Truddi skriver:
Hej tøser.
Sagen er den, at jeg har forelsket mig fuldt og fast i et bestemt navn- nemlig Maddie 
Min kæreste og jeg venter os en lille pige til April, og i den anledning er vi/jeg jo selvfølgelig begyndt at spekulerer over navne til hende.
Min kæreste kommer ikke rigtigt med nogen input, men hver eneste gang jeg nævner et muligt navn er svaret NEJ... Enten bryder han sig ikke om det, kender et dyr som hedder det, kender en i børnehaven som hedder det (han er pædagog) e.l..
Hvad skal man lige stille op? Jeg har virkelig forelsket mig i ovenstående navn, men han bryder sig ikke om det (selvsagt...)
Hvad gjorde i med navn til den lille mht. uenighed? Kunne i på nogen måde få overtalt manden til, at godtage jeres ønskede navn?
Jeg har virkelig allerede knyttet mig til navnet- alle andre lyder forskerte i mine ører allerede. 
Dumt, jeg ved det! Men, iiih... For søren da
..
Med vores ældste gik det ok. Jeg forelskede mig i et navn, som jeg helst ville have, og i løbet af graviditeten begyndte manden også at kunne lide det, selvom han ikke havde det som eneste alternativ. Det blev til sidst det navn, men vi havde en liste med tre navne klar, før hun kom.
Med nr to var vi rivende uenige. Min mand havde et eneste navn, som var aktuelt for ham, og alt andet kunne jeg bare glemme. Navnet var desværre totalt uspiselig for mig, men han nægtede at give slip på det af den grund. Uanset hvad jeg foreslog blev det bare afvist med det samme. Det var først flere uger efter fødslen, at han faktisk indså, at det ikke kom til at blive det navn. Efter det tog det kun to dage, så havde vi et navn, vi begge kunne enes om. I graviditeten havde jeg også et navn, som jeg virkelig faldt for. Jeg blev ved med at vende tilbage til det. Men min mand kunne slet ikke acceptere det, så jeg måtte jo bare se i øjnene, at det navn kunne det ikke blive.
Mit råd vil være at respektere et veto. Men en ting, som måske kan hjælpe, er, at begge to finder f eks fem navn som kan være aktuelle. Alle fem behøver ikke at være favoritter men i hvert fald navn, som man muligvis kan gå med til. Den anden får ikke lov til at vetoe dem umiddelbart. Begge skal så gå og "smage" på den andens navne en uges tid, og derefter kan man snakke sammen. Den metode fungerede godt for os med nr 1. Nogen gange kan man opleve, at et navn som man umiddelbart ikke syntes var godt nok, alligevel har noget ved sig, når man har vænnet sig til det.
for at I snart finder et godt navn at enes om!