Rense øre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.079 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. marts 2008

Marco2

Hvor tit renser I ørerne på de små. Blever helt manisk over alle de MØB'er og kommer til at tænke på om det kan ha' noget at sige. Jeg renser dem sgu ikke særligt tit. AG - som bare vil undgå MØB for alt i verden... 8(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2008

Rasmine

Når der er snask.
Plejer gerne at gøre det når de små har været i bad, så er det lidt blødere og nemmere at gå til.

Men min veninde måtte lige en tur til lægen, for at få en klump ørevoks ud.
Hun havde renset ører på sønnen, ikke overdrevet, men ligesom alle os andre, med det resultat at det havde "sat sig" og havde dannet en stor "knold".
ØV ØV.

Anmeld

3. marts 2008

Sille

[citat][f][småt]Marco2 skriver:[/småt][/f] Hvor tit renser I ørerne på de små. Blever helt manisk over alle de MØB'er og kommer til at tænke på om det kan ha' noget at sige. Jeg renser dem sgu ikke særligt tit. AG - som bare vil undgå MØB for alt i verden... 8([/citat] jeg har fået at vide at jeg ikke må røre de ører overhoved.... kun hvis der sidder lidt synligt i kanten må jeg ta det.. Ørevoks har ik noget at gøre med mellemørebetændelse.. du kan ikke få mellemørebetændelse fra øret af.. det kommer via det eustastiske rør... så vidt jeg har forstået.. -sille (selv ørebarn til jeg var 12 år.. og AVAVAV.... så vil også for alt i verden undgå at freja skal døje med det....)

Anmeld

3. marts 2008

Anna-Rosa

Jeg tror heller ikke man sådan skal rense dem med vatpinde, du risikerer bare at skubbe det længere ind i øregangen. Det har heller ikke nogen betydning for mellemørebetændelse... Vask dem godt med en blød svamp og derind til hvor du kan nå det...:)

Anmeld

3. marts 2008

Anja

Jeg renser faktisk ikke ungernes ører som sådan. Når der sidder noget snask, som nærmest er kommet ud af øregangen af sig selv, så fjerner jeg det. Ganske få gange har jeg haft fundet en vatpind frem, men tror altså det kan tælles på EN hånd, hvor mange gange det er sket nogen sinde.

Synes altid jeg har fået at vide, at man ikke skal stoppe noget der er mindre end sin albue ind i øret ;) Så det gør jeg så helst ikke. Hvis der sidder rigtigt meget, som man se, så skulle det være langt bedre at skylle øret.

Anmeld

3. marts 2008

Rasmine

PS:
Varme fødder...
Varme fødder...
Varme fødder...
Varme fødder...
Varme fødder...

Hjemmesko på ALTID!
Kolde fødder = snottede unger = MØB.
Sådan er min erfaring.

Mette - mor til ét ørebarn, det andet barn har fået at vide på det strengeste, at han godt kan lade være med at fange det... :)

Anmeld

3. marts 2008

Ny mor

Renser ikke, men tører forsigtigt med klud/håndklæde i det ydre øre når de har været i bad - jeg har aldrig renset og de virker som om drengenes ører er selvrensende ;)
kh Birgitte

Anmeld

3. marts 2008

Marco2

FANKS GØRLS!

Så er jeg mere rolig. Tværer bare en skumfidus rundt i det ydre når hun er i bad, så jeg må håbe hun også er selvrensende.

AG - med SNOT still going strong >(

Anmeld

3. marts 2008

Rasmine

Marco2 skriver:

FANKS GØRLS!

Så er jeg mere rolig. Tværer bare en skumfidus rundt i det ydre når hun er i bad, så jeg må håbe hun også er selvrensende.

AG - med SNOT still going strong >(

SKUMFIDUS?
Er det sådan én du har i næsen også?
;)

Anmeld

3. marts 2008

Tynen

Puha, det gør jeg dælme ikke særlig tit.

Kun hvis jeg kan se der sidder noget snask ellers ikke - Glemmer det faktisk!:S

Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.