Min mand skriver med en anden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.730 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Anonym trådstarter

For 1½ år siden tog jeg min mand i en hed samtale (af seksuel karakter) med sin ekskæreste. Det gav mig nogle gevaldige slag i selvtilliden - og i tilliden til ham, men vi snakkede ud om det og kom ret hurtigt videre.

Selvom jeg har tilgivet ham, så er jeg samtidig blevet paranoid, og jeg må indrømme at jeg sommetider tjekker hans Facebook (han har selv givet mig sit login+password) og hans mobil.

For 3 uger siden var han til en genforeningsfest med sin gamle klasse, og i dagene efter virkede han en smule underlig og han snakkede meget om personerne til denne fest (de havde kun været 2 fyre). Jeg er ikke generelt jaloux anlagt, jeg har intet imod at han tager til fester eller i byen uden mig (noget han dog sjældent gør/gider).

Et par dage efter festen tjekkede jeg hans mobil og fandt en lang samtale mellem ham og en pige fra hans gamle klasse. Ikke noget af seksuel karakter - bare sådan noget tak for sidst og at de burde ses noget oftere (venneflokken - ikke kun de 2).

Fint nok - ikke noget mistænkeligt her.

Tjekker dog mobilen igen et par dage efter og ser at han bliver ved med at tage kontakt til hende; spørger til hvad hun laver og hvordan det går. Hun svarer kort og høfligt og det lyder som om det er ham der viser interessen og ikke hende.

Jeg tjekker mobilen i løbet af de næste 8-10 dage men der er ingen samtaler, så jeg ånder lidt lettet op igen. Men så her til aften tjekker jeg igen og ser at han i går skrev til hende at han håbede hun havde det godt - og sådan noget. Måske uskyldigt... men hvorfor bliver han ved med at tage den slags kontakt?

Jeg ved ikke om jeg skal lægge det mindste i det eller om han bare spørger ind til en gammel ven(inde) som han ikke har haft kontakt med i knap 10 år.

Jeg har ikke det mindste imod at han har pigevenner, men så kunne han i det mindste fortælle mig det - han ved godt at jeg ikke har noget imod det 

Måske er jeg bare paranoid - vi venter vores første barn om få uger, og der er ingen tvivl om at hormonerne spiller lidt ind her. Jeg har sådan lyst til at spørge ind til beskederne men ønsker ikke at tage konfrontationen - og ved jo udemærket godt at jeg ikke bør tjekke hans mobil på den måde.

Øv, det er lidt svært. Tror I jeg lægger for meget i det?
Hvad ville I gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

chael

Når han har gjort det en gang før, så kan jeg godt forstå du er ekstra opmærksom!!

Min eneste tanke om sådan noget er; hvad er hans behov for ligepludselige at skabe kontakt til en gammel veninde?

Måske uskyldigt, måske okay med pige venner, måske, måske, måske....

Jeg ville spørge direkte til det.

Og jeg er heller ikke jaloux, men hvis min kæreste skrev med en anden pige på SMS, så ville jeg nok blive temlig stram i ansigtet. Hvad med de beskeder han så måske sletter?? Dem du ikke læser??

Nej, jeg ville ikke acceptere det.

*Camilla

Anmeld

8. november 2011

janne1986

Jeg ville absolut også være på dupperne hvis han har gjort det før... Og jeg synes det er lidt underligt....

Har du her i sidste del af graviditeten ikke givet ham nok opmærksomhed?

Jeg ville helt sikkert synes det var underligt og ville slet ik ku lade være med at konfrontere ham med det, ville have en forklaring på det...

Anmeld

8. november 2011

Benjamins'mor

Jeg ville konfrontere ham med det, jeg ville have en forklaring på hvorfor han havde behov for at blive ved tage kontakt til hende, især fordi han har gjort det før.

Anmeld

8. november 2011

Ansemusen

Uanset om det er okay eller ej at have venner af modsatte køn, synes jeg det lyder lidt mærkeligt, at han pludselig viser så stor interesse for en, han ikke har set i så mange år! Jeg ville ikke acceptere det! Få snakket ud om det NU, så det forhåbentligt kan blive lagt bag jer inden fødslen!

Anmeld

8. november 2011

JJH

Jeg ville snakke med ham om det, forklare ham at du er lidt ekstra følsom pga graviditeten og nok er lidt overtænkende. ofrklar ham alle de signaler du har set og indrøm at du har tjekket hans mobil, fordi du overtænker. få en god snak ud af det og kom videre. du vil højst sandsynlig ikke kunne lægge det fra dig før han selv forklarer og beroliger dig.

Jeg tror ikke der er noget i det, ud over han mangler "normale" samtaler om alt og intet. vi gravide bliver jo lidt babyfikseret

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Når han har gjort det en gang før, så kan jeg godt forstå du er ekstra opmærksom!!

Min eneste tanke om sådan noget er; hvad er hans behov for ligepludselige at skabe kontakt til en gammel veninde?

Måske uskyldigt, måske okay med pige venner, måske, måske, måske....

Jeg ville spørge direkte til det.

Og jeg er heller ikke jaloux, men hvis min kæreste skrev med en anden pige på SMS, så ville jeg nok blive temlig stram i ansigtet. Hvad med de beskeder han så måske sletter?? Dem du ikke læser??

Nej, jeg ville ikke acceptere det.

*Camilla

Åh, det er bare så svært - især fordi jeg er bange for at gøre tingene værre; især hvis det i bund og grund bare er ganske harmløst.

Jeg har jo også drengevenner som jeg skriver med pr. SMS eller over FB - og dette er jo ganske uskyldigt fra min side - så måske hans er det samme?

Jeg synes det er så svært; hvis han dog bare fortalte at han havde kontakt til en gammel ven(inde) igen, så var det noget andet...men hvorfor holde det skjult?

Øv, jeg synes den er svær. Og han stoler så meget på mig at jeg ved hvor ked af det han ville blive hvis han vidste at jeg tjekkede hans mobil fordi jeg ikke stoler 100% på ham 

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

janne1986 skriver:

Jeg ville absolut også være på dupperne hvis han har gjort det før... Og jeg synes det er lidt underligt....

Har du her i sidste del af graviditeten ikke givet ham nok opmærksomhed?

Jeg ville helt sikkert synes det var underligt og ville slet ik ku lade være med at konfrontere ham med det, ville have en forklaring på det...

Tværtimod, så har jeg efterspurgt mere opmærksomhed fra hans side, og det er hans sexlyst der mangler, så han har slet ingen grund til at føle sig overset. Det var nærmere mig der burde skrive med andre for at få opmærksomhed...

Vi tog i sidste uge en lang samtale om dette, og jeg fortalte ham præcis hvordan jeg havde det for tiden; at  jeg følte mig lidt forsømt og alene. Derfor sårer det mig nok ekstra meget at finde sådan en SMS bagefter...

Men på den anden side, så stod der jo intet mystisk i beskeden; den var jo ganske harmløs i sig selv...

Åh, jeg er sådan i tvivl 

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg ville konfrontere ham med det, jeg ville have en forklaring på hvorfor han havde behov for at blive ved tage kontakt til hende, især fordi han har gjort det før.

Ja, den er bare så svær den konfrontation. Jeg er bange for at gøre tingene værre 

På den anden side er jeg nok nødt til det inden det æder mig op.

Grunden til at kontakten med den anden pige er genoptaget er jo nok pga. genforeningsfesten. Jeg ved ikke om pigen er en gammel flamme, én han måske engang har været forelsket i - eller om det simpelthen bare er en ven som han har "genopdaget"

Det hjælper naturligvis ikke på det at hun var den eneste med til festen der var single 

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Uanset om det er okay eller ej at have venner af modsatte køn, synes jeg det lyder lidt mærkeligt, at han pludselig viser så stor interesse for en, han ikke har set i så mange år! Jeg ville ikke acceptere det! Få snakket ud om det NU, så det forhåbentligt kan blive lagt bag jer inden fødslen!

Ja, jeg burde snakke med ham; den samtale er bare så svær. Jeg er så bange for bare at gøre tingene værre eller blæse noget op der i bund og grund var helt uden betydning.

Hvad nu hvis det bare er hyggesnak med en ven? Hvad nu hvis han i bund og grund bare flirter lidt uden at det er meningen at det skal føre til noget? Jeg kunne såmænd godt unde ham lidt "spænding"  hvis jeg vidste at det var alt hvad der var i det...

Hvis jeg skal være helt ærlig så nyder jeg da selv hvis en fyr giver mig lidt opmærksomhed/flirter lidt med mig - uden at jeg lægger noget som helst i det - hvis det udelukkende er opmærksomheden i det og det ikke er noget man gør for at det skal føre til noget...

Øv, den er svær 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.