Gravid og barn med skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.110 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. november 2011

steph0804

Er der nogen farer som gravid at være i nærheden af skoldkopper? Jeg er gravid i 11.uge og min dreng har lige fået skoldkopper, kan det have nogen betydning for graviditeten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Frk Mig

steph0804 skriver:

Er der nogen farer som gravid at være i nærheden af skoldkopper? Jeg er gravid i 11.uge og min dreng har lige fået skoldkopper, kan det have nogen betydning for graviditeten?

jeg mener ikke at det er farligt for dig hvis du har haft skoldkopper ..

Anmeld

13. november 2011

Christina-pigen91

steph0804 skriver:

Hvis du ikke har haft det før, så ja

Anmeld

13. november 2011

steph0804

Jeg har selv haft skoldkopper som barn, så håber ikke jeg behøver at frygte noget....

Anmeld

13. november 2011

babymus77

Lige præcis det har jeg lige læst om et svar fra en sundhedsplejerske;-) Der stod kun i første halvdel af graviditeten'Og at det kunne ses i en blodprøve om du har haft det som barn, men prøv da at høre din læge;-)

Anmeld

13. november 2011

babymus77

steph0804 skriver:

Jeg har selv haft skoldkopper som barn, så håber ikke jeg behøver at frygte noget....

Så er der vist ingen ko påIsen;-) go bedring med barnet som er ramt af disse trælse kløende knopper;-)

Anmeld

13. november 2011

norenberg

Det har ingen fare for barnet i maven når du har haft dem, har selv været i situationen og jeg har ikke haft dem som barn, så jeg har fået to vacciner som skal dække mig resten af livet...

Anmeld

13. november 2011

steph0804

babymus77 skriver:

Lige præcis det har jeg lige læst om et svar fra en sundhedsplejerske;-) Der stod kun i første halvdel af graviditeten'Og at det kunne ses i en blodprøve om du har haft det som barn, men prøv da at høre din læge;-)

Det læste jeg også, men forstod ikke om der var fare første helvdel af graviditeten uanset om man havde haft virussen eller ej... men det lyder til at jeg ikke har noget at bekymre mig om... det var godt at høre

Anmeld

13. november 2011

steph0804

Det lyder som om i er enige om at det kun kan være skadeligt hvis man ikke selv har haft virussen, og det ved jeg at jeg har. Mange tak for svar, nu er jeg meget mere rolig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.