Hvorfor fik I børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. november 2011

MelikkazMoar

Hej Piger.,.

Ja mit spørgsmål er måske en lidt farlig kategori af slagsen..

men på en aften tur min kæreste og jeg snakkede om børn (og flere børn) stiller han mig spørgsmålet.. :

Hvorfor vil du gerne have flere børn er det ikke nok med 1 ? Så Har du jo også Mikkel.. er det bare fordi du kan ?

Jeg svarer at selvfølgelig er det ikke bare fordi jeg kan .. men fordi jeg gerne vil. min opfattelse af at være familie. Mor, Far og 3 børn.. det er det syn jeg har på en familie.. og det er sådan jeg inderst ønsker det kan blive .. Jeg ønsker at have og opdrage mine børn i mit billed. og ønsker at passe på dem og lære dem hvad der er rigtigt og forkert.. og jeg fik bestemt ikke et barn bare for at 'få børn'

Hvad med jer, Hvorfor fik i børn ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

baby012

Tja, da jeg fandt ud af at jeg var gravid var der da en hel masse tvivl. men tanken om ednu en abort var mig helt umulig at komme igennem, og jeg kunne ikke finde en god frund til  jeg ikke kunne tage vare på det her barn nu .. 

så bestemte mig for at dette liv jeg selv havde været med til at lave, skulle have en chance, selvom at jeg har arborteret før, og på ingen måde var sikker på at den lille klarede det så langt som hun heldigvis har gjort  tager det lidt sm et tegn på at det denne gang var den rigtige beslutning jeg tog.. 

men jeg har dog ikke tænkt mig som tingene er lige nu (uden en far) at sætte endnu et barn i verdenen. og finder jeg en der ikke vil have børn, er det hel fint med mig.. har dt ldt sådan at dr er børn nok i denne verden, og så vl jeg hellere adoptere et brn der har en svær fremtidudsigt, og gøre en forsel i dette bars liv. 

dog, ved jeg gdt at jeg nok med tide findr en ny mnd, og ha vil sikkert gerne have et barn på et tdspunkt, og så ville jeg selvf. tage det op til overvejelse igen. 

Anmeld

6. november 2011

Lullaby

Hvis man skal tro de store filosoffer så er grunden til at vi får børn enten fordi vi gerne vil have at vores gener ikke går til spildeeller så vi kan have nogle til at elske os (fordi vi i grunden er megaegoistiske).

Jeg tror det er en kombi af flere ting.

Selvfølgelig vil man gerne have at ens gener bliver viderebragt. Måske ikke bevidst men vi er jo ur-mennesker hvor det var vigtigt for vores races overlevelse at vi fik børn til at videreføre os.

Jeg vil da også gerne have at der er nogle der elsker mig betingningsløst. Det er da fantastisk at få sådan et par barnearme slynget omkring sig og en lille barnestemme siger: Du er den bedste i verdenen eller jeg elsker dig. Hvem elsker ikke det?

Udover det så synes jeg at der er så mange onde mennesker i verden at jeg rigtig gerne vil sørge for at der kommer et overskud af gode mennesker. Heraf mine børn. Jeg vil gerne opdrage dem til at være gode, samvittighedsfulde, kærlige mennesker. 

Anmeld

6. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Lullaby skriver:

Hvis man skal tro de store filosoffer så er grunden til at vi får børn enten fordi vi gerne vil have at vores gener ikke går til spildeeller så vi kan have nogle til at elske os (fordi vi i grunden er megaegoistiske).

Jeg tror det er en kombi af flere ting.

Selvfølgelig vil man gerne have at ens gener bliver viderebragt. Måske ikke bevidst men vi er jo ur-mennesker hvor det var vigtigt for vores races overlevelse at vi fik børn til at videreføre os.

Jeg vil da også gerne have at der er nogle der elsker mig betingningsløst. Det er da fantastisk at få sådan et par barnearme slynget omkring sig og en lille barnestemme siger: Du er den bedste i verdenen eller jeg elsker dig. Hvem elsker ikke det?

Udover det så synes jeg at der er så mange onde mennesker i verden at jeg rigtig gerne vil sørge for at der kommer et overskud af gode mennesker. Heraf mine børn. Jeg vil gerne opdrage dem til at være gode, samvittighedsfulde, kærlige mennesker. 

Godt skrevet - jeg er 100% enig

Anmeld

6. november 2011

SjeBets

fordi jeg blev gravid, hvis jeg ikke var blevet gravid ved et uheld, så er jeg ikke sikker på at jeg havde fået nogle, jeg har været i dårlige forhold, har åbenbart bare ikke fundet den rette- Og ikke et liv jeg ville have tilbudt børn. men nu kom hun og jeg elsker hende over alt på jorden.

Men vi er jo også meget forskellige, andres børn har stort set aldrig sagt mig det helt vilde, men mine egne, min kærestes og min brors, og kusines unger .. dem  knus elsker jeg.  Det må være noget familie ting .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.