Kan det nu også passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

lycly

Nenus skriver:

Jamen min veninde er en, der tager det lægen siger til sig. Så synes det er meget forkert af en læge at sige det på den måde. Det er ikke alle der forstår det ironiske i sætninger - og der er hun en af dem. Lægen skulle istedet sige det konkret, mener jeg. Tænk hvis hun så bare røg 20 smøger om dagen igennem hele graviditeten, istedet for at ryge en enkelt om dagen.. Det mener jeg bestemt er bedre! Selvfølgelig ville det være bedst, hvis hun slet ikke røg, men det er da betydeligt bedre..

Jamen, hvis hun er en der tager det han siger til sig, og lægen havde sagt: En eller to smøger er ok, men det er 40 ikke. Så ryger hun jo bare de par smøger. Så er det da bedre at hun får at vide at det er lige slemt. For så lader hun måske være med at ryge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Benjamins'mor

Altså da jeg var gravid sagde min jordemoder jeg gik til rygestop ved at det var bedre at jeg røg 3 smøger om dagen end 10 smøger.

Anmeld

12. november 2011

DK

Når man ryger, altså imens man aktivt gør det, så får babyen næsten ingen ilt igennem navlesnoren. Det er derfor at "rygerbabyer" ofte er mindre, fordi at de har fået mindre næring igennem navlesnoren i alt den tid hvor moderen har røget.

Når barnet ikke får noget næring/ilt igennem navlesnoren så stiger barnets puls meget og barnet bliver stresset.

Derudover kommer jo de giftstoffer som barnet får, plus at det er afhængigt af at ryge når det bliver født.

Derfor bør man ikke ryge overhovedet. Men det er da KLART bedre kun at ryge en frem for at ryge 40.

Prøv evt. at finde det afsnit der handler om rygning i DR's program Mission Baby. Der havde de filmet en mor der røg og så så man babyen i maven på en scanning imens og kunne se hvordan den lå derinde og led... så uhyggeligt!

Anmeld

13. november 2011

LilleLene

Nenus skriver:

Hej derude

En veninde af mig har fået den glædelige nyhed, at hun er i 8. uge..

Hun har så været ved lægen, og har der fået at vide;

Det er lige meget om du ryger 1 eller 40 cigaretter.

Du må hellere drikke en masse cola, end drikke kaffe.

- Kan det virkelig passe? Især den med smøgerne, mener jeg virkelig ikke der kan passe!

Håber i kan hjælpe mig lidt

de mener jo nok at det skader også selvom du kun ryger én smøg, så i princippet er det jo ligemeget hvor meget man ryger, problemet i det er bare ÁT man ryger

gav det menning

Anmeld

13. november 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ang. koffein må en gravid indtage 300mg om dagen,hvad svar 3,5 kopper kaffe (1 kop er 240ml),men man må drikke 3 liter almindelig cola,før man er oppe på de 300mg,så der er altså stor forskel på hvor meget kaffe og cola,man burde indtage.

Selvfølgelig er det bedre kun at ryge 1 smøg end 40,men aller bedst er det jo slet ikke at ryge,men nu er tingene jo ikke så sort/hvidt i den virkelige verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.