MØB-mødre...har I nogle fif??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. marts 2008

Tikki

Vi har haft den dårligste nat ever - den har slået alle de andre skrigenætter, vi havde, da hun var helt lille. Jeg har sovet sammenlagt 1 time og ellers haft en meget grædende baby på armen hele natten (faderen tog dog over kl. 4 i en times tid, men måtte jo på arbejde den stakkel - øjnene hang helt nede ved knæene). Vagtlægen kom kl. 1 i nat og satte hende på penicillin og panodil til at tage det væreste af smerterne - ja, hun har fået mellemørebetændelse :( Nu spørger jeg nok lidt dumt...men hvordan får de det?? Ja, min mor var der jo med det samme (hun ringede desværre lige midt i kaos i går aftes..typisk!) og hun sagde: "Nå, har du glemt at give hende hue på?!!" - Åhhh ha..nej for søren da..hendes hue er nærmest limet fast til hende, fordi jeg netop frygter et ørebarn.......Og jeg sørger altid for hun ikke er kold. Men forkølelse kan man altså ikke undgå jo....hører de to ting sammen?? Ja, jeg fik bare så dårlig samvittighed, fordi hun gennem en rimelig lang periode on and of har taget sig til det ene øre....netop det øre, som var rødest :'(. Var til lægen for 2 uger siden, men hun kunne intet se - øv. Lige nu sover hun lidt det lille pus....så længe det varer ej altså hvor er det bare træls, at hun skal døje med det. /Jeanette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2008

Sille

puhhhh ha... øv jeanette hvor er det skidt.. både natten og mellemørebetændelsen... stakkels jer..
Mellemørebetændelse kommer hos små børn i forbindelse med forkølelse. Det har noget at gøre med at bakterierne vandrer via det eustastiske rør (det rør der sidder mellem næse og øre) til mellemøret..
Så ja forkølelse og mellemørebetændelse hører ret tit sammen...
Du skal ikke have dårlig samvittighed.. Det er ikke din skyld.. du gøre jo hvad du kan som du selv siger.. Og det er svært med de ører... Du var til lægen for 2 uger siden og der var ikke noget så du har gjort hvad du kunne.. Min datter tager sig til ørene hver gang hun er træt eller spiser.. så det er svært med om de tager sig til ørenene....
Ignorer din mors kommentar.. det er bedsteforældres lod at komme med dumme kommentarer...
God bedring med den lille..
Mange hilsner fra sille

Anmeld

3. marts 2008

sttina

Lige et hurtigt svar for Sander gider ikke lege med computer. >(
HÆV hovedgæret og mindst 15-20 cm.. Så meget så hun ikke triller ud af sengen, men højt skal det være..
Og når hun siver i barnevognen så sæt den på et par sten eller andet højt så hoved igen er hævet..

Og her hænger forkølelse og MØB altså sammen.. Så når der er optræk til noget så hedder det næsedråber i en uge.. Illiadin til børn under 1 år (kan købes på apotek i håndkøb) og ellers saltvands dråber.

Håber pencilin snart hjælper :D

Sttina med 2 ørebørn >(

Anmeld

3. marts 2008

Anna-Rosa

Lige præcis...Det er en forkølelse i øret og har INTET at gøre med om hun har hat på eller ej.. Desuden kunne du have haft hende med i svømmeren uden det skulle have haft nogen betydning. Jeg har selv ørebørn og det er hvad jeg altid har fået fortalt :) Iøvrigt, er det så kun mig der synes at forældre er dem der allermest kan give dårlig samvittighed? :'(

Anmeld

3. marts 2008

Tikki

åh tak for det svar.....:)
hun savler også helt voldsomt - det startede i forbindelse med feberen.....er det noget I har oplevet også ?

ja, forældre kan godt være ret slemme til det der med dårlig samvittighed :@ må huske eg ikke skal være sådan en gang :P<

Anmeld

3. marts 2008

Sille

Jeanette skriver:

hun savler også helt voldsomt - det startede i forbindelse med feberen.....er det noget I har oplevet også ?

næ.. men ku det ik være hun ovenihar et par tænder på vej????

Anmeld

3. marts 2008

Anja

Vores den store har for et par år siden døjet med ørerne og fik dræn. Da spurgte jeg ørelægen om det med mellemørebetændelse og hue. Han sagde, at der ikke er nogen sammenhæng.

Elias har haft mellemørebetændelse EN gang - også i forbindelse med forkølelse og han har altså ALDRIG hue på, når han sover ude. Han koger fuldstændigt, hvis han har hue på og er helt våd i håret, så det droppede jeg alllerede da han var helt spæd. Han har hue på, når han sidder op i barnevognen eller er med i bilen.

Anja, der desværre har en møg snottet dreng i dag - med lidt feber også for at det ikke skal være løgn :(

Anmeld

3. marts 2008

Tikki

Sille skriver:

Jeanette skriver:

jo, det kunne måske godt være....måske jeg liiiige skulle lure en gang når vi børster tænder ;)

Anmeld

3. marts 2008

Sille

Jeanette skriver:

Sille skriver:

Jeanette skriver:

jo, det kunne måske godt være....måske jeg liiiige skulle lure en gang når vi børster tænder ;)

ja prøv det... frejas to fortænder er lige ved at bryde ud opdagede jeg igår... havde ellers kigget og mærket.. men der var ik noget og pludselig var der alligevel to tænder på vej ud..:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.