Køre tog alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.701 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. november 2011

Angelspot

Hvornår må børnene efter jeres mening, køre alene i tog? '

Her tænker jeg en togtur på 10-15 min, hvor barnet bliver fulgt til toget af sin bedstefar og hentet på den anden station af far eller mor. Der er to stop inden barnet skal af.

Og hvornår vil barnet evt selv kunne gå fra skolen op på stationen (som ligger 300 m væk) og stemple sit klippekort og finde det rigtige tog?

Barnet har ikke mobil og kan læse, men ikke særlig godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Nessie

Den er svær at svare på, for det kommer jo utrolig meget an på modenhed, og om barnet føler sig tryg ved situationen.

Måske omkring 8-10 års alderen?

Anmeld

11. november 2011

Mira0911

Når de selv er trygge ved det og ved hvad for en tog de skal med osv.. 

Jeg kender en bekendt der blev smidt på toget da hun var 8 år... Det var en tog tur fra nordjylland til sønderjylland...  Synes jeg så ikke er så smart, for hun var slet ikke tryg ved at skulle rejse selv... 

Anmeld

11. november 2011

Toshiba

Angelspot skriver:

Hvornår må børnene efter jeres mening, køre alene i tog? '

Her tænker jeg en togtur på 10-15 min, hvor barnet bliver fulgt til toget af sin bedstefar og hentet på den anden station af far eller mor. Der er to stop inden barnet skal af.

Og hvornår vil barnet evt selv kunne gå fra skolen op på stationen (som ligger 300 m væk) og stemple sit klippekort og finde det rigtige tog?

Barnet har ikke mobil og kan læse, men ikke særlig godt.

hvis det bliver bragt til toget og hentet i toget - hmm omkring 8-10 år - vel at mærke hvis man kan stole på det ikke står af på de mellemliggende stationer..

min søn tog selv bus mellem hans far og jeg (påsætning og afhæntning) da han var 10 år - det er en bustur på knap ½ time

Anmeld

11. november 2011

Angelspot

Nessie skriver:

Den er svær at svare på, for det kommer jo utrolig meget an på modenhed, og om barnet føler sig tryg ved situationen.

Måske omkring 8-10 års alderen?

Tak for svar Ved det er lidt et retorisk spørgsmål, det kommer selvfølgelig an på barnet.

Anmeld

11. november 2011

Angelspot

Mira0911 skriver:

Når de selv er trygge ved det og ved hvad for en tog de skal med osv.. 

Jeg kender en bekendt der blev smidt på toget da hun var 8 år... Det var en tog tur fra nordjylland til sønderjylland...  Synes jeg så ikke er så smart, for hun var slet ikke tryg ved at skulle rejse selv... 

Det var godt nok en lang tur for så lille et barn! Men det er heller ikke det, der er på tale her, det er kun en kort tur hvor barnet vil starte med at køre turen nogle gange med en voksen, før det skal afsted selv.

Anmeld

11. november 2011

Angelspot

Toshiba skriver:

hvis det bliver bragt til toget og hentet i toget - hmm omkring 8-10 år - vel at mærke hvis man kan stole på det ikke står af på de mellemliggende stationer..

min søn tog selv bus mellem hans far og jeg (påsætning og afhæntning) da han var 10 år - det er en bustur på knap ½ time

Ja, det er lige netop om barnet står af på de forkerte stationer. Det vil nok ikke være et spørgsmål om hvorvidt det er med vilje eller ej, men mere om barnet ved et uheld komme forkert af. Og det er der jeg vil forhøre jer om, hvornår i mener det kan klare at tage sådan en tur selv, uanset om det er et stop eller to stop.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.