plads til Isofix base OG passager i Golf IV?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. november 2011

Moms

Ja, så er jeg kommet videre fra Harald Nyborg og til FDM, som sælger Römer Baby Safe Plus SHR II til 1999,- kr. Det er stadig dyrere end jeg havde forestillet mig at bruge, men det ender nok med det - eller en brugt af samme - blot uden SHR.

MEN - nu er jeg kommet til at se, at den der iso fix base er temmelig lang og der er i forvejen ikke meget plads til en passager bag forsæderne i min Golf IV. Hvis forsædet skal så langt frem, at der ikke kan sidde en person m. normal benlængde på passagersædet i front, er det lidt nederen.

Er der nogle der ved, om det kan lade sig gøre eller om passageren bare bliver totalt mast sammen foran?

mvh. Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Chelle92

Moms skriver:

Ja, så er jeg kommet videre fra Harald Nyborg og til FDM, som sælger Römer Baby Safe Plus SHR II til 1999,- kr. Det er stadig dyrere end jeg havde forestillet mig at bruge, men det ender nok med det - eller en brugt af samme - blot uden SHR.

MEN - nu er jeg kommet til at se, at den der iso fix base er temmelig lang og der er i forvejen ikke meget plads til en passager bag forsæderne i min Golf IV. Hvis forsædet skal så langt frem, at der ikke kan sidde en person m. normal benlængde på passagersædet i front, er det lidt nederen.

Er der nogle der ved, om det kan lade sig gøre eller om passageren bare bliver totalt mast sammen foran?

mvh. Moms

Heej Moms.

Jeg havde selv samme problem da jeg skulle finde en autostol til min søn. Men kan helt klart anbefale den fra harald nyborg af.   Og den er ikke så pokkers dyr som nogen af alle de andre modeller man kan købe.

Her er linket til den autostol jeg har købt: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6056&n=10

Håber du finder en løsning

Hilsen Chellepigen1992

Anmeld

11. november 2011

Pigent

Moms skriver:

mvh. Moms

Nu er jeg ikke til Isofix, men hvis det er det i vil have så synes jeg i skal købe det. Der hvis også noget der hedder en selebase ?? tror jeg. 

Når jeg engang skal købe autostol vil jeg købe en som spændesfast med bilens sele. 

Vil ikke købe Harrald Nyborg, da det helt sikkert ikke lever op til kravene.

Der er også mærkerne Recaro, Cybex, Maxi Cosi, Brio og Be Safe. 

Anmeld

11. november 2011

Chelle92

Barnepigen skriver:

Nu er jeg ikke til Isofix, men hvis det er det i vil have så synes jeg i skal købe det. Der hvis også noget der hedder en selebase ?? tror jeg. 

Når jeg engang skal købe autostol vil jeg købe en som spændesfast med bilens sele. 

Vil ikke købe Harrald Nyborg, da det helt sikkert ikke lever op til kravene.

Der er også mærkerne Recaro, Cybex, Maxi Cosi, Brio og Be Safe. 

Barnepigen hvis dem i harald nyborg ikke lever op til kravene må de IKKE sælge dem i DK..

Den skal have en af disse godkendelser: ECE 44-04 eller 44-03 (fælleseuropæisk standard reguleret af FN). I praksis betyder det, at stolen skal være forsynet med en mærkat med E (for europæisk godkendelse), angivelse af den pågældende vægtklasse og at den lange talrække under eller efter E-mærket starter med tallene 44-04 eller 44-03.

Anmeld

12. november 2011

Pigent

Chellepigen1992 skriver:

Barnepigen hvis dem i harald nyborg ikke lever op til kravene må de IKKE sælge dem i DK..

Den skal have en af disse godkendelser: ECE 44-04 eller 44-03 (fælleseuropæisk standard reguleret af FN). I praksis betyder det, at stolen skal være forsynet med en mærkat med E (for europæisk godkendelse), angivelse af den pågældende vægtklasse og at den lange talrække under eller efter E-mærket starter med tallene 44-04 eller 44-03.

Jeg har læst flere steder at de autostole fra Harald Nyborg ikke har den samme sikkerhed som fx Römer. 
Jeg vil aldrig købe en billig autostol fra fx Harald Nyborg.  

Anmeld

14. november 2011

Lenats31

Stolene fra Harald Nyborg har IKKE den samme kvalitet og sikkerhed som feks Maxi Cosi og Råomer/Britax. Ja, de består kravene i henhold til ECE R 44/04, men det er de absolutte minimumskrav der stilles til autostole. En god producent af autostole går videre end blot minimumskravene. Prøv engang at gå en tur ind i harald Nyborg - kig og føl på deres stole. Bagefter går du til en babyudstyrsforretning og mærker på Besafe, Maxi Cosi og Römer/Britax stolene. Jeg SIGER DIG - forskellen kan SES på afstand.

De andre ER dyrere, men de er osse meget bedre.

Jeg har set crashtests med stole ala dem i Harald Nyborg. Lad det være sagt med det samme. der er en særdeles god grund til at de dumper med et brag. Modsat har jeg set crashtest af de andre nævnte mærker. Stolene forbliver intakte. jeg har fotos af en Britax bagudvendt stol til større børn som den så ud efter at være blevet knaldet bagfra med 90 km/t. Den var intakt og barnet slap uskadet fra uheldet. det gik  ikke helt så godt med de to voksne foran. MEN de lever alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.