Har du et barn, der bruger briller? Efterlysning til artikel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.686 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. november 2011

sofie-journalist

Hej

Til en artikel i Vores Børn Junior søger jeg en familie med et barn, der har briller, der vil fortælle om, hvordan de opdagede, at barnet skulle have briller. Og hvilke tanker de har haft om det.

Geografi er underordnet.

Interview kan klares over telefon.

Jeg skal bruge et par billeder af familien (mor og barn - evt. hele familien, det bestemmer I selv) og af jeres barn med briller.

Ideelt set er barnet mellem 2 og 7 år gammel.

Håber der er nogen, der har lyst til at dele deres historie. Min egen dreng på 20 måneder bruger briller, og jeg har da i den grad savnet at læse om andre i samme situation.

Skriv gerne på sofie.askgaard@gmail.com - eller bare her  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

Mumto3

undskyld mig, men jeg blev lidt støt over at du postede dette indlæg under børn med handicap. Jeg anser på ingen måde vores barn som handicappet. Hun fik briller da hun var 1½ år gammel er nu 3½ år, -men handicappet, det er hun sgu ikke!

Jeg har faktisk aldrig gjort mig nogen tanker om det. Hun havde brug for briller, og så fik hun det. Alle (lægen, optikeren osv) sagde at det var svært at få et barn på 18 mdr til at gå med briller, men det var det bare slet ikke!!! Hun tager dem selv om morgen og hun lægger dem selv på plads om aftenen. Hun elsker sine briller for hun kan se når hun har dem på, og jeg synes at de er vildt søde og charmernede til hende.

Om hun skal bruge briller en årrækkke eller hele sit liv...ja, det aner vi ikke, og jeg er det også fløjtende ligeglad!!! Jeg synes briller er en rigtig fin ting.

Anmeld

7. november 2011

Sildefisk

Mumto3 skriver:

undskyld mig, men jeg blev lidt støt over at du postede dette indlæg under børn med handicap. Jeg anser på ingen måde vores barn som handicappet. Hun fik briller da hun var 1½ år gammel er nu 3½ år, -men handicappet, det er hun sgu ikke!

Jeg har faktisk aldrig gjort mig nogen tanker om det. Hun havde brug for briller, og så fik hun det. Alle (lægen, optikeren osv) sagde at det var svært at få et barn på 18 mdr til at gå med briller, men det var det bare slet ikke!!! Hun tager dem selv om morgen og hun lægger dem selv på plads om aftenen. Hun elsker sine briller for hun kan se når hun har dem på, og jeg synes at de er vildt søde og charmernede til hende.

Om hun skal bruge briller en årrækkke eller hele sit liv...ja, det aner vi ikke, og jeg er det også fløjtende ligeglad!!! Jeg synes briller er en rigtig fin ting.

Enig! Som pædagog, der har arbejdet med funktionshæmmede børn, mener jeg også at den er lidt malplaceret, forhåbenlig bare en tanketorsk

Anmeld

7. november 2011

sofie-journalist

Det må du undskylde. Jeg søgte på indlæg herinde om børn med briller - og der dukkede flere af dem op i denne kategori, så tænkte, at det var det rigtige sted .

Sidst jeg søgte cases herinde, fik jeg på puklen for at poste indlægget i forkerte kategorier mv., men troede, at jeg havde gjort det rigtigt denne gang. I øvrigt har min egen lille dreng briller - og tja, kommunen anser det faktisk for et 'handicap', og vi får tilskud fra dem, selvom jeg ikke selv tænker det som et handicap.

Pyh... får sgi helt sved på panden af det her forum herinde. Tror ikke jeg har prøvet at lave et eneste indlæg herinde, uden at få folk på nakken. Måske jeg skulle holde mig væk  

Anmeld

7. november 2011

Sara.

Jeg kan se at hun før har postet den i "ordet er frit" men ikke fik svar... så måske hun bare har prøvet et nyt sted.... Måske den skulle flyttes til tråden om børn i alderen hun søger....

Mht handicap ved jeg slet ikke hvad man kalder det? for det er vel et synshandicap af en slags? eller hvad?
Skriver det ikke for at være dømmende, og ser heller ikke noget i vejen med handicappede børn, har selv en bror der er det...

Anmeld

7. november 2011

Sara.

sofie-journalist skriver:

Det må du undskylde. Jeg søgte på indlæg herinde om børn med briller - og der dukkede flere af dem op i denne kategori, så tænkte, at det var det rigtige sted .

Sidst jeg søgte cases herinde, fik jeg på puklen for at poste indlægget i forkerte kategorier mv., men troede, at jeg havde gjort det rigtigt denne gang. I øvrigt har min egen lille dreng briller - og tja, kommunen anser det faktisk for et 'handicap', og vi får tilskud fra dem, selvom jeg ikke selv tænker det som et handicap.

Pyh... får sgi helt sved på panden af det her forum herinde. Tror ikke jeg har prøvet at lave et eneste indlæg herinde, uden at få folk på nakken. Måske jeg skulle holde mig væk  

Øv det er træls at du får det sådan... sådan skal det jo ikke være...

Anmeld

7. november 2011

Ellingsen

Hejsa.
Vi har en dreng på 1½ år der har briller, og har haft det siden han var 5 mdr.
Jeg er selv meget langsynes og havde frygtet at Marcus skulle arve det. så blev ret ked af det da vi fik det afvide.

Men i dag gør det os ikke noget. Kan tydeligt se hvilken forskel det gør for ham. Selvom vi hyppigt er gæster ved optikkeren

Du skal være velkommen til at skrive til
soesellingsen@gmail.com

Anmeld

7. november 2011

jette1983

Uanset om man synes om det eller ej så er dårligt syn et handicap, og jeg siger det ikke bare for at være træls da jeg selv har brugt briller siden jeg var 4 år gammel, jeg er blind som en mulvarp. Min datter har heldigvis ikke arvet mit synshandicap og hvor er jeg glad for det, hvis den nye baby arver det så må vi tage hånd om det, det er ikke jordens undergang og man kan heldigvis få nogle fantastiske briller idag, men jo det er et handicap.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.