Min lille drengs vej til verden 28/10 2011 :) (med billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2011

annec

Kitty-Katten skriver:

Jeg lavede et indlæg fredag den 28. oktober kl 8 om morgenen om at slimproppen var gået og at jeg havde begynende kraftigere veer. Var 40 + 3 henne. Der gik ikke længe derefter at veerne begyndte at blive mere regelmæssige, men alligevel ikke særlig regelmæssige.

Da klokken blev 12 var de stadig noget uregelmæssige men de blev kraftigere, så ringede til fødegangen og fik lov til at komme ind, så de lige kunne se hvordan det så ud  Var jeg så lettet over, for kunne ikke helt finde hoved og hale i det hele. 

Køreturen var skrækkelig! Der var mega meget kø og mine veer blev så kraftige at jeg ikke kunne fokusere på andet, og er ikke helt nemt når kæresten ikke kan finde rundt hehe, MEN han fandt da hospitaltet til sidst. 

Kl 13 blev jeg undersøgt af en sygeplejeske, og der var jeg 5 cm udvidet, men havde ikke vores ting med, for havde de sagt at jeg ikke skulle da jeg snakkede i telefon med dem kl 12. 

Så kæresten smuttede efter tingene Ubehaligt at være helt alene med veer. 

Jeg kom ind på en fødestur med vand kl 13.30 og fik tilbudet om at komme i vand og takkede ja, da veerne begyndte at gøre utåligt ondt.

Så kom kærsten igen og jeg kom i vand med besked om at veerne nok ville aftage lidt. Men der skete fuldstændig det modsatte! De næste 2 timer lå jeg i vand og ville til sidst op, for blev for varmt. 

JEg blev undersøgt og var så allerede 9 cm udvidet. Det gik bare så hurtigt men gjorde også mere og mere ondt. Vandet blev taget og fostervandet var tykt tykt grønt. 

Jeg kom til at stå for at få ham til at trænge bedre ned i bækkenet og kl 16.30 var presveerne kommet. Der blev sat en sensor på hans hoved og han havde det heldigvis helt fint.

Men lige meget hvor meget jeg pressede så skete der ikke så meget. kl 18 fik jeg ve-drop og det satte skup i tingene. 

Kl 18.34 kom min lille dreng til verden! Han havde lagt skævt i bækkenet og havde haft hånden oppe ved ansigtet. Så var derfor at han var lidt svær at få ud. De kunne ikke forklarer hvorfor forstervandet (forvandet) havde været grønt, for det vand der kom ud sammen med ham var helt klart. Men er bare glad for at han havde det godt.

Han vejede 3940 gram og var 54 cm lang  

Der er et billed hvor han er 15 min gammel og hans far ikke kunne dy sig for at tage et billed.

Og på det andet er han en uge gammel og har lige haft besøg af sundhedsplejersken 

Hvor er han dejlig, stort tillykke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

4kløver

Tillykke med ham.

Anmeld

7. november 2011

Frk-Lotusblomst

Stort tillykke. Hvor er han fin.

Anmeld

7. november 2011

kimfrit

fantastisk! stort tillykke

Anmeld

7. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Sikken skøn fødselsberetning! Håber min bliver lige så god.

Og sikken lækker dreng! 

Anmeld

7. november 2011

LR85

Dejlig historie. 

Kæææmpe tillykke 

Anmeld

8. november 2011

Julemusen

MANGE tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.