Halløj augustmødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nu er vores børn jo blevet 1½ år. Ja, jeg forstår ikke, hvor tiden er blevet af.

Hvordan går det med jeres børn?

Jeg synes, at Gustav er i en meget sjov og dejlig men også lidt hård og udfordrende fase. Han er for det meste en meget glad dreng, men synes også han kan være et værre pyller-hoved, hvor jeg ikke kan gøre noget for at stille ham tilfreds. Han er også begyndt at vise sin vilje og protesterer tydeligt, hvis tingene ikke lige går fter hans mening. At han mangler et brugbart sprog, gør jo heller ikke tingene lettere for nogen af os.

Men heldigvis er deres humør jo meget letomskifteligt i denne alder, og lige pludselig er alt det trælse humør væk, og den glade dreng indtager scenen igen, uden at jeg egentlig ved, hvad der har fået ham tilbage igen.

Mvh
Karoline (der synes, at det er unfair, at nr 3 er startet på selvstændighedsfasen, inden nr 2 er færdig)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2009

tascia

ja tiden går hurtig, men nyder også at han bliver mere selvstændig fra dag til dag!

Vi har desværre en dreng der bider umotiveret, så det fylder pt. pænt meget i hverdagen. Det er møg frustrende, og kræver at man konstant har et øje på ham! Heldigvis skulle det gerne gå over med alderen, men spørgsmålet er bare hvornår?

Ellers er han en glad og nysgerrig dreng, som kaster sig ud i alt der er nyt og farligt... han er en en Emil med rødt hår!!!

Sproget udvilker sig i raket fart i øjeblikket, er allerede begyndt at sætte ord sammen! det er fedt for både ham og os, at han begynder at kunne udtrykke sig, det gir da klart mindre gråd og konflikter.

Det var lidt nyt herfra

//Natascia

Anmeld

14. marts 2009

sputte

Hej

Helt enig - jeg forstår heller ikke hvor tiden bliver af - suk. Det lille pus vil selv, kan selv, og stikker af hver gang jeg kalder på ham..... herligt med tidlig selvstændighed, kunne godt ønske at han nogen gange ikke var monster
Ja vi kalder Aske her i huset monster fordi han er i alt og laver ulykker og ballade hver gang man lige ser den anden vej. Jeg ved ikke hvor mange gange det er lykkes ham at hælde en liter mælk, vand, havregryn osv. ud på gulvet fordi han jo vil sel men det går jo heldigvis over.... hvilket jeg glæder mig utrolig meget til.

Aske siger nogle enkle ord og kan også¨godt bede om mælk, men det er kun i det små, men rart at der kommer nogle ord på så vi kan forstå ham. Men han har et tydeligt kropsprog så vi er ikke så meget i tvivl om hvad han mener.

Synes det er hårdt at være igang igen med arbejde, 4 børn, hus, mand og så alt det andet. Mangler timer i døgnet synes jeg. Men når det er sagt så er det jo også utrolig dejligt men en dejlig familie og jeg nyder når vi endelig har tid til bare at være sammen og hygge. Og det er også bare med at nyde de små guldklumper for hold da op hvor jeg bare synes at tiden flyver afsted.

En lille marts hilsen fra Aske og Lise-Lotte

www.netfiluren.dk
Børnetøj 0-10 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.