Barnedåb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.379 visninger
42 svar
0 synes godt om
8. november 2011

EKBJ

Hvor tidligt holder i barnedåb? 

Min kærestes søsters datter blev døbt ca. 1½ måned efter hun var blevet født. Synes personligt det er for tidligt :-). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

mamiolvi

EKBJ skriver:

Min kærestes søsters datter blev døbt ca. 1½ måned efter hun var blevet født. Synes personligt det er for tidligt :-). 

i gamle dage fik man døbt sine børn meget tidlig fordi man ikke tog dem med nogen steder hen før de var døbt , det er anderledes i dag.. vores pige er født den 29 sept og skal døbes den 15 jan. det syntes jeg er sent ville gerne have haft det en mdr før...

Anmeld

8. november 2011

louisevl

EKBJ skriver:

På lørdag er Jakob 4 mdr. og han skal døbes på søndag...Så ja 4 mdr. er han.....Synes det er dejligt det først er nu, da der er kommet mere rytme på hverdagen...

Anmeld

8. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Nu er min lille pige godt nok ikke født endnu, men.. Vi har snakket om at hun skal døbes i April og jeg har termin i Januar

Anmeld

8. november 2011

delimus

Det tror jeg bare er helt vildt forskelligt :-) 
Der er mange der tager hensyn til, hvor stor barnet er, altså i forhold til den dåbskjole man nu vil bruge. Jeg er døbt halvanden måned efter fødsel og synes også det er tidligt.
Jeg skal føde midt i dec og tror det bliver allerførst i marts vi holder det :-)  

Anmeld

8. november 2011

EKBJ

rikkeregnbue skriver:

Nu er min lille pige godt nok ikke født endnu, men.. Vi har snakket om at hun skal døbes i April og jeg har termin i Januar

Har heller ikke født endnu, men min kæreste vil gerne have det bliver meget som i hans familie. Og jeg synes bare det er for tidligt!:-). 

Anmeld

8. november 2011

Chr-Hei

EKBJ skriver:

Christian er født d. 02-06-2011 og er døbt D. 11-9-2011 så han var 3 mdr og syntes det var fint passende

Anmeld

8. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

EKBJ skriver:

Har heller ikke født endnu, men min kæreste vil gerne have det bliver meget som i hans familie. Og jeg synes bare det er for tidligt!:-). 

Synes også 1½ måned lyder ret tidligt  Spørg om i måske kan vente til 2-2½ måned i stedet for så?

Anmeld

8. november 2011

EKBJ

delimus skriver:

Det tror jeg bare er helt vildt forskelligt :-) 
Der er mange der tager hensyn til, hvor stor barnet er, altså i forhold til den dåbskjole man nu vil bruge. Jeg er døbt halvanden måned efter fødsel og synes også det er tidligt.
Jeg skal føde midt i dec og tror det bliver allerførst i marts vi holder det :-)  

Har termin i maj, regner med at holde barnedåb i august :-). 

Anmeld

8. november 2011

TaAsJu

Anaa-Sophie er fra 19 sep 09 og hun blev døbt den 13 dec 09. så lige knap 3 md. Den bette ny vil kun være et par uger da vi regner med det bliver inden vi tager til Grønland igen. for når vi kommer hjem til juni vil hun være over 4 md og vi er ikke sikker på vi har tiden til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.