Lige et spørgsmål om plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. november 2011

Gaia

Under min sidste graviditet havde jeg ikke plukveer som jeg mærkede. Altså der hvor maven bliver hård-agtig og det spænder, jeg havde bare mens smerter. I denne graviditet. Er 17+2 har jeg når jeg f.eks. Løfter min datter, går meget osv. Oplevet at jeg flere gange får sådan en spænding i maven som faktisk gør lidt ondt Ligesom huden spændes og musklerne nedenunder bliver ømme-agtige? Er det plukveer og skal man næsten have dem hver gang man foretager sig bare noget tilnærmelsesvis anstrengende?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Gaia

Slet ingen kloge hoveder på emnet plukveer??

Anmeld

13. november 2011

Muffinmus

Man mærker dem ofte meget tidligere og kraftigere jo flere gange man er gravid:-)Så det lyder meget rigtigt du sagtens kan mærke dem nu.

Første gang mærkede jeg dem omkring uge 20, andne gang omkring uge 12 og den her gang allerede fra uge 8....og har endda haft flere der har trukket helt om i munsen allerede, de kom først noget senere de 2 sidste gange:-)

Anmeld

13. november 2011

Ems30

Jeg har rigtig mange og rigtig tit. De gør mig nervøse, men de gør ikke ondt. Og det er vist det vigtigste. Men jeg lægger mærke til at hvis jeg har cyklet og gået meget, så er det ekstra slemt...

Anmeld

13. november 2011

Gaia

Men det er rigtigt at det spænder i huden ik? På en måde så man lige skal stoppe op og maven lige skal løsnes igen ik? 

Anmeld

13. november 2011

Gaia

Nogle som lig vil fortælle hvordan deres plukveer føles og hvor ofte de kommer? Må det gøre lidt ondt i musklen inden under huden..altså ikke som veer slet ikke bare som muskle der bliver øm? takker på forhånd for jeres svar  

Anmeld

13. november 2011

Maja88

altså jeg kunne mærke maven blev hård, inden jeg mærkede på den...

ligesom en knibeøvelse- bare med maven.. og mærkede jeg så på den var maven hård.. men så gav jeg lige maven et lille puf og så var den væk

Anmeld

13. november 2011

Gaia

Maja88 skriver:

altså jeg kunne mærke maven blev hård, inden jeg mærkede på den...

ligesom en knibeøvelse- bare med maven.. og mærkede jeg så på den var maven hård.. men så gav jeg lige maven et lille puf og så var den væk

Nev det sådan lidt i huden? 

Anmeld

13. november 2011

Maja88

og du får dem tit af anstrengelser,,, det er kroppens måde at fortælle dig du skal slappe af, plus den klargører sig til en fødsel engang...

man har faktisk også plukveer når man ikke er gravid.. ikke nogen man kan mærke,, men det er jo en sammentrækningen i livmoderen, som øver sig til når den engang skal i fødsel

Anmeld

13. november 2011

Maja88

Gaia skriver:

Nev det sådan lidt i huden? 

ja det gjorde det... ligesom du vil tage i din hud og hive..

men hvis du føler du har mange, ville jeg få tjekket din urin.. mange plukveer kan være et tegn på blærebetændelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.