Og hvorfor vil du starte med sutten nu efter 14 måneder? Min søn bruger ikke sut og det virker fint med os. Da jeg stoppede med nat amning har jeg givet ham lidt vand i en tudkop. Han spiser en lille portion godnat grød og så er der ingenting til næste morgen, kun vand. Han var lidt utilfreds men det gik bedre en jeg troede. Jeg skulle trøste lidt, vugge ham og så noget den første nat, men så gik det bedre. I flere natte har han vågnet på det samme tidspunkt, hvor jeg ammede ham. Han fik bare vand hele tiden. Og der var faktisk ikke så meget brok. Nu vågner han ikke så meget mere (kun når han får tænder) måske en enkelt gang, drikker lidt og ligger sig til at sove igen til kl 06 eller 06.30. Det tager måske 30sek at give ham vand og sove igen. Han er kun et år men på et eller andet tidspunkt lærer han at finde vandet selv (jeg gider ikke nu, for nogle gange synes han, at det er sjovt at lege med vandet). Så jeg tror, at du vil have det samme med flasken. Jeg har læst, at du kan lave mælken tyndere og tyndere med at blande vand i. Og på et eller andet tidspunkt er det kun vand. Og så kan du bare give ham vand direkt fra koppen. Og det er det. Jeg synes, at det er lidt sent at starte med sutten. De har ikke længere suttebehov ligesom små babier. Meget tit er det kun fordi de har altid fået sut og man venter at tage den fra dem. Jeg håber, at jeg kunne hjælpe lidt
Anmeld