Spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

462 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Mussen2

Hvor hurtig efter man har indtaget noget væske og mad kan baby i maven smage det??

Jeg synes der er meget hurtig respons når jeg indtager søde sager cola etc. men måske det er noget jeg bilder mig ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

camillakrath

Mussen2 skriver:

Hvor hurtig efter man har indtaget noget væske og mad kan baby i maven smage det??

Jeg synes der er meget hurtig respons når jeg indtager søde sager cola etc. men måske det er noget jeg bilder mig ind

Hvis du ikke kan mærke liv, så kan du fx drikke et iskoldt glas vand, for så kommer der for det meste gang i den lille  Så det må gå ret hurtigt

Anmeld

8. november 2011

camillakrath

Mussen2 skriver:

Men det er fordi maven ligger så tæt på livmoderen

Anmeld

8. november 2011

Mussen2

camillakrath skriver:

Hvis du ikke kan mærke liv, så kan du fx drikke et iskoldt glas vand, for så kommer der for det meste gang i den lille  Så det må gå ret hurtigt

Ja, det er da også rigtig, det havde jeg slt ikke lige tænkt på  Men er det så fordi det er koldt eller smager af noget mon?

Anmeld

8. november 2011

Mussen2

camillakrath skriver:

Men det er fordi maven ligger så tæt på livmoderen

Er det lydene og kulden der gør det?

Anmeld

8. november 2011

Clisolka

Isabella reagerede også rigtig hurtigt på cola, da hun lå inde i min mavse - og koldt vand 

Anmeld

8. november 2011

camillakrath

Mussen2 skriver:

Er det lydene og kulden der gør det?

Det er kulden der gør det  Men det hele ligger jo også godt presset sammen derinde - både tarme, mave og livmoder

Anmeld

8. november 2011

Mussen2

camillakrath skriver:

Det er kulden der gør det  Men det hele ligger jo også godt presset sammen derinde - både tarme, mave og livmoder

Ja, der må dælme ikke være meget plads. Et elelr andet sted er jeg glad for det ikke er smagen der gør det, for jeg får dælme så dårlig samvittighed hver gang jeg får cola

Anmeld

8. november 2011

Mussen2

Babymor2010 skriver:

Isabella reagerede også rigtig hurtigt på cola, da hun lå inde i min mavse - og koldt vand 

Det var jo nærliggende at tro det skldtes den gode smag

Anmeld

8. november 2011

Ems30

Jeg har læst et sted at det tager ca. en time for det mad du indtager, til babyen får næring fra det, gennem moderkagen. Så det betyder at maden er bearbejdet godt og grundigt inden det kommer til baby. Derfor tvivler jeg på at babyen kan "smage" det på samme måde som du kan.

Dog har jeg også læst et sted at babyen godt kan "smage" det om det er sødt, surt eller salt. For det er allerede, for nogen babyers vedkommende, inde i maven de smager ting og så husker det, når de får det igen efter de er blevet født.

Så der er lidt forskellige informationer på området, men tror du ikke babyen reagerer fordi der er koffein i cola? Og det kan måske booste det lille kræ's energiniveau? 

Ved ikke om det besvarer dit spørgsmål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.