Gener i graviditeten? :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. november 2011

grøn · ært

Hej piger - vi er jo ca. lige langt alle sammen og vil derfor gerne høre jer, om nogle af jer allerede har ondt nogle steder ? Ud over bryster, mave osv.

Jeg har de sidste uger haft ondt (ikke meget) øverst foran på mine lår. Lige der hvor kroppen bøjer, når man bøjer sig forover. Og så også en smule omme i hoften. I dag kan jeg knap nok gå på mit højre ben, fordi min hofte gør så sindssyg ONDT :-(
Jeg har i forvejen problemer med nakken og er skæv i hele min højre side fra anklen og op til nakken. Mit højre ben sidder altså "skævt på" og min ryg er skæv. Jeg har fået en akuttid hos lægen i morgen, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om I "lider" under sådanne smerter også, eller om det simpelthen er forid min skævhed giver mig sådanne problemer nu, under graviditeten... :-( Piv, det gør bare så ondt :-( Og min mor har fået 2 discus pga. hendes graviditeter og jeg er helt vildt nervøs lige nu................ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

grøn · ært

(jeg er 13+2 i dag)

Anmeld

11. november 2011

viben

En måned før min graviditet begyndte jeg at få ondt i lænden... Det er en gang om ugen blevet behandlet hos en kiropraktor, og var næsten helt væk... Indtil jeg blev syg og hostede i 2 uger. Nu generer det mig rigtig meget, og synes ikke rigtig at kiroprakteren har virket de sidste par dage.. Fik nogle øvelser der skal styrke lænden, som jeg begyndte på igår og . Men har måske lidt en fornemmelse af at det kunne være ligamentssmerter, som nu ikke bare mærkes i underlivet, men i hele regionen... Hos mig har ligementsmerterne gerne varet en uges tid så håber at det snart bliver bedre igen...

Anmeld

11. november 2011

NNL

Jeg har haft en del ligament smerter hele vejen igennem, men kun i området ved underlivet og lænden. Og så ømme muskler øverst i maven og ryggen i perioder hvor jeg har kastet meget op... Men håber lægen kan give dig vished og berolige dig, og at det IKKE er det samme som din mor. Føler med dig, det må ikke være sjovt

Anmeld

11. november 2011

grøn · ært

Tak for jeres svar!
Jeg var jo ved lægen i dag. Han er ikke helt sikker på hvad det er, men mener umiddelbart det er ledbåndene der strækker sig. Han vil dog se mig om en lille måned igen - hvis smerterne tog endnu mere til, skulle jeg komme med det samme.

I går efter at have gået 1,5 time rundt udenfor kom jeg hjem og skulle op af vores trapper. Det kunne jeg ikke og måtte kravle hele vejen op (10-15 trin). Jeg græder meget sjældent af smerte, men det gjorde jeg godt nok i går :-(
Lægen sagde, at jeg ikke måtte løbe og træne - hvilket jeg gør hver og hver anden dag, så det er jeg rigtig træt af :-( Jeg må kun svømme. Jeg håber virkelig smerterne går mere eller mindre i sig selv, ellers bliver jeg tosset..

pivpiv..... Håber da sådan set også I har det godt! Jeg håber jeg kan gå ordentligt i morgen, for mine forældre kommer på besøg. 

Anmeld

11. november 2011

sofiell89

grøn · ært skriver:

Hej piger - vi er jo ca. lige langt alle sammen og vil derfor gerne høre jer, om nogle af jer allerede har ondt nogle steder ? Ud over bryster, mave osv.

Jeg har de sidste uger haft ondt (ikke meget) øverst foran på mine lår. Lige der hvor kroppen bøjer, når man bøjer sig forover. Og så også en smule omme i hoften. I dag kan jeg knap nok gå på mit højre ben, fordi min hofte gør så sindssyg ONDT :-(
Jeg har i forvejen problemer med nakken og er skæv i hele min højre side fra anklen og op til nakken. Mit højre ben sidder altså "skævt på" og min ryg er skæv. Jeg har fået en akuttid hos lægen i morgen, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om I "lider" under sådanne smerter også, eller om det simpelthen er forid min skævhed giver mig sådanne problemer nu, under graviditeten... :-( Piv, det gør bare så ondt :-( Og min mor har fået 2 discus pga. hendes graviditeter og jeg er helt vildt nervøs lige nu................ 

Jeg har siden 6. uge haft ondt i lænden, højre balde og højre baglår.. Lægen synes det er tidligt, men støtter mig ikke rigtig op i min teori om hvad det kan være.
Min teori er, at jeg for 6-7år siden blev opereret for en kæmpe cyste på æggestokken, den var mere end 10cm i diameter, og har siddet og presset på lænden i mange år åbenbart. Derfor har jeg fået en lille skævhed i lænden. Godt nok sad cysten i venstre side (og var så stor at de faktisk fjernede min æggestok der), men derfor mener jeg jo godt at det kan være det. For selvom baby ligger i højre side, rammer den jo stadigvæk ind på rygsøjlen inde i lænden..

Ellers tror jeg faktisk at min største gene, min manglede lyst til mad...

Anmeld

12. november 2011

Koen.

Jeg døjer desværre allerede med mit bækken er 14+0 i første graviditet blev jeg fuldtids sygemeldt allerede i uge 16 med svær bækkenløsning...

Anmeld

13. november 2011

Camillee

Hej..
øv hvor er det altså trælst at du har så ondt,
har du været ved lægen? hvad sage h*n?

men bøvler selv med mit bækken allerede og har allerede plukkeveer,
hvilket narturligvis gør mig sindsyg nervøs og utryk. selvom JM siger der ikke behøver betyde noget og at som anden gangs gravid kommer de før og kan være kraftigere/tydeliger.
Men skal til kontrol på sygehuset på fredag
(Elias er født i uge 34+5)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.