Hej Käte,
ja, så vent lige lidt - vaccinationer er anstrengende for kroppen - mine unger sov dog endnu mere end ellers efter vaccination ;o)
Jeg glæder mig til at høre om jeres fremskridt!
til stm: hvis hun er fysisk i topform - og det ser det da ud til - er det simpelt hen en "dårlig vane". Når du har taget hende op af sengen igen og igen, har du lært hende, at sengen er "farlig". Det er vigtigt at berolige hende i sengen - og det kan faktisk lade sig gøre!!!
I "Sove hele natten" beskrives en sove-kur på 4 nætter + en opfølgningsuge. Og de fleste gør store fremskridt allerede 2. eller 3. nat - og de fleste børn sover den første hele nat i løbet af opfølgningsugen.
Jeg har selv været ude som coach hos en familie med en pige på 7 måneder - hun havde skreget utrolig meget i det første halve år af sit liv - grunden blev aldrig fundet - zoneterapie hjalp. Vi lavede et spise/sove-skema sammen og startede kuren. Moren beroligede - og jeg coachede i baggrunden - det fungerede! Jeg var hos dem de 2 første nætter af kuren - og anden aften gik det så fint, at jeg sendte moren ind på sofaen, så hun kunne få noget søvn - og så sad jeg og ventede og ventede og ventede - der var ro til hen på morgenstunden! Og så måtte moren op og remse og vifte og remse, indtil det var tid til at stå op.
Som I kan forstå, går kuren også ud på at indføre et fast skema både for sove - og spisetider. Og allerede efter få dage mærker man, hvor godt barnet har det med at vide at alle behov bliver dækkede - sågar det når at græde/skrige 
Man behøver altså ikke at vente i årevis på at barnet skal kunne sove hele natten! Det kan de allerede, når de er 4 måneder!
Kærlig hilsen
Lone
Anmeld