Forkortet livmoderhals og plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.651 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. november 2011

Sofiedk

Så er jeg hjemme under dynen igen efter noget af en nat på Hillerød hospital.

Jeg kom derind igår aftes ved midnats tid fordi mine plukveer var begyndt at nive en del og være ret regelmæssige. Tænkte egentlig ikke at det var noget alvorligt, men jeg fik kørt strimmel der viste at mine plukveer var ret kraftige og ret ofte. Kom til scanning af livmoderhalsen og den viste at den desværre har forkortet sig fra 4,7 cm for tre uger siden til 3 cm nu.

De bad mig derfor om at blive resten af natten til observation og med snak om at hvis mine plukveer fortsatte så kraftige skulle jeg måske have lungemodner og vehæmmende medicin var godt nok noget chokeret over udsigten til måske tidlig fødsel. Fik ikke sovet så meget om natten, men mine plukveer stilnede heldigvis af og blev normale igen. Lægen om morgenen mente dog godt jeg kunne komme hjem og så længe jeg sørgede for at slappe 110% af var udsigten til tidlig fødsel ikke lige oppe over, men skl selvfølgelig være meget opmærksom fremover.

Er der nogle andre der har lidt af forkortet livmoderhals og/eller plukkeveer? Fødte i for tidligt eller gik i tiden ud hvis bare i slappede af?

Jeg har stadig en del plukveer selvom jeg bare ligger, men de er nede på omkring 5-6 i timen og gør ikke længere ondt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Sildefisk

Jeg har prøvet det i begge graviditeter.

1. graviditet havde jeg en LH på 12mm, (opdaget i uge 20, hvor jeg var ved at miste) der åbnede sig ved pres.

Jeg lå ned og måtte kun gå på wc/i bad frem til uge 34.

Fødte mod alle odds i uge 38+4 (og har hørt om flere tilfælde hvor det er gået ligeså godt MEN det er sejt at ligge ned så længe)

2. graviditet var LH nede på 15mm og der fødte jeg 38+3.

Held og lykke, skal nok gå hvis du passer på dig selv

Anmeld

6. november 2011

TbCp

1. Graviditet blev jeg sygemeldt omkring uge 25-26 pga for mange og regelmæssige plukveer som også gjorde ondt. Jeg fik vehæmmende medicin og sygemeldt for resten af graviditeten. Jeg fødte i uge 35+2.

Her 2. Gang er jeg igen blevet sygemeldt ved samme tid, igen pga plukveer, har fået lungemodner og går ellers herhjemme og slapper af og håber han bliver derinde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.