3 trim. Søvnløse nætter!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.476 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2011

Carslund

Jeg er nu i uge 32+4 og har de seneste 3 uger ikke kunnet sove igennem.. Jeg vågner ved det mindste. Klart jeg skal op og tisse, men plejer godt at kunne falde i søvn igen....

Jeg ligger ret højt med hovedet, for ellers kan jeg ikke få luft. Jeg har også en meget smertefuld bækkenløsning og jeg vågner hver gang jeg bare skal venne mig, da det gør meget ondt. (bælter og liggeundelag hjælper ikke) -men hvorfor falder jeg ikke i søvn igen??? Det har jeg da kunnet tidligere. 

Jeg kan gå 3-4-5 timer hver nat. Det hele resulterer i at jeg er meget træt om dagen. De seneste 4 dage har jeg ikke sovet om dagen fordi jeg vil være godt træt til natten. Jeg holder mig fra sukker. Drikker ikke kaffe eller te. Jeg er ved at blive sindsyg!!!!!

Nogen der har nogen gode råd, eller bare har prøvet det samme?måske ved nogen hvorfor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

Mor til Mike

Carslund skriver:

Jeg er nu i uge 32+4 og har de seneste 3 uger ikke kunnet sove igennem.. Jeg vågner ved det mindste. Klart jeg skal op og tisse, men plejer godt at kunne falde i søvn igen....

Jeg ligger ret højt med hovedet, for ellers kan jeg ikke få luft. Jeg har også en meget smertefuld bækkenløsning og jeg vågner hver gang jeg bare skal venne mig, da det gør meget ondt. (bælter og liggeundelag hjælper ikke) -men hvorfor falder jeg ikke i søvn igen??? Det har jeg da kunnet tidligere. 

Jeg kan gå 3-4-5 timer hver nat. Det hele resulterer i at jeg er meget træt om dagen. De seneste 4 dage har jeg ikke sovet om dagen fordi jeg vil være godt træt til natten. Jeg holder mig fra sukker. Drikker ikke kaffe eller te. Jeg er ved at blive sindsyg!!!!!

Nogen der har nogen gode råd, eller bare har prøvet det samme?måske ved nogen hvorfor...

Har du prøvet at sætte en pude mellem benene eller en dyne? og lufte godt ud inden i går i seng så det er køligt? Måske en varmepude på underdelen, i et dejligt køligt værelse kan få dig til at falde til ro? 

Anmeld

7. november 2011

Carl-Emil's mor

Carslund skriver:

Lig dig på sidden med en pude mellem benene også ha' en ekstr dyne liggende mellem dig og væggen som du kan let støtte dig op af. Sådan finder jeg god ro. Jeg har i snart 1,5 mdr ikke sovet om natten pga uro i krop og sjæl og pga min lillemand og jeg har to meget forskellige søvn rytmer.. Han elsker aktivitet 23 tiden ca også gerne 01.30-02.00 som kan fortsætte helt frem til kl 04.30-05.00 og han bliver tosset hvis jeg ligger direkte på sidden skal sådan lige ligge lidt skråt

Anmeld

7. november 2011

Moms

Hej du.

Jeg er i uge 35 og har det som dig. Jeg kan ikke falde i søvn igen efter min natlige tissetur. Sådan har det været i små to uger. Heldigvis har jeg fået barsel nu og kan tage en formiddagslur.

Jeg prøvede ikke at lade mig irritere over det, for så kan man slet ikke sove, men tænke at man i det mindste hviler kroppen. Træk vejret dybt og tænk at det bare er endnu en graviditetsforandring - en forberedelse på at være vågen om natten for at amme. Tænk positivt og find dig til rette med det, for det går (nok) ikke over.

Held og lykke i resten af graviditeten.

Moms

Anmeld

7. november 2011

Wimmie

Carslund skriver:

Har det på nøjagtig samme måde (er 34+1) og har haft det sådan i et par uger nu. Jeg vågner ca. hver anden time og den sidste stykke tid har jeg haft meget svært ved at falde i søvn igen - kan sagtens lille i ½-1 time og vende og dreje mig og kan slet ikke finde ro.

Jeg tror det er meget normalt - det er bare træls, da jeg også bliver temmelig træt i løbet af dagen 

Anmeld

7. november 2011

Muffinmus

Hi hi, tror vist bare du skal være glad for du ikke oplevede det med den første så, for det er ret normalt, det er jo din krops måde at vænne dig til mindre søvn så du ikke går amok når babyen kommer:-)

De fleste af dem jeg kender har oplevet det samme med deres børn og har selv haft det ligesådan med begge mine og får det sikkert igen senere den her gang:-)

Anmeld

13. november 2011

Carslund

Tak for de mange gode svar.. Det giver selvfølgelig mening med at man skal være klar til baby'n kommer....

Har fundet ud af at det faktisk hjælper at sove helt alene på vores gæsteværelse. Der er ingen forstyrrelser fra min bedre halvdel og jeg kan fylde så meget jeg vil. -så nu sover vi hver for sig!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.