Madplan uge 8

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.874 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. februar 2009

KarinaIda

Mandag: Karbonader, kartofler, hvid sovs med gulerødder og ærter
Tirsdag: Steg af en art, men hasselbagte kartofler, sovs og grøntsager
Onsdag: Rester fra igår
Torsdag: Pølser og æg væltet sammen på pande med pasta til
Fredag: Hjemmelavet svensk pølseret(Manden er så heldig jeg laver mad klar til ham, der bare lige skal varmes, for jeg er ikke hjemme og spise) Så han er alene med vores prinsesse...
Lørdag: Fiskefiler med pomfritter
Søndag: ??? Aner jeg ikke.. Nogen der har nogen forslag?

Og den holder, hvis ikek vi bliver inviteret hjem til vores forældre eller noget og spise...

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. februar 2009

Bastian

Vores lyder:
søndag: skinke eller hamburgerryg, kartofler, gulerødder/broccoli

mandag: biksemad til manden og ungerne og laks med porrer, fennikel og gulerødder til mig

tirsdag: hakkebøf, ovnkartofler, bønner

onsdag: hellefiskret med ris

torsdag: helstegt lime/citronkylling, kartoffelmos og salat

Anmeld

14. februar 2009

A.

KarinaIda skriver:

Mandag: Karbonader, kartofler, hvid sovs med gulerødder og ærter
Tirsdag: Steg af en art, men hasselbagte kartofler, sovs og grøntsager
Onsdag: Rester fra igår
Torsdag: Pølser og æg væltet sammen på pande med pasta til
Fredag: Hjemmelavet svensk pølseret(Manden er så heldig jeg laver mad klar til ham, der bare lige skal varmes, for jeg er ikke hjemme og spise) Så han er alene med vores prinsesse...
Lørdag: Fiskefiler med pomfritter
Søndag: ??? Aner jeg ikke.. Nogen der har nogen forslag?

Og den holder, hvis ikek vi bliver inviteret hjem til vores forældre eller noget og spise...

hvordan laver du svensk pølseret?

Anmeld

14. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977
I aften var det rester
ellers står ugen på:

røde bøffter
oksesteg
biksemad
rødvensskinkegryde
gorden bleu
Fredag: pizza fra den lokale (bettemands bestilling)

Anmeld

14. februar 2009

Mutti2

Hvor er det bare dejligt at man lige kan lure med og få gode ideer til mad herinde Jeg synes i er gode til at finde på sunde og meget varieret retter

Ville ønske der fulgte opskrifter med (hvad skulle jeg gøre uden google????)

Knus Pernille

Anmeld

15. februar 2009

KarinaIda

Milla-Victoria's mor skriver:

Hvor er det bare dejligt at man lige kan lure med og få gode ideer til mad herinde Jeg synes i er gode til at finde på sunde og meget varieret retter

Ville ønske der fulgte opskrifter med (hvad skulle jeg gøre uden google????)

Knus Pernille

HEy hey.. Ja det rart med nogle ideer.. Hvad ku du da tænke dig af opskrifter? Har en go pastasalat.... Den er vi bare super glade for herhjemme, efter jeg lavede den første gang!!! Den er suveræn....

Men sig til, kan sikkert komme med flere ideer...

Anmeld

15. februar 2009

Pia.

KarinaIda skriver:

HEy hey.. Ja det rart med nogle ideer.. Hvad ku du da tænke dig af opskrifter? Har en go pastasalat.... Den er vi bare super glade for herhjemme, efter jeg lavede den første gang!!! Den er suveræn....

Men sig til, kan sikkert komme med flere ideer...

jeg vil da rigtig gerne høre om den gode pasta salat - altid dejligt med lidt nyt....

Knus Pia.

Anmeld

15. februar 2009

KarinaIda

agnieszka skriver:

hvordan laver du svensk pølseret?

Det er ikke på opskrift, bruger bare hovedet

Men den lyder på:
2 glas kartofler(dem man bruger til brunkartofler)
1 pk røde pølser
1 stor/2 små ds tomatpure
1-2 løg
Mælk(det er til hvor meget sovs du vil have, så det på gefyl du skal hælde det i)
Salt
Peber

Først skærer du kartofler og pølser i små stykker, derefter svitser du lige pølserne i en gryde med lidt olie i, når du synes de har den farve du vil have de skal ha, hælder du kartofler op til dem. Derefter løgene, tomatpuren og mælken(hellere for lidt end for meget mælk til og starte med, du kan jo altid hælde mere i). Derefter smages til med salt og peber. Og så lader du det eller stå indtil kartoflerne er klar, og selvfølgelig røre i det engang imellem, da det let kan brænde på.

Hvis det ikke har nok tomat smag, kan du altid komme lidt ketchup i også.

Anmeld

15. februar 2009

KarinaIda

PiaR skriver:

jeg vil da rigtig gerne høre om den gode pasta salat - altid dejligt med lidt nyt....

Knus Pia.

Den skal du da få

Pastasalat med kylling:
2 røde peberfrugter
1 bdt. forårsløg
100 g bacon i skiver
250 g kyllingefilet
350 g fuldkornspasta(eller andet pasta)
½ dl mayonaise(45 g) evt. letmayonaise
½ dl vand, saften af en ½ citron
1 tsk karry, ½ tsk salt
300 g frisk ananas i tern

Skær peberfrugterne i tern og forårsløgene i tynde skiver. Skær kylling og bacon i mindre stykker på ca 2 cm. Steg bacon på en pande uden fedtstof, til den er sprød. Tag den derefter af og læg den på et stykke køkkenrulle. Kom kyllingen på panden og steg en 3-4 min., til det er brunt på alle sider. Kog pastaen efter anvisningen på pakken. Pisk mayonaise, vand, citronsaft, karry og salt sammen i en stor skål. Blan den varme pasta i dressingen sammen med grøntsagerne, kyllingen, baconen og ananasen og vend det hele grundigt sammen. Smag til med salt og ekstra citronsaft og vand, hvis pastaen hurtig bliver tør. Serveres straks

Anmeld

15. februar 2009

Pia.

KarinaIda skriver:

Den skal du da få

Pastasalat med kylling:
2 røde peberfrugter
1 bdt. forårsløg
100 g bacon i skiver
250 g kyllingefilet
350 g fuldkornspasta(eller andet pasta)
½ dl mayonaise(45 g) evt. letmayonaise
½ dl vand, saften af en ½ citron
1 tsk karry, ½ tsk salt
300 g frisk ananas i tern

Skær peberfrugterne i tern og forårsløgene i tynde skiver. Skær kylling og bacon i mindre stykker på ca 2 cm. Steg bacon på en pande uden fedtstof, til den er sprød. Tag den derefter af og læg den på et stykke køkkenrulle. Kom kyllingen på panden og steg en 3-4 min., til det er brunt på alle sider. Kog pastaen efter anvisningen på pakken. Pisk mayonaise, vand, citronsaft, karry og salt sammen i en stor skål. Blan den varme pasta i dressingen sammen med grøntsagerne, kyllingen, baconen og ananasen og vend det hele grundigt sammen. Smag til med salt og ekstra citronsaft og vand, hvis pastaen hurtig bliver tør. Serveres straks

Tusind tak - lyder rigtig lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.