Så er jeg hjemme under dynen igen efter noget af en nat på Hillerød hospital.
Jeg kom derind igår aftes ved midnats tid fordi mine plukveer var begyndt at nive en del og være ret regelmæssige. Tænkte egentlig ikke at det var noget alvorligt, men jeg fik kørt strimmel der viste at mine plukveer var ret kraftige og ret ofte. Kom til scanning af livmoderhalsen og den viste at den desværre har forkortet sig fra 4,7 cm for tre uger siden til 3 cm nu.
De bad mig derfor om at blive resten af natten til observation og med snak om at hvis mine plukveer fortsatte så kraftige skulle jeg måske have lungemodner og vehæmmende medicin

var godt nok noget chokeret over udsigten til måske tidlig fødsel. Fik ikke sovet så meget om natten, men mine plukveer stilnede heldigvis af og blev normale igen. Lægen om morgenen mente dog godt jeg kunne komme hjem og så længe jeg sørgede for at slappe 110% af var udsigten til tidlig fødsel ikke lige oppe over, men skl selvfølgelig være meget opmærksom fremover.
Er der nogle andre der har lidt af forkortet livmoderhals og/eller plukkeveer? Fødte i for tidligt eller gik i tiden ud hvis bare i slappede af?
Jeg har stadig en del plukveer selvom jeg bare ligger, men de er nede på omkring 5-6 i timen og gør ikke længere ondt.
Anmeld