Lige 2 spørgsmål... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. november 2011

Wimmie

Først; hvad hedder dét område på billedet som jeg har markeret med rødt? Umiddelbart ville jeg sige lysken, men det er måske kun det øvre område hvor mave/torso møder det øverste af låret... Eller hvordan?

Dernæst; jeg er begyndt at skarpe smerter/jag i dét omtalte område og jeg får let krampe - indtil videre kun i højre side.

Jeg har fået det nogle gange mens jeg gik, men her til aften fik jeg samme slags jag mens jeg lå på sofaen; det gjorde virkelig nas. Har haft det i 1½ uges tid nu. 

Nogen der har prøvet det eller ved hvad det kan være?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

AnneBJ

Wimmie skriver:

Først; hvad hedder dét område på billedet som jeg har markeret med rødt? Umiddelbart ville jeg sige lysken, men det er måske kun det øvre område hvor mave/torso møder det øverste af låret... Eller hvordan?

Dernæst; jeg er begyndt at skarpe smerter/jag i dét omtalte område og jeg får let krampe - indtil videre kun i højre side.

Jeg har fået det nogle gange mens jeg gik, men her til aften fik jeg samme slags jag mens jeg lå på sofaen; det gjorde virkelig nas. Har haft det i 1½ uges tid nu. 

Jeg vil mene det er lysken! det kalder jeg det i hvert fald også

Det andet ved jeg ikke noget om - står baby fast med hovedet? For det kan godt gøre rimelig nas ellers.... 

Anmeld

13. november 2011

Phoenix

Tænker at nu er du ret langt henne i din graviditet og dermed kan maven godt give nogle afklemninger på nogle nerver og skabe de smerter og jag du oplever. Det var et bud.  

Anmeld

13. november 2011

Mira0911

Wimmie skriver:

Det havde jeg en gang mens jeg ventede Lina, det gjorde pænt nas.. Jeg snakkede med lægen om det, og de sagde at det var ligamentsmerter... 

Jeg kan ikke svare på om det er det du oplever... 

Anmeld

13. november 2011

Wimmie

AnneBJ skriver:

Jeg vil mene det er lysken! det kalder jeg det i hvert fald også

Det andet ved jeg ikke noget om - står baby fast med hovedet? For det kan godt gøre rimelig nas ellers.... 

Ja, jeg tror nemlig hun står helt fast med hovedet; hun har i hvert fald ligget på samme måde med hovedet nedad de sidste 6 ugers tid nu.

Anmeld

13. november 2011

Wimmie

Phoenix skriver:

Tænker at nu er du ret langt henne i din graviditet og dermed kan maven godt give nogle afklemninger på nogle nerver og skabe de smerter og jag du oplever. Det var et bud.  

Ja, en ven (læge) skrev også lige til mig på FB at der nok blev klemt på nogle nerver...havde bare ikke lige tænkt på at det kunne gøre ondt helt derned inde fra bækkenet...ens krop er sær 

Men man lærer da konstant noget nyt ved at være gravid...

Anmeld

13. november 2011

Wimmie

Mira0911 skriver:

Det havde jeg en gang mens jeg ventede Lina, det gjorde pænt nas.. Jeg snakkede med lægen om det, og de sagde at det var ligamentsmerter... 

Jeg kan ikke svare på om det er det du oplever... 

Ja, det gør nemlig pænt nas 

Men det er nok bare fordi det trykker og klemmer... Godt der ikke er så lang tid tilbage.

Anmeld

14. november 2011

Mira0911

Wimmie skriver:

Ja, det gør nemlig pænt nas 

Men det er nok bare fordi det trykker og klemmer... Godt der ikke er så lang tid tilbage.

Ja, husker det tydeligt.. lå i sengen en hel aften med varmepude... 

Jaaa der er ikke længe til... 

Anmeld

14. november 2011

Wimmie

Mira0911 skriver:

Ja, husker det tydeligt.. lå i sengen en hel aften med varmepude... 

Jaaa der er ikke længe til... 

Åh, jeg håber i hvert fald ikke at det bliver værre - synes jeg døjer nok med rygsmerter - behøver ikke flere skavanker her de sidste uger 

Men jeg tror faktisk en varmepude/varmedunk ville være en god investering lige nu...

Men ja, det er sært at det er lige om lidt... 

Anmeld

14. november 2011

Muhmi

Wimmie skriver:

Jeg havde det på samme måde også omkring det tidspunkt der.... Det var røvirriterende......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.