At blive hjemmegående husmor. (hvad skal man huske?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.162 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. november 2011

Muffin

Vi leger lidt med tanken om at jeg skal være hjemmegående husmor her mens purkene er små, altså ihvertfald de næste to år frem. Men hvad skal man huske at tænke over ? Hvordan får i andre økonoimien til at løbe rundt? Og kan min mandse bruge mit fradrag hvis jeg ikke selv skal bruge det nu her ?

Knus M- ps. jeg er ny Så hej til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Lone Jakobsen

hej hej og velkommen til

kan desværre ikke svare på dit spørgsmål. men synes jeg ville byde dig velkommen

Anmeld

4. november 2011

Muffin

Mange tak

Anmeld

4. november 2011

henh01

så vidt jeg er orienteret så kan han kun bruge dit fradrag hvis I er gift

Anmeld

4. november 2011

Muffin

henh01 skriver:

så vidt jeg er orienteret så kan han kun bruge dit fradrag hvis I er gift

Haha, ja den del ved vi. Men min veninde nævnte noget om at reglerne med at udnytte den andens fradrag var lavet om ? Tænkte nogle herinde da måtte vide det

Anmeld

4. november 2011

heidi30

Hej, 

nu skriver du ikke om I har hus, bil osv. men I skal nok overveje om I ville kunne blive hvor I er og beholde det I har hvis din mand skulle miste jobbet og komme på dagpenge.

Det var lige det første jeg tænkte på 

Anmeld

4. november 2011

raca

hvis i er gift ringer i bare til skat også giver du ham dit fradrag.. mener min mand ente på et fradag på ca 16000... inc gæld, mig og transport...

første år kan du evt tjække ud om din komune giver tilskud til pasning af eget barn/børn.. det er på ca 4000kr pr barn pr mdr.

vær opmærksom på hvordan dine mangel på ferie penge optjæning- og på hvordan du er stillet året efter du har været hjemme mht dp retten osv...

men eller nyyyyyyyyyyyd det det er fedt...

Anmeld

4. november 2011

Muffin

heidi30 skriver:

Hej, 

nu skriver du ikke om I har hus, bil osv. men I skal nok overveje om I ville kunne blive hvor I er og beholde det I har hvis din mand skulle miste jobbet og komme på dagpenge.

Det var lige det første jeg tænkte på 

Det har vi selfølgelig tænkt igennem først. Og det skulle ikke være noget problem. Vi har hverken egen bil, eller hus. Det er lejet det hele  Børnene er dog vores egne, hehe..

Anmeld

4. november 2011

Muffin

raca skriver:

hvis i er gift ringer i bare til skat også giver du ham dit fradrag.. mener min mand ente på et fradag på ca 16000... inc gæld, mig og transport...

første år kan du evt tjække ud om din komune giver tilskud til pasning af eget barn/børn.. det er på ca 4000kr pr barn pr mdr.

vær opmærksom på hvordan dine mangel på ferie penge optjæning- og på hvordan du er stillet året efter du har været hjemme mht dp retten osv...

men eller nyyyyyyyyyyyd det det er fedt...

Det lyder da helt OK

Har det nogen indflydelse hvor længe man har været gift? Eller er det bare tip top iorden når bare man er gift, uanset hvor længe ?

Anmeld

4. november 2011

Mumto3

Det er lige gyldigt hvor længe man har været gift!

-og iøvrigt tillykke med næsten beslutningen. Det er bare SÅ fedt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.