Sagen er at jeg er 19, min kæreste/forlovede er 30 og sammen har vi en datter på snart 8 mdr. Vi altså kæresten og jeg har snakket meget om at få fælles økonomi, hvor alt bilver sat ind på den samme konto, så vi er mere fælles om det hele.
Nu står jeg så i den situration at jeg er rykket over i nordea, fra danske bank, så vi kan have samme bank, hvilket jeg selvfølgelig gjorde ved at skrive under på en masse forskellige papir.
1. Jeg kan ikke fordrage hende som er "min" rådgiver, hun lytter slet ikke til vores ønsker, og har lavet et helt anden løsning end vi havde bedt om. Nu har vi hver vores grundkonto og en fælles hvor vi så kan sætte penge ind på... (det har vi ikke gjort endnu, vi kører stadigvæk hver vores)
2. Vi ringer og siger at det skal laves om, og at vi gerne vil have en ny samtale med hende, (det er snart 4 mdr. siden.) Han kunne ikke få fat i hende... Jeg er ved at blive idiot på vores situration, og hader vi ikke ved en skid om hvad vi har hver i sær...
3. Jeg vil gerne hvade at det bliver nemmest muligt, og at vi sikre vores fælles fremtid, med vores datter, så vi har penge i overskud og ikke i underskud som det er lige pt.
Vi lavede en ordning som hedder at jeg står for alle ting til lejeligeheden, papir, mad, osv. hvor han betaler alt der har med lejeligeheden at gøre ellers. (Det er hans lejeligehed, jeg håber bare vi snart kommer af med den, så vi får noget vi kan være sammen om).
Jeg er Sååå træt af problemer med økonomi, og har ikke muligheden for at gøre det nemmere, før vi får fælles økonomi, jeg er på SU så det er begrænset hvad jeg får imens jeg studere, og begrænset hvad jeg kan betale. Han har udgifter for ca. 8000 kr om mdr. hvor jeg kun får 4000 kr om måneden i su...
Har i nogle råd til hvordan vores situration kan blive nemmere? Så jeg ikke føler jeg bidrager mindre til det hele end han gør... og samtidig så er det mig der skal betale alle uventede udgifter, som f.eks. syg hund og lign. Så ryger de 4000 kr om måneden hurtigt... 
Bare i denne måned havde jeg i starten 6000 kr. på kontoen, så blev hunden syg, det kostede os 728 kr dyrelæge, så skulle der tages billeder af lejeligeheden det kostede mig 600 kr. samt hanlde ture osv. har allerede brugt for 3000 kr i denne måned og den er ikke engang begyndt...