Verdens bedste kanelkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.041 visninger
12 svar
1 synes godt om
3. november 2011

Na-Wi

Jeg er ved at bage kanelkage til min søns dagpleje da han fylder 2 år imorgen  

Føler bare det er min pligt at dele denne lækre kage med jer ..

Opskriften er til en bradepande (de store der kan være i ovnen) så jeg har bare halveret opskriften Man skal ikke være fedt/sukker forskrækket hvis man vælger at bage denne kage

Dej:

250 g. margarine

800 g. sukker

1 liter kærnemælk

800 g. mel

4 tsk natron

8 tsk. stødt kanel

Glasur:

100 g. margarine

500 g. flormelis

4 tsk. vanillesukker

8 spsk. færdig lavet kaffe

2 spsk. kakao

Margarinen smeltes og røres sammen med sukker. Derefter hældes kærnemælken i. Mel, kanel og natron sigtes i lidt af gangen under grundig omrøring. Dejen kommes i bradepanden og bages ved 200 grader i alm. ovn. og ved 185 grader C i varmluftsovn i ca. 30 minutter.

Når kagen er afkølet røres glasuren sammen. Smelt margarinen og gryden skal tages af varmen og det hele skal røres hurtigt sammen. For hvis flormelis bliver for varm bliver det til en hård tør glasur og ikke cremet.

God fornøjelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Dot D

Uhmmmm, kanel. Den er hermed gemt

Anmeld

3. november 2011

mth1987

Den opskrift er også godt brugt herhjemme den er altid blevet kaldt for mosters kanelkage og har altid troet da jeg var mindre det var min moster der havde fundet på den. Det går så op for mig at alle kender den. Øv en skuffelse

Anmeld

3. november 2011

Na-Wi

Dot D skriver:

Uhmmmm, kanel. Den er hermed gemt

den er også bare super lækker, kan næsten ikke forstå at så skøn kage kan laves så nemt

Anmeld

3. november 2011

Na-Wi

mth1987 skriver:

Den opskrift er også godt brugt herhjemme den er altid blevet kaldt for mosters kanelkage og har altid troet da jeg var mindre det var min moster der havde fundet på den. Det går så op for mig at alle kender den. Øv en skuffelse

haha nårh det er da næsten synd ..

Anmeld

3. november 2011

Mka

Mums den er også godt brugt her hjemme Super let, altid god og kan holde sig super lækker i flere dage.

Anmeld

3. november 2011

mth1987

Naannaa87 skriver:

haha nårh det er da næsten synd ..

Ja virkeligheden viser sig at være lidt andeledes når man sådan bliver ældre desværre

Anmeld

3. november 2011

Na-Wi

Mka skriver:

Mums den er også godt brugt her hjemme Super let, altid god og kan holde sig super lækker i flere dage.

altid et hit

Anmeld

3. november 2011

Na-Wi

mth1987 skriver:

Ja virkeligheden viser sig at være lidt andeledes når man sådan bliver ældre desværre

haha jeg kender det

Anmeld

3. november 2011

Pige2009

Naannaa87 skriver:

Jeg er ved at bage kanelkage til min søns dagpleje da han fylder 2 år imorgen  

Føler bare det er min pligt at dele denne lækre kage med jer ..

Opskriften er til en bradepande (de store der kan være i ovnen) så jeg har bare halveret opskriften Man skal ikke være fedt/sukker forskrækket hvis man vælger at bage denne kage

Dej:

250 g. margarine

800 g. sukker

1 liter kærnemælk

800 g. mel

4 tsk natron

8 tsk. stødt kanel

Glasur:

100 g. margarine

500 g. flormelis

4 tsk. vanillesukker

8 spsk. færdig lavet kaffe

2 spsk. kakao

Margarinen smeltes og røres sammen med sukker. Derefter hældes kærnemælken i. Mel, kanel og natron sigtes i lidt af gangen under grundig omrøring. Dejen kommes i bradepanden og bages ved 200 grader i alm. ovn. og ved 185 grader C i varmluftsovn i ca. 30 minutter.

Når kagen er afkølet røres glasuren sammen. Smelt margarinen og gryden skal tages af varmen og det hele skal røres hurtigt sammen. For hvis flormelis bliver for varm bliver det til en hård tør glasur og ikke cremet.

God fornøjelse

Mums siger jeg bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.