Sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.029 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. februar 2009

Mamamischa

Ja min datter på 14mdr bruger ikke sut, men får stadig flaske, min kæreste siger så om vi ska prøve at gi hende en sut når hun vågner om natten.
Hva synes i ? ska vi vænne hende ti sut om natten ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Det synes jeg ikke i skal gøre. Nu har hun klaret det fint uden i 14 mdr, så er der ingen grund til at give hende den. Jeg går pt og prøver hvordan vi skal komme af med den dumme sut

Hilsen Jeanne (hvis dreng fik den sidste flaske 19 mdr gammel )

Anmeld

15. februar 2009

Cris

Og hvorfor vil du starte med sutten nu efter 14 måneder? Min søn bruger ikke sut og det virker fint med os. Da jeg stoppede med nat amning har jeg givet ham lidt vand i en tudkop. Han spiser en lille portion godnat grød og så er der ingenting til næste morgen, kun vand. Han var lidt utilfreds men det gik bedre en jeg troede. Jeg skulle trøste lidt, vugge ham og så noget den første nat, men så gik det bedre. I flere natte har han vågnet på det samme tidspunkt, hvor jeg ammede ham. Han fik bare vand hele tiden. Og der var faktisk ikke så meget brok. Nu vågner han ikke så meget mere (kun når han får tænder) måske en enkelt gang, drikker lidt og ligger sig til at sove igen til kl 06 eller 06.30. Det tager måske 30sek at give ham vand og sove igen. Han er kun et år men på et eller andet tidspunkt lærer han at finde vandet selv (jeg gider ikke nu, for nogle gange synes han, at det er sjovt at lege med vandet). Så jeg tror, at du vil have det samme med flasken. Jeg har læst, at du kan lave mælken tyndere og tyndere med at blande vand i. Og på et eller andet tidspunkt er det kun vand. Og så kan du bare give ham vand direkt fra koppen. Og det er det. Jeg synes, at det er lidt sent at starte med sutten. De har ikke længere suttebehov ligesom små babier. Meget tit er det kun fordi de har altid fået sut og man venter at tage den fra dem. Jeg håber, at jeg kunne hjælpe lidt

Anmeld

15. februar 2009

Mamamischa

Jeanne skriver:

Det synes jeg ikke i skal gøre. Nu har hun klaret det fint uden i 14 mdr, så er der ingen grund til at give hende den. Jeg går pt og prøver hvordan vi skal komme af med den dumme sut

Hilsen Jeanne (hvis dreng fik den sidste flaske 19 mdr gammel )

okai tak for svaret synes heller ikke flasken er irriterende det synes min kæreste ehe ..
jamen er der ikke et suttetræi nærheden af jer ?

Anmeld

15. februar 2009

tascia

nej for søren da, der er ingen grund til at give hende en dårlig vane som hun alligevel snart skal af med igen!

min søn bruger heller ikke sut, og vi har nok også trukket godnat flasken lidt længere (har ikke haft den en uge nu og han blir 1½ den 23. feb) men vi vil ikke gi ham sutten i stedet for... ham har en sutteklud som han sover med eller har når han er ked, det fungere fint.

//Natascia

Anmeld

15. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Mamamischa skriver:

okai tak for svaret synes heller ikke flasken er irriterende det synes min kæreste ehe ..
jamen er der ikke et suttetræi nærheden af jer ?

Jo vi har et suttetræ i dyrehaven, og har også overvejet det. Ellers har vi en legekæde hvor vi kan aflevere den for en gave. Men han er bare SÅ glad for den når han skal sove. Og han får den faktisk kun når han slapper af eller sover, så problemet er ikke så stort.

Han fylder 3 på fredag, og jeg har overvejet at begynde at snakke om det efter hans fødselsdag - i håb om at den er væk når han skal begynde i børnehave

Anmeld

17. februar 2009

Mamamischa

så har vi de sidste to dage haft held med at ligge hende i seng uden flaske hun har bare fået en tår vand og er så faldet i søvn

Anmeld

18. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Mamamischa skriver:

så har vi de sidste to dage haft held med at ligge hende i seng uden flaske hun har bare fået en tår vand og er så faldet i søvn

Hvor dejligt

Anmeld

18. februar 2009

tascia

Jeanne skriver:

Jo vi har et suttetræ i dyrehaven, og har også overvejet det. Ellers har vi en legekæde hvor vi kan aflevere den for en gave. Men han er bare SÅ glad for den når han skal sove. Og han får den faktisk kun når han slapper af eller sover, så problemet er ikke så stort.

Han fylder 3 på fredag, og jeg har overvejet at begynde at snakke om det efter hans fødselsdag - i håb om at den er væk når han skal begynde i børnehave

Min datter var også SÅ glad for sutten, men 1 aften var hun ked af det, og har faktisk ikke spurgt til den siden!!!

Siger ikke det er sådan for alle, og jeg var selv overbevist om det ville blive en kamp uden lige, tror bare man skal tage det stille og roligt...

så jeg vil klart bare anbefale at springe ud i det og så ta' det ballade der evt. følger med

//Natascia

Anmeld

22. februar 2009

mortil(nichlasogmathias)

Mamamischa skriver:

Ja min datter på 14mdr bruger ikke sut, men får stadig flaske, min kæreste siger så om vi ska prøve at gi hende en sut når hun vågner om natten.
Hva synes i ? ska vi vænne hende ti sut om natten ?

min søn bruger heller ikke sut, han er 8mdr... han får også flaske om natten.. vi har prøvet med sut og han vil simpelthen ikke have den, men så er det jo også nemmere ikke at sku tage den fra ham igen... men hans nat flaske går der nok læge før vi kan få den fra ham.... det er blevet en vane og vågne og få en flaske..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.