William...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er william et

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.876 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2009

Stumpen

Når du hører navnet tænker du så at det er et udenlandsk navn, dansk navn, begge dele??

Spørger fordi at jeg den anden dag spurgte kæresten om vi evt. skulle kalde baby det, hvis det bliver en dreng og han mener at det er et engelsk navn, men det synes jeg ikke umiddelbar at det er????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2009

Drengenesmor

Jeg tænker ikke som sådan noget bestemt om navne, men du kan ikke helt komme udenom at William Shakespeare ihvertfald var engelsk..... ligesom prins william er det......

Da jeg ihvertfald ved at Bill er kælenavnet for william, så vil jeg skyde på at William er "ægte" engelske i en eller anden forstand.....

Fandt det her om william:
Villiam : Engelsk drengenavn afledt af Vilhelm. Kan også staves William. I perioden 1985-1996 fik 11 danske drenge navnet Villiam. Ifølge Danmarks statistik var der 244 personer med navnet Villiam i Danmark pr 1. januar 2008.

Anmeld

11. februar 2009

Bastian

Selvfølgelig er William engelsk oprindelse. Men i med udtalelsen er helt anderledes på dansk, ser jeg det ikke som et engelsk navn i lighed med Patrick, Mike osv. Jeg valgte navnet til min søn, fordi det kunne udtales både på dansk og engelsk (min far bor i USA). Jeg har ikke fortrudt navnet en eneste gang!

Anmeld

11. februar 2009

Stumpen

Bastian skriver:

Selvfølgelig er William engelsk oprindelse. Men i med udtalelsen er helt anderledes på dansk, ser jeg det ikke som et engelsk navn i lighed med Patrick, Mike osv. Jeg valgte navnet til min søn, fordi det kunne udtales både på dansk og engelsk (min far bor i USA). Jeg har ikke fortrudt navnet en eneste gang!

Kan godt se at mit spørgsmål blev formuleret forkert, for det er det du har svaret på som jeg egentlig ville have svar på...
Anja..

Anmeld

11. februar 2009

Balderson

Stumpen skriver:

Når du hører navnet tænker du så at det er et udenlandsk navn, dansk navn, begge dele??

Spørger fordi at jeg den anden dag spurgte kæresten om vi evt. skulle kalde baby det, hvis det bliver en dreng og han mener at det er et engelsk navn, men det synes jeg ikke umiddelbar at det er????

Jeg synes det er et engelsk navn.. For at det skulle være dansk, så er det nok mere Vilhelm...

Anmeld

11. februar 2009

Ny mor

Synes det er et smukt engelsk navn, der lyder ligeså smukt på dansk!
Birgitte

Anmeld

11. februar 2009

Miamaja

wiliam er et udenlansk navn synes jeg

Anmeld

11. februar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Når man udtaler det på dansk synes jeg det er et dansk navn
Og et rigtig smukt navn synes jeg, var også på min liste af mulige drengenavne til vores søn... desværre var far ikke helt enig med mig...

Anmeld

12. februar 2009

Stumpen

Rikke skriver:

Når man udtaler det på dansk synes jeg det er et dansk navn
Og et rigtig smukt navn synes jeg, var også på min liste af mulige drengenavne til vores søn... desværre var far ikke helt enig med mig...

Faren her i huset er vist heller ikke helt enig.. Han harcuttet min liste af navne godt og grundig ned... Men det var måske også meget godt, da den var laaang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.