andre med skoliose ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.330 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. november 2011

LilleLene

Hey piger
Er der nogen af jer der har skoliose, og hvordan har det påvirket jeres graviditet ?

Jeg er rigtig bange for at blive sygmeldt når maven bliver stor, ved ikke om ryggen kan klare det :/

Hvordan har jeres oplevelse være med det, også mht at føde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Nessie

LilleLene skriver:

Hey piger
Er der nogen af jer der har skoliose, og hvordan har det påvirket jeres graviditet ?

Jeg er rigtig bange for at blive sygmeldt når maven bliver stor, ved ikke om ryggen kan klare det :/

Jeg havde en smule ondt i lænden, men var ikke specielt plaget af min skoliose.

Lav dine rygøvelser, og hold ryggen stærk, undgå at svaje for meget, så skal det nok gå

Jeg fik KS, og fik gjort anæstesi-lægen så nervøs, at han ikke kunne lægge bedøvelsen. Jeg blev ved med at spørge om han nu godt vidste at jeg havde skoliose, og min rygsøjle var skæv  Til sidst kom en overlæge ind, og han fik lagt den uden problemer.

Men altså, ingen nævneværdige problemer med ryggen herfra

Anmeld

11. november 2011

LilleLene

Nessie skriver:

Jeg havde en smule ondt i lænden, men var ikke specielt plaget af min skoliose.

Lav dine rygøvelser, og hold ryggen stærk, undgå at svaje for meget, så skal det nok gå

Jeg fik KS, og fik gjort anæstesi-lægen så nervøs, at han ikke kunne lægge bedøvelsen. Jeg blev ved med at spørge om han nu godt vidste at jeg havde skoliose, og min rygsøjle var skæv  Til sidst kom en overlæge ind, og han fik lagt den uden problemer.

Men altså, ingen nævneværdige problemer med ryggen herfra

okay det lyder dejligt

Er bare så bange for den extra vægt skal give en masse smerter + bækkenløsning, fordi mit bækken er skævt også :/

Anmeld

11. november 2011

aarhusmor

Jeg vidste ikke jeg havde skoliose og kyfuose(stavning?) da jeg var gravid. Jeg har det i let grad. Men har samtidig hypermobile led. Jeg fik bækkenløsning og har det stadig 5 år senere. Men ryggen klarede det fint.

Anmeld

11. november 2011

Isabeau

Hey piger

Jeg har scoliose, og fik også opereret 2 titaniumstænger ind på hver siden af rygraden, da jeg var 16 år. (er idag 29 år). Blev rettet op fra 46 grader skæv til 3 grader. Og blev endda 5 cm. højere

Havde absolut ingen mén/problemer, da jeg var gravid første gang, men denne gang (er gravid i uge 37), døjer jeg rigtig meget med min iskiasnerve

Jeg var også bekymret for en sygemelding, men jeg arbejdede lige indtil barsel, første gang. Midt i barslen, lukkede butikken så, så jeg har gået ledig lige siden - måske det er derfor, jeg denne gang har lige rygproblemer? Løbetrænede ellers indtil 5 mdr. Men så blev maven for tung allerede, og nu hvor jeg i uge 37, vejer tøsen derinde omkring 3.300 gram (en god basse), så jeg tager den med ro

Men jeg indrømmer, at hvis jeg dengang havde fået tilbudt korset, som bruges til at fiksere ryggen i 1 år, havde jeg taget i mod det. Stængerne har gjort at jeg ikke kan fuldføre min drøm om en militæruddannelse

Anmeld

11. november 2011

LilleLene

Isabeau skriver:

Jeg har scoliose, og fik også opereret 2 titaniumstænger ind på hver siden af rygraden, da jeg var 16 år. (er idag 29 år). Blev rettet op fra 46 grader skæv til 3 grader. Og blev endda 5 cm. højere

Havde absolut ingen mén/problemer, da jeg var gravid første gang, men denne gang (er gravid i uge 37), døjer jeg rigtig meget med min iskiasnerve

Jeg var også bekymret for en sygemelding, men jeg arbejdede lige indtil barsel, første gang. Midt i barslen, lukkede butikken så, så jeg har gået ledig lige siden - måske det er derfor, jeg denne gang har lige rygproblemer? Løbetrænede ellers indtil 5 mdr. Men så blev maven for tung allerede, og nu hvor jeg i uge 37, vejer tøsen derinde omkring 3.300 gram (en god basse), så jeg tager den med ro

Men jeg indrømmer, at hvis jeg dengang havde fået tilbudt korset, som bruges til at fiksere ryggen i 1 år, havde jeg taget i mod det. Stængerne har gjort at jeg ikke kan fuldføre min drøm om en militæruddannelse

mit er så ikke så slemt at jeg skal under kniven

Men lyder godt du heller ikke har haft helt vildt mange smerter osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.