hundeangreb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. november 2011

mn

Hej

Hvis ens hund bliver angrebet af en anden hund, må man så selv gøre noget for at få den væk? hvis ja hvor meget må man gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Toshiba

metteswn skriver:

Hej

Hvis ens hund bliver angrebet af en anden hund, må man så selv gøre noget for at få den væk? hvis ja hvor meget må man gøre?

man må vel gøre hvad der skal til.....

Anmeld

15. november 2011

mn

Toshiba skriver:

man må vel gøre hvad der skal til.....

Det var det jeg var lidt i tvivl om man måtte. for hvad så hvis der sker den anden noget i det man forsøger at få den væk? hvis forsikring dækker så?

Anmeld

15. november 2011

Toshiba

metteswn skriver:

Det var det jeg var lidt i tvivl om man måtte. for hvad så hvis der sker den anden noget i det man forsøger at få den væk? hvis forsikring dækker så?

aner det ikke... sikkert den der fjerner hunden.. men man gør det jo ikke for at være ond - men for at afhjælpe evt. større skader

Anmeld

15. november 2011

mn

Toshiba skriver:

aner det ikke... sikkert den der fjerner hunden.. men man gør det jo ikke for at være ond - men for at afhjælpe evt. større skader

Det har du selvfølgelig ret i, men det eneste jeg kan finde i lovgivningen er når skaden er sket, hvilket undre mig meget.

Anmeld

15. november 2011

Jonatansmor

metteswn skriver:

Hej

Du må beskytte din ejendom i det samme omfang som du bliver angrebet - hunde, katte og andre små kæledyr bliver anset for at være ejendom. Så bliver din hund angrebet, må du faktisk gå ret langt i forsøget på at beskytte den.

Anmeld

15. november 2011

mn

Jonatansmor skriver:

Du må beskytte din ejendom i det samme omfang som du bliver angrebet - hunde, katte og andre små kæledyr bliver anset for at være ejendom. Så bliver din hund angrebet, må du faktisk gå ret langt i forsøget på at beskytte den.

Okay mange tak for hjælpen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.