Andre der stammer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. februar 2009

st

Mads har altid været ivrig for at snakke, og det har nogle gange gjort, at han har haft for meget fart på stemmen i forhold til hvad hjernen har kunnet følge med til. Men de sidste 2 dage har hans stammen taget til, og det er nu stortset hver gang han vil sige noget. Jeg har læst i min "mor/barn-bibel", at det er naturligt nok, men den alder de har nu.

Når han stammer, er det: " Må må må jeg godt få....?"
Eksperter siger, at det er værre hvis de siger: " kkkkkkkkkkan du se det? så skal man søge hjælp til at få det afhjulet. Jeg ved også godt, at de på nuværende tidspunkt er i en rivende udvikling sprogligt, og det kan være det der gør, at hjernen ikke kan følge med til at det de prøver på at sige.

Men andre af jer der kender til det?

st.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2009

Doktor Doolittle

Både Theodor og William har haft perioder hvor de stammede. Det skal du bare tage i stiv jyde-arm
Tina

Anmeld

12. februar 2009

3rollinger

Jeg synes at jeg har oplevet at Laura har stammet. Omend jeg ikke vil kalde det stammen. Det har mere virket som om at hun har startet en saetning og har vaeret uopmaerksom, og indtil hun lige kommer i tanke om at hun er ved at sige noget siger hun bare "men men men det er fordi..."

Men altsaa, med Daniel har jeg stadig ikke lagt maerke til noget.

Knus
st

Anmeld

13. februar 2009

Truttenberg

st Spanien skriver:

Jeg synes at jeg har oplevet at Laura har stammet. Omend jeg ikke vil kalde det stammen. Det har mere virket som om at hun har startet en saetning og har vaeret uopmaerksom, og indtil hun lige kommer i tanke om at hun er ved at sige noget siger hun bare "men men men det er fordi..."

Knus
st

Præcis det samme har jeg oplevet med Luna ...

Frigg snakker meget nu. Men syntes ikke helt hun er nået til stammeriet endnu. Men mon ikke det kommer også

Anmeld

13. februar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
st Spanien skriver:

Knus
st

Ja, sådan har det også været med min datter. Og faktisk indtil hun var omkring 4 år.
Alexander er også begyndt på det nu, men denne gang er jeg ikke så
bekymret

Anmeld

14. februar 2009

Stumpen

Nej, det synes jeg ikke umiddelbart at vi har oplevet endnu, men alligevel på en måde, for når hun bliver rigtig ivrig kan hun kløjes i ordene.... og gå 3-4 ord i gennem inden hun finder det rigtige ord frem fra gemmerne..

Anmeld

15. februar 2009

Charlie

Hej st,

det tror jeg bestemt ikke, du behøver at bekymre dig over, som de andre også siger Marcus gør det også, og jeg synes det kommer lidt i perioder, og det er netop, som du beskriver med Mads, som om han er for ivrig, og så kommer til at gentage et af ordene for mange gange. Det er bare munden der ikke helt kan følge med

Min ene lillebror stammede engang da han var lille, og det på den anden måde med f.eks. kkkkkkkkkkan du... Men det er han altså også vokset fra, så bare rolig, det skal nok gå væk igen Jeg tror langt størstedelen af børn i den alder kommer ud for det i større eller mindre grad alt efter hvor ivrige snakkere de er.

Kram Dorthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.