strækmærker hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.646 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. november 2011

Sofiedk

Jeg ved ikke hvorfor jeg altid har troet jeg var en af de kvinder der ikke ville få strækmærker. Jeg har i hvert fald altid bildt mig selv ind at det nok ikke ramte mig.

Forleden kunne jeg så se en lille antydning af noget på min mave hvis lyset ramte rigtigt og idag kan jeg se at jeg på siderne af begge bryster har fået 3-4 begyndende helt røde strækmærker på 1-2 cm. Jeg har været dårlig til at smøre maven ind fordi jeg altid har læst det intet hjælper og at strækmærker er genetiske/hormonelle. Nu smørrer jeg dog både mave og bryster ind i creme. Men er der andet man kan gøre?

Hvordan har i håndteret det psykiske i at få strækmærker? Med selvtillid og at føle sig charmerende? Er simpelthen så bange for det kommer til at gå ud over min selvtillid og selvværd.

Går de lidt væk efter fødslen, bliver mindre eller vil de fortsætte med at være røde altid?

Jeg er kun 31 uger henne og går ud fra der kan nå at komme rigtig manfe endnu på de næste 9 uger. Hvornår kom jeres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Ka+Ma=Be

Sofiekdk skriver:

Jeg ved ikke hvorfor jeg altid har troet jeg var en af de kvinder der ikke ville få strækmærker. Jeg har i hvert fald altid bildt mig selv ind at det nok ikke ramte mig.

Forleden kunne jeg så se en lille antydning af noget på min mave hvis lyset ramte rigtigt og idag kan jeg se at jeg på siderne af begge bryster har fået 3-4 begyndende helt røde strækmærker på 1-2 cm. Jeg har været dårlig til at smøre maven ind fordi jeg altid har læst det intet hjælper og at strækmærker er genetiske/hormonelle. Nu smørrer jeg dog både mave og bryster ind i creme. Men er der andet man kan gøre?

Hvordan har i håndteret det psykiske i at få strækmærker? Med selvtillid og at føle sig charmerende? Er simpelthen så bange for det kommer til at gå ud over min selvtillid og selvværd.

Går de lidt væk efter fødslen, bliver mindre eller vil de fortsætte med at være røde altid?

Jeg er kun 31 uger henne og går ud fra der kan nå at komme rigtig manfe endnu på de næste 9 uger. Hvornår kom jeres?

Jeg kan selvfølgelig ikke sige, hvordan du vil reagere. Men jeg kan fortælle, at det for mig ikke var så slemt som jeg frygtede!

Jeg var ked af det, da jeg opdagede de første strækmærker, og jeg synes det var super ufedt, da jeg var gravid. Men nu betyder de ingenting! Og det er på trods af, at de fylder hele nederste del af min mave Der er mange og de er lange! Til gengæld forsvinder rødmen, så det skal du ikke frygte

Jeg begyndte lige så stille at få dem i uge 24/25.

Og nej, der er ikke så meget man kan gøre desværre  

Anmeld

10. november 2011

ano14316

Sofiekdk skriver:

Strækmærker bliver meget mindre synlige med tiden.. de bliver lyse, og så er de ikke ret synlige..

Min mave ligner nærmest en zebra men jeg får også helt vildt nemt strækmærker.. fik de første som 13 årig på hele numsen, og dengang var jeg ikke tyk eller noget.. det var bare hormoner..

Men du skal sørme ikke have det dårligt med strækmærker..det høre jo med til at være gravid.. tænk på dem sådan at de er en del af det med at få børn..

Og jeg tror ikke du møder en fyr der vil synes det er utiltalende..  

Anmeld

10. november 2011

Mira0911

Jeg var hverken ked eller noget... Jeg vidste de ville komme på et eller andet tidspunkt... 

Men man reagere helt forskelligt på det... 

Anmeld

11. november 2011

Muffinmus

Du kan ikke gøre en fis ved det desværre...heller ikke creme. Du kan sørge for ikke at tage for mange kg på da det KAn være medvirkende til det, men ellers kan du intet gøre desværre:-)

Fik først mine få stk 4+0 da jeg lå med veer...det var åbenbart hårdt for min krop:-)

Så du er bare nødt til lige at leve med dem lidt :-)DE bliver jo som regel mindre tydelige med tiden:-)

Anmeld

11. november 2011

Clisolka

Sofiekdk skriver:

Her begyndte jeg at få de første strækmærker da jeg var omkring 20 uger henne. Min første reaktion var  Men jeg fik en guldklump ud af det. Jeg vidste at jeg nok ikke helt kunne undgå dem. 

De bliver lysere med tiden  Nu ser jeg sådan på det, at de var det værd! 

Anmeld

11. november 2011

Christina-pigen91

Jeg havde fået lidt i uge 25,
og nu er jeg 39+1, og har fået så mange.
er så ked af at vise min mave frem, fordi jeg har så mange.
havde faktisk håbet på at jeg ikke fik særlig mange, men her sidst i graviditeten er det bare blevet rigtig slemt

Anmeld

21. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har fået et par små/korte  på maven her i uge 38+. Er meget ked af dem, og frygter at komme til at ligne en vandmelon . Slippe helt skulle jeg åbenbart ikke alligevel . Og ja, det påvirker mig en del. Er jo lidt forfængelig. 

Håber ikke der kommer flere, og jeg håber de blive pænere med tiden.

Har besluttet, at bliver det slemt her til sidst, så vil jeg få laserbehandling. Det skulle virke til at formindske dem.

Jeg tror det bliver lidt mere ligegyldigt når bebs kommer ud. Men derfor må man godt være ked af det. Er selv pænt træt af at høre, at jeg er fjollet, fordi det går mig så meget på. Man har lov til sine følelser. Uanset om det er hormonerne eller hvad det er. 

Anmeld

21. november 2011

Sofiedk

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har fået et par små/korte  på maven her i uge 38+. Er meget ked af dem, og frygter at komme til at ligne en vandmelon . Slippe helt skulle jeg åbenbart ikke alligevel . Og ja, det påvirker mig en del. Er jo lidt forfængelig. 

Håber ikke der kommer flere, og jeg håber de blive pænere med tiden.

Har besluttet, at bliver det slemt her til sidst, så vil jeg få laserbehandling. Det skulle virke til at formindske dem.

Jeg tror det bliver lidt mere ligegyldigt når bebs kommer ud. Men derfor må man godt være ked af det. Er selv pænt træt af at høre, at jeg er fjollet, fordi det går mig så meget på. Man har lov til sine følelser. Uanset om det er hormonerne eller hvad det er. 

Øv altså at du er begyndt at få nogle så sent.. Det er virkelig ikke fair når man lige tror man er sluppet

Jeg har virkelig svært ved at håndtere hvis min mave bliver helt fuld af strækmærker. Jeg ved godt mange siger det er et tegn på man har båret sit barn, så vil jeg altså også virkelig gerne føle mig pæn når jeg er på stranden. Jeg ved også jeg vil have laserbehandling hvis jeg får nogle voldsomme nogle.

Jeg er dog indtil videre sluppet med de par små på siden af brysterne og der må de gerne blive. Men der er trods alt 7-9 uger endnu og der kan nå at komme virkelig mange.

Anmeld

22. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Vores Mini skriver:

Øv altså at du er begyndt at få nogle så sent.. Det er virkelig ikke fair når man lige tror man er sluppet

Jeg har virkelig svært ved at håndtere hvis min mave bliver helt fuld af strækmærker. Jeg ved godt mange siger det er et tegn på man har båret sit barn, så vil jeg altså også virkelig gerne føle mig pæn når jeg er på stranden. Jeg ved også jeg vil have laserbehandling hvis jeg får nogle voldsomme nogle.

Jeg er dog indtil videre sluppet med de par små på siden af brysterne og der må de gerne blive. Men der er trods alt 7-9 uger endnu og der kan nå at komme virkelig mange.

Ja sådan er livet. Havde nu tænkt at det kunne komme til sidst - synes jeg ofte man hører om. Jeg håber du slipper helt.

Tror de fleste ville ryste på hovedet over det jeg har fået - at jeg kan være så ked af det. Men det er jeg! Det er nok mest frygten for at få flere der går mig på. Det vil jeg virkelig ikke!! For det jeg har fået nu, det er jo ingenting i forhold til andre. Men ja, ellers laser - det er altså ret effektivt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.