hvor er det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. november 2011

NJN

at man måske kan mærke sin livmoder?? og hvor er skambenet??? 

har prøvet at lægge mig faldt på ryggen og trykke på maven, men aner ikke hvor og hvad jeg skal mærke efter.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

PsychedeliC

Jeg kunne ikke mærke min før uge 16 ca.. og det var i området uder navlen men over det hårde skamben (venusbjerget, mener jeg også det hedder )

Anmeld

8. november 2011

LilleMie

Hmmm det er svært at forklare. Jeg lærte det af min jordmoder, da jeg var i uge 16. Hun brugte begge hænder, som hun holdt vinkelret på maven med håndryggen nedad. Hvis du starter ved navlen og mærker nedad vil du (måske) på et tidspunkt mærke en lille hård klump/bule og det er livmoderen.

Skambenet er den knogle, du kan mærke nederst på din maven (den første du mærker hvis du mærker fra navlen og ned), prøv evt. at google det og se billeder, det er lidt svært at forklare

Men jeg mener først det er omkring uge 12 livmoderen begynder at være så stor, den kommer frem fra under skambenet. Så det kan være du må væbne dig med tålmodighed lidt endnu  

Herinde er der tegninger af hvor stor din livmoder ca. er uge for uge, hvis det kan være en hjælp: http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/uge-for-uge/12.htm!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.