For lige at fortælle baggrundshistorien så er jeg separeret og min eksmands søn på 12 er hos mig hver anden weekend. Han ser ikke sin "rigtige" mor så jeg er mor for ham.
Fredag aften sidder vi og snakker og han fortæller nogle forskellige ting om sin far og sidder med tårer i øjnene fordi han er ked af det. Han synes han bliver uretfærdigt behandlet af sin far og kan ikke snakke med ham om det. Hans far bliver nemt sur og hidsig, så man skal ikke sige så meget til ham før han er i det røde felt. Jeg prøver at trøste knægten og lave lidt sjov. Jeg kan jo ikke gøre så meget ved situationen. Jeg har tidligere prøvet at snakke med hans far om nogle ting han har fortalt hvorefter farmand skælder knægten ud fordi han taler med mig om det. Så det gør jeg ikke igen.
Efter vores lille snak går knægten så i seng og ringer til sin far. Han fortæller ham at han har hjemve. Så er det jeg tænker, kan det være fordi han har dårlig samvittighed over at han lige har fortalt de ting om sin far? Han er rigtig glad for mig og jeg gør alt for at være der for ham.
Jeg bliver bare så ked af det når han har det sådan. Men det kan jo også være at han siger de ting for at få noget trøst og kontakt...
Nogen forslag?
Anmeld