Slået noget af en tand.... Igen!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.114 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. februar 2009

Tina2

Milas faldt i efteråret og slog et hjørne af den ene fortand... Vi var til tandlægen med ham og fik sådan en stribs i metal (som sandpapir) som vi så kunne slibe den mindre skarp med....

Her for 5 dage siden var han kravlet op på sådan en lav radiator vi har og den faldt han ned fra...
Han slog tandkøddet mellem fortænderne og det blødte, men ellers så det ikke ud til, at der skete noget.....

Igår da jeg hentede ham i DP og kom hjem ville jeg lige skifte hans bukser, og det første jeg så da han kom op på puslebordet var at der var stort mellemrum mellem fortænderne- også mere end der plejer!

Skrev så lige sms til DP om hun havde lagt mærke til det, og nu jeg skrev det syntes hun egentlig også der var lidt mere mellemrum end normalt....

Kan simpelthen ikke finde ud af om der er sket noget da han faldt og så vi først har lagt mærke til det nu, da mellemrummet jo var ret stort i forvejen pga der mangler hjørne fra den anden fortand, eller om han evt har revnet den ved faldet og det så først var faldet af igår.....:-S

Skal helt sikkert ha ringet til tandlægen på mandag, men er der nogle af jer, hvis børn der har prøvet det, og ved I hvad de gør?
Altså, tror ikke det generer ham, men det ser sgu ikke så fedt ud, det er et ret stort lodret stykke der er gået af så mellemrummet er stort nu og tænderne har jo ikke ligefrem en pæn form nu der er knækket af dem begge.... :-(

Tænker på om de evt sætter noget på, så de får en alm form igen, eller hvad? Eller lader de det bare se ud som det gør?
Synes ikke det er fedt hvis han skal rende rundt med de tænder til han er omkring 5 år:-S Pænt er det ikke.... :-(

Knus Tina (og Milas som bare ingen farer ser, men begiver sig ud i ALT)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2009

Muslingen

Hej Tina.
Cecilie slog også tandkødet mellem fortænderne og efter det syntes jeg også at mellemrummet så større ud. Men jeg tror det var løbebåndet som ligesom går ned mellem fortænderne, som var hævet. det forsvandt igen efter et godt stykke tid. Men synes da klart du skal få tandlægen til at kigge på det.
Kh Fie

Anmeld

14. februar 2009

Tina2

Ja, jeg vil også snakke med dem, men nu er det jo vinterferie i næste uge, så kan sikkert ikke komme i kontakt med dem, før næste mandag........

Thomas har rokket med tænderne idag, men de sidder fint fast, så det er i hvert fald godt!!!!

Men skal da ha kigget på det.....

Knus

Anmeld

14. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Er det fortænder?...

Vores venners datter, stødte også sine tænder i en tidlig alder... Da det var mælketænder ville tandlægen ikke gøre noget, hvilket betød at de visnede og døde...
Så hun har rendt rundt med 4 sorte fortænder helt til hun er begyndt at skifte nu...

Håber at de bare bliver fine...

Anmeld

15. februar 2009

Fines mor

Jeg syntes ikke i skal vente til næste mandag.
I vores tandplejepjece står der, at hvis man ikke kan få fat i tandklinikken så må man gerne anvende en privat tandlæge. Så hvis jeg var jer, så vill jeg kontakte en i jeres eget område imorgen tidlig.
Bla. også hvis der skal gøre noget, og der skal evt. også laves forsikringspapir.

Helle

Anmeld

15. februar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Mikkel har lige været samme tur igennem..

Han slog hovedet sammen med en i børnehaven. Det blødte omkring hans ene fortand og tanden gjorde ondt.. Vi tilkaldte straks svigermor som arbejder på Panum-instistuttet.
Det at de slår deres mælkefortænder er egentlig ikke så slemt, men det hænder at det kan skade de nye tænder, der jo allerede er anlæg til bag mælketænderne. Det giver hvide pletter på de nye tænder.
Mikkel tand var en anelse løs og svigermor bad os om at skære hans mad ud til ham, så han ikke tyggede med fortanden. Så ville den sætte sig fast igen.
Ellers gør man ikke noget ved mælketænderne...
Hvis ikke de er løse, så skal du ikke være nervøs Tina.
Han er bare en sund dreng, med stor trang til at kaste sig hovedkulds ud i ting og gerne med tænderne først.... hihi
Rikke

Anmeld

15. februar 2009

Tina2

Jeg sætter lige billede ind, så I kan se hans hugtænder, synes det ser mega træls ud :-(

Ku godt være vi lige sku snakke med en anden tandlæge, dog sidder de ikke løse, men er jo også lidt nervøs for de blivende tænder oppe bagved.......
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. februar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Jeg tror kun det er et kosmetisk problem, med mindre at nerverne er blotlagt, for så kan der gå betændelse i rødderne...

Anmeld

15. februar 2009

Tina Andersen

det gør man ikke noget ved måske lidt slibning hvis det skarpe genere ham det kan være ret voldsomt for sådan en størrelse og når man laver plast skal der være 100 % tørt ellers falder det bare af igen.
Men kan forstå hvis du er træt af det

Anmeld

15. februar 2009

Tina2

Ja, fedt ser det ikke ud, men synes da det er dejligt I mener alt er ok.... Var ret nervøs for de andre tænder der kommer......

Men det går jo nok, og heldigvis falder de jo af på et tidspunkt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.