) Jeg kommer bollerne op i saucen - og serverer med ris - Voila!!

1000 tak!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.