har veers styrke noget at gøre med hvornår vandet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. november 2011

ano14316

Lidt inspireret af debatten om smertelindring..

Jeg fik lige en tanke omkring hvor ondt veer gør.. Det jeg tænker er, har dem hvor vandet går selv mere smertefulde veer, end dem hvor vandet bliver taget..

Årsagen til at jeg spørg: Jeg ringede til fødegangen og aftalte at jeg skulle komme ind, fordi mine veer varede 1,5 min ca og der var 3-4 min imellem, men de gjorde ligesom ikke ondt, som jeg havde forventet..

på vej derind gik vandet og 10 min efter tog veerne bare meget meget meget mere fat og det gik bare stærk med at få styrke på efter vandet var gået... Så jeg tænker om dem hvor vandet bliver taget, har det ligesom mig inden vandet gik..

Måske tager jeg fuldstændig fejl... men fortæl lidt om hvordan i havde det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Frøken J.

ano14316 skriver:

SySynedglgjordkiligmmoneomoLidt inspireret af debatten om smertelindring..

Jeg fik lige en tanke omkring hvor ondt veer gør.. Det jeg tænker er, har dem hvor vandet går selv mere smertefulde veer, end dem hvor vandet bliver taget..

Årsagen til at jeg spørg: Jeg ringede til fødegangen og aftalte at jeg skulle komme ind, fordi mine veer varede 1,5 min ca og der var 3-4 min imellem, men de gjorde ligesom ikke ondt, som jeg havde forventet..

på vej derind gik vandet og 10 min efter tog veerne bare meget meget meget mere fat og det gik bare stærk med at få styrke på efter vandet var gået... Så jeg tænker om dem hvor vandet bliver taget, har det ligesom mig inden vandet gik..

Sådan oplevede jeg det ikke. Synes det gjorde lige ondt før og efter det blev taget. Og åbnede mig hurtigst før. Til gengæld kom de oftere efter vandet blev taget :-)

Anmeld

9. november 2011

foto på lærred

Jeg tænker, at måske dine veer er blevet stærkere simpelthen er fordi du pludselig begyndte at åbne dig lige mere efter et stykke tid af have gået med veer der ikke nev så meget.

Her er vandet gået begge gange hos mig, men uden at der har været veer. De kom efter ca 7 timer og var stille og rolige. Den ene gang fik jeg pille et par timer efter for at sætte det i gang og jeg havde den frygteligste ve-storm. Det var Så forfærdeligt. Da de prøvede at få mig til at tage sådan en pille igen anden gang sagde jeg pænt nej tak og kun godt for det, for efter nogle timer kom der godt gang i veerne af sig selv. Havde jeg vidst det første gang, havde jeg helt sikkert takket nej og ventet og set hvad der skete.

Men jeg ved ikke helt om du mener om det gør mere ondt (flere veer) hvis man allerede er i veer og SÅ får taget vandet, for så kan jeg selvfølgelig ikke tale med om det.

Tillykke med dit lille vindunder

camilla

www.foto-paa-laerred.dk

julekort, invitationer, lærreder og wallstickers.

Anmeld

9. november 2011

Muffinmus

ikke lige frem hos mig, vandet gik sammen med de først få veer og de var ikke slemme, bare opstartsveer....

Første gang havde jeg veer i næsten to døgn men endte med at vandet skulle tages. Så her holdt det ikke stik:-)

Anmeld

16. november 2011

kiwiol

Mit vand er ikke gået af sig selv i mine to tidsligere fødsler.. Begge gange har jeg følt at det var en stor lettelse, da jordemoderen tog vandet.

Havde jo stadig veer, men da vandet var taget, var trykket jo en del mindre.. derfor gjorde veerne mindre ondt efter vandet var taget.

Derfor vil jeg også bede om at få taget vandet så hurtigt som muligt denne gang

Anmeld

16. november 2011

SussieThyssen

ano14316 skriver:

Det er helt normalt at veerne tager til i styrke når vandet går eller bliver taget.

Jeg fik taget vandet lige mod slutningen af begge mine to normale fødsler, og havde de ikke været voldsomme før, så blev de det bagefter..jeg tror der kun gik max et kvarter, så fik jeg presseveer med nr 2.
Med nr 1 kom der bare flere veer, med hende fik jeg aldrig presseveer.

Det er tit at jordemoderen tager vandet for at sætte mere gang i fødslen, hvis den går lidt langsomt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. november 2011

lycly

ano14316 skriver:

Tror bare det er tilfældigt at dine veer tog til efter at vandet var gået. Jeg oplevede nemlig det samme, at nærmest fra den ene ve til den anden gjorde de nærmest 3 gange så ondt. Og mit vand gik aldrig, det blev taget senere

Anmeld

16. november 2011

Rockertand

ano14316 skriver:

Jeg har kun oplevet fødsler med spontan vandafgang (heldigvis derhjemme) og så..........intet, nul, niks, nada, - der sker simpelthen ikke mere, så jeg har fået lidt medicinsk hjælp til at komme i gang - og så skal jeg fan......sandelig love for, at der sker noget derefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.