Ferro Durettter jerntilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.787 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. november 2011

samantha1986

Kæresten blev sendt på apoteket efter jerntilskud, for lægen sagde jeg skulle begynde i dag. Jeg havde bedt ham købe Gravijern eller hvad de hedder, men hende på apoteket gav ham Farro duretter jerntilskud.

På glasset står der en hver aften efter 20. graviditetsuge. På nettet står der en hver anden aften, når man er 10 uger henne, mens der længere nede under graviditet står kan om nødvendigt tages.

Har nogen af jer taget dem her i jeres graviditet? Jeg overvejer at tage ned og bytte dem i morgen, for er ikke helt tryg ved dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg tog dem under den sidste graviditet og var rigtig glade for dem, ud over jeg fik hård mave...

Hvis du får hård mave af dem, så hold en pause på et par dage.

Derimod har jeg hørt rigtig dårligt om gravijern (staves?) at mange blev svimmel af dem, og fik kraftige hovedpiner.

Anmeld

9. november 2011

samantha1986

Ravnholt skriver:

Jeg tog dem under den sidste graviditet og var rigtig glade for dem, ud over jeg fik hård mave...

Hvis du får hård mave af dem, så hold en pause på et par dage.

Derimod har jeg hørt rigtig dårligt om gravijern (staves?) at mange blev svimmel af dem, og fik kraftige hovedpiner.

Og jeg kan sagtens tage dem allerede nu? Hvordan tog du dem?

Jeg har godt hørt man kan få hård mave, men man skal jo tage dem. selv om jeg godt nok er træt af at skulle opleve det.

Anmeld

9. november 2011

DinNabo

samantha1986 skriver:

Kæresten blev sendt på apoteket efter jerntilskud, for lægen sagde jeg skulle begynde i dag. Jeg havde bedt ham købe Gravijern eller hvad de hedder, men hende på apoteket gav ham Farro duretter jerntilskud.

På glasset står der en hver aften efter 20. graviditetsuge. På nettet står der en hver anden aften, når man er 10 uger henne, mens der længere nede under graviditet står kan om nødvendigt tages.

Har nogen af jer taget dem her i jeres graviditet? Jeg overvejer at tage ned og bytte dem i morgen, for er ikke helt tryg ved dem.

Jeg kan anbefale Amino jern. De er vist lidt dyrere end Gravijern etc., men det er dem der er mildest mod maven. Og jeg begyndte med jer ca i uge 10

Anmeld

9. november 2011

samantha1986

DinNabo skriver:

Jeg kan anbefale Amino jern. De er vist lidt dyrere end Gravijern etc., men det er dem der er mildest mod maven. Og jeg begyndte med jer ca i uge 10

Kan osse være jeg skal prøve dem

Anmeld

9. november 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
samantha1986 skriver:

Og jeg kan sagtens tage dem allerede nu? Hvordan tog du dem?

Jeg har godt hørt man kan få hård mave, men man skal jo tage dem. selv om jeg godt nok er træt af at skulle opleve det.

sagens... det gjorde jeg i hvert fald...

Anmeld

9. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Du kan sagtens tage dem. Spørg evt. på apoteket hvordan. Jeg er selv blevet frarådet dem af en veninde som arbejder på apotek, fordi de kan være hårde mod maven i forhold til andre. Men der er intet farligt ved at tage dem. 

Anmeld

10. november 2011

norenberg

Du er bedre dækket med Feroduetter da de indeholder mere jern end de andre, fik dem også da jeg var gravid...

Anmeld

10. november 2011

samantha1986

Var lige på apoteket. og hun sagde at jeg bare skulle tage dem hver anden dag, men hvis jeg ikke var god til at huske dem så skulle have nogle andre. Og jeg glemmer nogen gange de andre vitaminer, så jeg måtte hellere få nogen til hver dag.

Men tak for det piger

Anmeld

10. november 2011

pemiro

samantha1986 skriver:

Hey.
Jeg er netop begyndt på ferro duretter, som min læge anbefalede mig.
Jeg skal tage en dagligt indtil halvdelen af graviditeten er gået og derefter skal jeg tage to hver dag (alt efter hvordan det hele lige ser ud til den tid).
De skulle være ret milde mod maven, dog skal det siges at alt jern giver hård mave og kan give sort afførring.

Jeg ar tidligere været indlagt på sygehuset med en blodprocent på 3, så derfor får jeg lidt ekstra for at være sikker på jeg ikke kommer til at mangle
Det er vidst noget med at der er mere mg i ferro duretter end i andre jernpiller

Håber du kunne bruge det til lidt ellers så ring til din læge og spørg.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.