Beregning af ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.541 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. februar 2009

Miss BananaHammock

Jeg havde endelig før jul fået en reglmæssig menstruation (efter mit ppille stop), og havde fundet ud af at jeg havde en cyklus på 28dage. Denne gang gik jeg så 5 dage over tid, hvilket så giver mig en cyklus på 33dage. Kan jeg så regne med at den kommer igen (hvis jeg er uheldig), 28dage efter sidste gang, eller kan jeg godt glemme alt om at forudsige noget som helst nu? Jeg vil helst ikke ty til ægløsningstests, da det bare vil få mine tanker til at blive endnu mere babyafhængig, men kunne godt tænkte mig bare ca. vide hvornår min ægløsning kunne være.

Hvad har i andre gjort?

Så hørte jeg en nævne herinde at man skulle passe på at have sex for tit, fordi at der så er mindre i hver aflevering der kan stå imod livmoderens fjendtlige miljø. Kan det være rigtigt? Vil jo helst optimere chancerne

Håber i nyder denne dejlige solrige dag.

Kram Nena

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2009

LineD

Hej Nena!
Jeg havde samme problem da jeg stoppede pillerne, så blev den ENDELIG regelmæssig med 28 dages cyklus, og så hver anden måde gik jeg en uge over tid uden resultat.

Men jeg ved efter snak med doktormanden, at ægløsningen så finder sted mellem 12 og 20 dagen, grunden til den "brede" æl periode er netop at cyklussen svinger lidt, lægen sagde det var helt normalt og skyldes at man forsøger at blive gravid, og kroppen derfor "retter lidt ind til højre" Hvis man kan sige det

Det er helt korrekt det med at har man sex for ofte så overlever de ikke så længe, det skyldes at det "slim" fyrene bliver skudt afsted med, er noget slim der er med til at "nedbryde" vores fjendtlige område så fyrene bedre kan overleve. Det er derfor godt ikke at have sex flere gange om dagen f.eks.

Håber det hjalp lidt

Anmeld

12. februar 2009

Miss BananaHammock

Tusind tak.. det hjalp meget. Så skal jeg bare igang med at gå med bind i tasken igen, just in case det er længe siden jeg har gjort det.

Mht at kroppen retter ind mod højre, er det så ment at den prøver og hjælp en til at blive gravid, eller undvige? (hvis du forstå hvad jeg mener?)

knus Nena

Anmeld

12. februar 2009

LineD

Hvad jeg forstod forsøger den at hjælpe Ved at give kroppen liidt ekstra tid til at fastgøre ægget

Anmeld

12. februar 2009

Miss BananaHammock

Det lyder da bare rigtig godt. Jamen så tager jeg det som et godt tegn at jeg er lidt ustabil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.