Min søn vil ikke sove på hans værelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. november 2011

Anonym trådstarter

Hej med jer. Min søn på over 4 år, har i længere tid nægtet at sove på sit værelse. Han påstår at der er spøgelser på hans værelse, ja, man tror sgu' snart på hamHan har været puttet div. steder i huset, på kontoret, i stuen, med korte succeser. Nu er han endt på en madras i soveværelset, og sover først hvis vi ligger os ind hos ham. Div. nogle dage sover han først når vi går i seng. Til marts skal han være storebror og vil rigtig gerne ha' ham ind på sit eget værelse, når lillebror først indtager soveværelset. Har I nogle gode råd?Jeg har prøvet flere gange at sige at jeg ligger hos ham indtil han sover på hans eget værelse, men han går helt i panik bare jeg nævner sætningen 'du skal sove på dit eget værelse i nat'.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

Lone Jakobsen

nu ved jeg ikke hvad i har prøvet, men her er lige et par ideer:

* tænd en vågelampe, eller en sød natlampe

* kig alle de steder hvor han tror der er spøgelser (under sengen i skabet osv.) tag ham med rundt, vis ham at der ikke er nogen.

* fortæl ham en dejlig sød og hyggelig historie inden sengetid, eller lad ham ligge og putte med hans ynglingsbog

* lad ham lytte til en cd, enten med børnemusik (den rolige slags) eller en af de historier der bliver læst op.

det var lige hvad jeg ku finde på. håber i finder en løsning.

Anmeld

7. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Hej med jer. Min søn på over 4 år, har i længere tid nægtet at sove på sit værelse. Han påstår at der er spøgelser på hans værelse, ja, man tror sgu' snart på hamHan har været puttet div. steder i huset, på kontoret, i stuen, med korte succeser. Nu er han endt på en madras i soveværelset, og sover først hvis vi ligger os ind hos ham. Div. nogle dage sover han først når vi går i seng. Til marts skal han være storebror og vil rigtig gerne ha' ham ind på sit eget værelse, når lillebror først indtager soveværelset. Har I nogle gode råd?Jeg har prøvet flere gange at sige at jeg ligger hos ham indtil han sover på hans eget værelse, men han går helt i panik bare jeg nævner sætningen 'du skal sove på dit eget værelse i nat'.

Jeg ville lytte til drengen og begynde at finde ud af om jeg kunne få en hjem der kunne rydde huset for den dårlige energi han klart opfanger...
Men jeg er så også en der tror på det åndelige plan af vores univers og tror på at især børn kan opfange de energier.

Har du snakket med ham om de spøgelser? Hvad det er de gør, siden han er så overbevist om de er der?

Måske du finder ud af det faktisk er larm på gaden der er "spøgelser", katten der rumsterer, gadelys der tændes/slukkes...

Anmeld

7. november 2011

Jonatansmor

Lone Jakobsen skriver:

nu ved jeg ikke hvad i har prøvet, men her er lige et par ideer:

* tænd en vågelampe, eller en sød natlampe

* kig alle de steder hvor han tror der er spøgelser (under sengen i skabet osv.) tag ham med rundt, vis ham at der ikke er nogen.

* fortæl ham en dejlig sød og hyggelig historie inden sengetid, eller lad ham ligge og putte med hans ynglingsbog

* lad ham lytte til en cd, enten med børnemusik (den rolige slags) eller en af de historier der bliver læst op.

det var lige hvad jeg ku finde på. håber i finder en løsning.

Anmeld

24. november 2011

Piggo

Måske er det bare fordi han har et godt urinstinkt og i virkeligheden er bange for at noget kan få fat i ham når han sover alene. Har du læst det indlæg der heder noget med at monsteret under sengen er virkeligt? Her linkes til denne side, og det er meget tankevækkende:

http://www.naturalchild.org/guest/peter_gray3.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.