hvis min kæreste bliver fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.109 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Anonym trådstarter

inden han er berettiget til a kasse. Er han da berettiget til kontant hjælp?

Lidt info:

vi er ikke gift

Vi er samlevende

Vi har barn sammen (plus min datter)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Cami

For at man kan få penge af sin A-kasse skal man være medlem i en vis tid, og have været på arbejdsmarkedet en hvis tid også.. Hvor lang tid kan jeg ikke huske .. - men det er noget I skal snakke med A-kassen/ fagforeningen om..

For at få kontakthjælp skal det være den sidste vej for indkomst..

Han skal opfylde deres krav for at få kontakthjælp, og dem kan man vist finde inde for borger.dk

Håber det hjælper lidt ..

Anmeld

14. november 2011

Anonym trådstarter

Cami skriver:

For at man kan få penge af sin A-kasse skal man være medlem i en vis tid, og have været på arbejdsmarkedet en hvis tid også.. Hvor lang tid kan jeg ikke huske .. - men det er noget I skal snakke med A-kassen/ fagforeningen om..

For at få kontakthjælp skal det være den sidste vej for indkomst..

Han skal opfylde deres krav for at få kontakthjælp, og dem kan man vist finde inde for borger.dk

Håber det hjælper lidt ..

Tak. det var mere om han vil blive trukket i ydelse nu vi bor sammen uden at være gift og om han bliver betragtet som værende forsørger nu jeg er i arbejde?

Anmeld

14. november 2011

Cami

det ved jeg desværre ikke :/

Anmeld

14. november 2011

trunte89

Han skulle gerne kunne få forsørger, og skulle ikke blive trukket når I ikke er gift.

Anmeld

14. november 2011

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Han skulle gerne kunne få forsørger, og skulle ikke blive trukket når I ikke er gift.

okay tusind tak. Så er jeg mere lettet! Håber nu alligevel at han forbliver i sit job, men pt er der ikke meget at lave og han har endnu ikke været medlem af a kasse i 1 år.

Anmeld

14. november 2011

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Lidt info:

vi er ikke gift

Vi er samlevende

Jeg mener at når i IKKE er gift har du ikke forsørgerpligt over for ham... så nej han bliver ikke trukket i kontanthjælp.

Anmeld

14. november 2011

trunte89

Anonym skriver:

okay tusind tak. Så er jeg mere lettet! Håber nu alligevel at han forbliver i sit job, men pt er der ikke meget at lave og han har endnu ikke været medlem af a kasse i 1 år.

Ja, det er meget rart at være forberedt på 'hvis nu' osv.

Anmeld

14. november 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Tak. det var mere om han vil blive trukket i ydelse nu vi bor sammen uden at være gift og om han bliver betragtet som værende forsørger nu jeg er i arbejde?

Han vil ikke blive trukket i kontanthjælp så længe i ikke er gift - det er bl.a. en af grundene til at jeg ikke skal giftes med min kæreste  Han er på kontanthjælp, og jeg har et fast arbejde... Han bliver intet trukket når vi bor sammen - det er straks værre hvis vi bliver gift 

Anmeld

14. november 2011

Isabeau

Lidt info:

vi er ikke gift

Vi er samlevende

Han kan sagtens få kontanthjælp, men som KH modtager må man ikke være medlem af en A-kasse...?

Mig og min kæreste bor sammen, har 2 børn (næsten, termin om 2 uger), og er ikke gift.

Vi får begge samme mængde penge; han KH og jeg barsel, som er 13.345 kr. før skat. 

Ps. Er du i arbejde, vil du blive den fulde forsørger, hvor kommunen beder om dine lønsedler, og udfra dem, beregner hvad han kan få. Noget med 2 x KH-sats. Får du fx 15.000 kr udbetalt, får han kun ca. 12.000 kr. før skat. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.