hjælp,sover ikke og hygge nipper/niver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.031 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. november 2011

Käte

Min datter på snart 16 mdr sover elendigt om natten ja nærmest slet ikke, hun sover ok de første par timer og vågner så omkring ved 23 tiden og begynder så at græde indtil hun får en hånd og så ligger hun og nipper/niver oven på min hånd hele tiden og falder alligevel ikke i søvn og sådan foregår resten af natten uden søvn og vi er godt nok ved at være trætte, både af søvn og af måden natten kører på, og det er hver eneste nat . hun har ikke ondt det virker bare som en dårlig vane.. nogle gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Rødhætte

Käte skriver:

Min datter på snart 16 mdr sover elendigt om natten ja nærmest slet ikke, hun sover ok de første par timer og vågner så omkring ved 23 tiden og begynder så at græde indtil hun får en hånd og så ligger hun og nipper/niver oven på min hånd hele tiden og falder alligevel ikke i søvn og sådan foregår resten af natten uden søvn og vi er godt nok ved at være trætte, både af søvn og af måden natten kører på, og det er hver eneste nat . hun har ikke ondt det virker bare som en dårlig vane.. nogle gode råd

Har desværre ikke nogle gode råd.. Men vil lige give en .. Jeg har selv en søn på snart 8 mdr som også vågner mange gange, så jeg ved alt om at være træt.. Håber snart I får jers nattesøvn igen!

Anmeld

7. november 2011

LoneO

Hej kære Käte,

som du selv har mærket, hjælper det ikke at række hende din hånd...

Lad hende sove i sin egen seng - enten i eget værelse eller afskærmet fra jeres seng.

Når du lægger hende i seng, putter du hende, giver hende en vifte (et lille tryk med begge dine hænder over hendes ryg/eller skulder+hofte - så at sige et kram oppefra) og så går du, idet du giver en godnatremse, fx godnat-min skat, vi ses i morgen - eller hvad du nu siger ;o)

Når hun så vågner hen på aftenen, giver du godnatremser udenfor døren - hvis det ikke er nok, går du ind, lægger tilrette, putter, vifter kort og går så straks remsende ud igen. Gentag evt. Og prøv så efterhånden kun at bruge remsen!!!

Du kan læse om "sove-værktøjerne" i Anna Wahlgrens "Sove hele natten", som nu også findes på dansk. Du kan også stille spørgsmål på Annas forældreforum  - og du må også gerne skrive til mig: loneo@t-online.de (Jeg arbejder som oversætter + sove-coach)

kærlig hilsen

Lone

Anmeld

7. november 2011

Käte

Rødhætte skriver:

Har desværre ikke nogle gode råd.. Men vil lige give en .. Jeg har selv en søn på snart 8 mdr som også vågner mange gange, så jeg ved alt om at være træt.. Håber snart I får jers nattesøvn igen!

tak,  ja vi forældre kommer gennem nogle prøvelser

Anmeld

7. november 2011

Käte

LoneO skriver:

Hej kære Käte,

Lad hende sove i sin egen seng - enten i eget værelse eller afskærmet fra jeres seng.

Når du lægger hende i seng, putter du hende, giver hende en vifte (et lille tryk med begge dine hænder over hendes ryg/eller skulder+hofte - så at sige et kram oppefra) og så går du, idet du giver en godnatremse, fx godnat-min skat, vi ses i morgen - eller hvad du nu siger ;o)

Når hun så vågner hen på aftenen, giver du godnatremser udenfor døren - hvis det ikke er nok, går du ind, lægger tilrette, putter, vifter kort og går så straks remsende ud igen. Gentag evt. Og prøv så efterhånden kun at bruge remsen!!!

Du kan læse om "sove-værktøjerne" i Anna Wahlgrens "Sove hele natten", som nu også findes på dansk. Du kan også stille spørgsmål på Annas forældreforum  - og du må også gerne skrive til mig: loneo@t-online.de (Jeg arbejder som oversætter + sove-coach)

kærlig hilsen

Lone

Tak for rådet det må vi prøve dog vil jeg lige trække den en uges tid da hun er syg og lige vaccineret osv og hun skal helst være rask og frisk så har jeg det også bedst med det, så måske jeg vender tilbage til dig...

Anmeld

7. november 2011

stm2812

LoneO skriver:

Hej kære Käte,

kærlig hilsen

Lone

Nu blev jeg lige nysgerrig. Men har en datter som vågner efter en halv time hver gang jeg putter hende, og hun er fuldstændig hysterisk. Og det samme gælder egentlig bare i det hele taget når hun bliver lagt i sin seng. med det samme begynder hun at græde og kan først få hende til at falde til ro når jeg tager hende op igen. Med det samme hun ryger i sengen igen, så starter det forfra. Er det forkert at jeg tager hende op?

Anmeld

7. november 2011

Käte

stm2812 skriver:

Nu blev jeg lige nysgerrig. Men har en datter som vågner efter en halv time hver gang jeg putter hende, og hun er fuldstændig hysterisk. Og det samme gælder egentlig bare i det hele taget når hun bliver lagt i sin seng. med det samme begynder hun at græde og kan først få hende til at falde til ro når jeg tager hende op igen. Med det samme hun ryger i sengen igen, så starter det forfra. Er det forkert at jeg tager hende op?

Det bliver min datter også helt utrøstelig

Anmeld

7. november 2011

stm2812

Käte skriver:

Det bliver min datter også helt utrøstelig

Man kommer nærmest til at føle man straffer barnet ved at lægge det i seng. Forstår virkelig ikke hvorfor hun bliver sy hysterisk hver gang. har prøvet lige at lade hende sidde op i sengen lidt tid også for at hun lige kunne vænne sig til at det altså var der hun var nu, men det hjælper skisme heller ikke.. tror hun kommer til at ligge i midten de næste 10 år ;D

Anmeld

8. november 2011

LoneO

Hej Käte,

ja, så vent lige lidt - vaccinationer er anstrengende for kroppen - mine unger sov dog endnu mere end ellers efter vaccination ;o)

Jeg glæder mig til at høre om jeres fremskridt!

til stm: hvis hun er fysisk i topform - og det ser det da ud til - er det simpelt hen en "dårlig vane". Når du har taget hende op af sengen igen og igen, har du lært hende, at sengen er "farlig". Det er vigtigt at berolige hende i sengen - og det kan faktisk lade sig gøre!!!

I "Sove hele natten" beskrives en sove-kur på 4 nætter + en opfølgningsuge. Og de fleste gør store fremskridt allerede 2. eller 3. nat - og de fleste børn sover den første hele nat i løbet af opfølgningsugen.

Jeg har selv været ude som coach hos en familie med en pige på 7 måneder - hun havde skreget utrolig meget i det første halve år af sit liv - grunden blev aldrig fundet - zoneterapie hjalp. Vi lavede et spise/sove-skema sammen og startede kuren. Moren beroligede - og jeg coachede i baggrunden - det fungerede! Jeg var hos dem de 2 første nætter af kuren - og anden aften gik det så fint, at jeg sendte moren ind på sofaen, så hun kunne få noget søvn - og så sad jeg og ventede og ventede og ventede - der var ro til hen på morgenstunden! Og så måtte moren op og remse og vifte og remse, indtil det var tid til at stå op.

Som I kan forstå, går kuren også ud på at indføre et fast skema både for sove - og spisetider. Og allerede efter få dage mærker man, hvor godt barnet har det med at vide at alle behov bliver dækkede - sågar det når at græde/skrige

Man behøver altså ikke at vente i årevis på at barnet skal kunne sove hele natten! Det kan de allerede, når de er 4 måneder!

Kærlig hilsen

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.