godkendt som aflastningsfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

M (:

Lou87 skriver:

Man skal godkendes af kommunen.. Altså jer som personer og jeres hjem skal ses efter. (om der er de rum osv der skal være)

Ligeledes mener jeg at huske fra mine forældre man ska ha været gift i 5 år..  Men ved jeg ikke om stadig er en regel.. eller det kun er for plejebørn (altså hver dag).. Og det er muligt når det selv er en der beder om netop jer, at det her er li gyldigt.

Men ring til kommunen - de vil helt sikkert ku besvare dine spørgsmål og plejer og være super flinke

Hm, tror ikke man skal være gift, da min fars kæreste er godkendt aflastningsfamilie (hver tredje weekend), og de er ikke gift - de bor end ikke sammen.. MEN hun er også privat dagplejemor, så ved ikke, om det har noget at sige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Lou87

nettemor skriver:

tak for svar

har prøvet at ringe men hende jeg skulle snakke med var der ikke.. så må prøve igen imorgen..

Super  Håber i får lov

Anmeld

8. november 2011

Lou87

M (: skriver:

Hm, tror ikke man skal være gift, da min fars kæreste er godkendt aflastningsfamilie (hver tredje weekend), og de er ikke gift - de bor end ikke sammen.. MEN hun er også privat dagplejemor, så ved ikke, om det har noget at sige..

.. Nej som skrevet ka det også være for godkendelsen som plejeforældre kun.. altså hvor man har dem hver dag...
Men kan ikk huske det præcis og tror også man tager det med forskel hvis det er sådan en situation som denne hvor de kender barnet

Anmeld

8. november 2011

M (:

Lou87 skriver:

.. Nej som skrevet ka det også være for godkendelsen som plejeforældre kun.. altså hvor man har dem hver dag...
Men kan ikk huske det præcis og tror også man tager det med forskel hvis det er sådan en situation som denne hvor de kender barnet

Hun kendte nemlig også barnet i forvejen, da hun havde været pædagog for heden i den offentlige dagpleje. Da hun så blev privat spurgte barnets familie, om hun ville være aflastning (:

Anmeld

8. november 2011

Lou87

M (: skriver:

Hun kendte nemlig også barnet i forvejen, da hun havde været pædagog for heden i den offentlige dagpleje. Da hun så blev privat spurgte barnets familie, om hun ville være aflastning (:

Oki

Anmeld

8. november 2011

Nettemor

Lou87 skriver:

Super  Håber i får lov

nu har jeg snakket med hende..

der er ikke nogle specifike regler på om alder på børnene om hvor længe man decideret har været gift. ikke når det er aflastning. hun fortalte ast de ser på om det er et helt nyt forhold for så vil de som oftest fraråde folk at kaste sig ud i det at være aflastningsfamilie..

ellers er det noget med at de besøger os og finder ud af hvad vores værdier er og hvordan vi fungere som familie. så vil de indhente børneattest selvfølgelig og man skal på et kursus for aflastnings og plejeforældre..

hun har givet mig noget at tænke over og det er helt klart noget vi gerne vil og vi må godt være aflastnings familie selv om vi kender moren.

nu skal jeg så bare have snakket med moren om det er noget vi skal arbejde mere hen imod og om hun er berettiget til en aflastningsfamilie når det kommer til stykket.. det fik hun afvide for nogle år siden at hun er men det kan jo godt have ændret sig siden sidst..

men tusind tak for din tid og dine svar  

Anmeld

8. november 2011

Lou87

nettemor skriver:

nu har jeg snakket med hende..

der er ikke nogle specifike regler på om alder på børnene om hvor længe man decideret har været gift. ikke når det er aflastning. hun fortalte ast de ser på om det er et helt nyt forhold for så vil de som oftest fraråde folk at kaste sig ud i det at være aflastningsfamilie..

ellers er det noget med at de besøger os og finder ud af hvad vores værdier er og hvordan vi fungere som familie. så vil de indhente børneattest selvfølgelig og man skal på et kursus for aflastnings og plejeforældre..

hun har givet mig noget at tænke over og det er helt klart noget vi gerne vil og vi må godt være aflastnings familie selv om vi kender moren.

nu skal jeg så bare have snakket med moren om det er noget vi skal arbejde mere hen imod og om hun er berettiget til en aflastningsfamilie når det kommer til stykket.. det fik hun afvide for nogle år siden at hun er men det kan jo godt have ændret sig siden sidst..

men tusind tak for din tid og dine svar  

Super dejligt!
Håber det lykkes så..
Synes da bestemt du bare skal fremlægge det på en god måde overfor moderen, fordi når i nu gør sådan et stort arbejde og vedtager jeg sådan et stort ansvar (at passe en andens barn, inkl mad og tid og oplevelser måske). Så synes jeg da bestemt det skal køre gennem kommunen, så i får en slags løn for det

Held og lykke.. og velbekomme da

Anmeld

8. november 2011

Nettemor

Lou87 skriver:

Super dejligt!
Håber det lykkes så..
Synes da bestemt du bare skal fremlægge det på en god måde overfor moderen, fordi når i nu gør sådan et stort arbejde og vedtager jeg sådan et stort ansvar (at passe en andens barn, inkl mad og tid og oplevelser måske). Så synes jeg da bestemt det skal køre gennem kommunen, så i får en slags løn for det

Held og lykke.. og velbekomme da

ja altså det er jo ikke bare fordi vi vil ha løn for det.. OVERHOVEDET. men vi bruger jo lidt ekstra ved at hun er her.. og samtidig kunne det være rart at have lidt faste rammer omkring det og det at det er på skrift osv..

skal nok komme med en update en gang hvis det nogensinde kommer til at lykkes

Anmeld

8. november 2011

FamilenStorm

nettemor skriver:

nogen der ved hvad der skal til for at blive godkendt som aflastnings familie? skal man have nogle kurser eller hvordan fungere det..

som nogen er jer jo ved så fungere vi pt som en slags privat aflastnings familie for en pige på 5 år. vi har snakket om at det skulle blive officielt for at få en anden orden på det. men kan moren når hun søger om aflastnings familie godt ønske os eller hvordan går det til??

Hejsa..

Vi blev godkendt lige inden jeg blev gravid..

Ved ikke om det er samme fremgangsmåde i alle kommuner..

Men her skulle vi først aflevere ren straffeattest og børne attest.,
Derefter var vi igennem et telefon interview, hvis de skulle høre lidt om hvem vi var, religion, økonomi og boligareal og hvorfor man gerne vil være aflastning..

Derefter er der 3 hjemmebesøg, hvor de kommer hjem og ser jeres hjem og høre hvad jeres planer er omkring hvordan barnet skal være hos jer, og så for at danne indtryk af hvem i er

Og går alt godt, ja så er i godkendte :-)

Kram

Anmeld

8. november 2011

Nettemor

FamilenStorm skriver:

Hejsa..

Vi blev godkendt lige inden jeg blev gravid..

Ved ikke om det er samme fremgangsmåde i alle kommuner..

Men her skulle vi først aflevere ren straffeattest og børne attest.,
Derefter var vi igennem et telefon interview, hvis de skulle høre lidt om hvem vi var, religion, økonomi og boligareal og hvorfor man gerne vil være aflastning..

Derefter er der 3 hjemmebesøg, hvor de kommer hjem og ser jeres hjem og høre hvad jeres planer er omkring hvordan barnet skal være hos jer, og så for at danne indtryk af hvem i er

Og går alt godt, ja så er i godkendte :-)

Kram

skulle i ikke på kursus? det har jeg nemlig lige fundet ud af at man skal her i viborg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.