Jeg har også lige været til en tidlig scanning på en privat klinik, da jeg var noget nervøs for den MR scanning jeg havde været igennem, da jeg stadig ikke viste jeg var blevet gravid..
"Vingummibamsen" havde det heldigvis fint, og med fint hjerteblink.. Vi kunne også se den lille madpakke, og strengen som gik imellem den og "vingummubamsen"..
Men jeg havde også en grå skygge, som dog sad udenfor den tydelige mørke cirkel med fostervand og baby.. Min grå skygge sad vist nok på den ene æggestok, og er en hormoncyste, som indeholder vand og ja hormon.. Den gør (ifg den fantastisk søde scanningsdame, som fortalte og fortalte og beroligede os en masse) at jeg har forskærkede graviditetssymtomer.. Dvs at jeg har ekstra meget kvalme, er ekstra træt og har ekstra mange humørsvingninger.. Hun grinede bare og lå hendes hånd på mit lår og sagde, ja du får bare ekstra meget af alt det gode.. Jo tak, tænkte jeg bare.. Jeg har det jo ekstremt dårligt, og sover helt vildt meget..
Måske det også er en hormoncyste du har, min var nemlig lige så stor som baby, faktisk større.. Den var vist 2,et eller andet cm og den de vil holde øje ned at den ikke må blive større end 5cm, for så vil man vist tømme den.. Men den er ikke farlig eller noget, og ikke en man skal bekymre sig om - det var i hvert fald det jeg fik af vide..
Men mærkelig de ikke viste hvad det var..
Anmeld