Tidlig scanning, mærkeligt billede.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.276 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. november 2011

MortilAlmaogNohr

Har et spørgsmål. Nu er det en uge siden at jeg blev scannet, og er 8+1 idag. Scanningen gik egentlig fint, vi så en fin lille spunk, men fint hjerteblink.

Men, under scanningen, kunne man på billedet ligesom se en ekstra ting inde i livmoderen, hvilket vi først troede var fostret da hun scannede, men det var det ikke. Jeg spurgte hende hvad det var, og det var hun i tvivl om. Hun sagde at det kunne have tvillinger til at starte med, men måske var det ene gået til grunde. Det kunne også være blommesækken, eller en muskelknude.

Nu spekulere jeg over hvad det er, og om jeg får afvide at det er noget farligt ved næste scanning.

Det var rimelig stort, og gik ligesom udfra væggen af livmoderen.

Nogle andre der har oplevet noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

Pige2009

Nope, men ville lige oppe den.

Anmeld

7. november 2011

pemiro

Jeg blev scannet lørdag da jeg var 9+0.
Der var der en fin spunk og så en rund ting der sad ved livmodervæggen, ca halvt så stor som babys hoved.
Og det fik jeg afvide var der hvor baby får nærring fra indtil moderkagen tager over.

Måske det er det samme hos dig?

Krydser fingre for det ikke er noget slemt

Anmeld

7. november 2011

MortilAlmaogNohr

Nej, den lille runde dims har jeg også set på nogle af de scanningsbilleder jeg har set, men den kunne jeg ikke se på min scanning. Det var vel ca. på størrelse med fostret, men var mere sådan en form få grå skygge som sad på livmoder væggen indvendigt.

Anmeld

7. november 2011

pemiro

Hmm så ved jeg det sørme ikke..
Men tror nu ikke det er noget farligt, så havde du nok skulle til en scanning meget snart igen, mon ikke?

Anmeld

7. november 2011

Emily2012<3

Da jeg blev scannet tidligt, der fik jeg afvide at den der "klump" ved siden af fostret var blommesækken, og den ville være der indtil navlestrængen blev taget i brug. 

MEN jeg ved selvfølgelig ikke om det er det du har set.

Anmeld

8. november 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Jeg har også lige været til en tidlig scanning på en privat klinik, da jeg var noget nervøs for den MR scanning jeg havde været igennem, da jeg stadig ikke viste jeg var blevet gravid..

"Vingummibamsen" havde det heldigvis fint, og med fint hjerteblink.. Vi kunne også se den lille madpakke, og strengen som gik imellem den og "vingummubamsen"..

Men jeg havde også en grå skygge, som dog sad udenfor den tydelige mørke cirkel med fostervand og baby.. Min grå skygge sad vist nok på den ene æggestok, og er en hormoncyste, som indeholder vand og ja hormon.. Den gør (ifg den fantastisk søde scanningsdame, som fortalte og fortalte og beroligede os en masse) at jeg har forskærkede graviditetssymtomer.. Dvs at jeg har ekstra meget kvalme, er ekstra træt og har ekstra mange humørsvingninger.. Hun grinede bare og lå hendes hånd på mit lår og sagde, ja du får bare ekstra meget af alt det gode.. Jo tak, tænkte jeg bare.. Jeg har det jo ekstremt dårligt, og sover helt vildt meget..

Måske det også er en hormoncyste du har, min var nemlig lige så stor som baby, faktisk større.. Den var vist 2,et eller andet cm og den de vil holde øje ned at den ikke må blive større end 5cm, for så vil man vist tømme den.. Men den er ikke farlig eller noget, og ikke en man skal bekymre sig om - det var i hvert fald det jeg fik af vide.. Men mærkelig de ikke viste hvad det var..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.