Glemt kønnet på baby!??!?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. november 2011

Anonym trådstarter

Hej damer, skriver lige ano da jeg ikke ønsker at hænge ud min familie

Er sidst i graviditeten og glæder mig helt vildt til at få mit første barn om kort tid  snakkede dog lige med min storebror (som ikke har børn endnu) som flere gange sagt hvordan han glæder sig til at blive onkel, snakket om hvordan han ville komme på besøg oftere osv...

Det var bare en lille detalje, at han havde glemt om vi skulle have en dreng eller pige............ 

" Eehhh hvordan var det nu, ved I egentlig om det bliver en dreng eller pige??"

Vi var til kønsscanning for laaang tid siden og vi har da snakket om det!!!  Vi ses ikke så ofte da vi bor meget langt fra hinanden, men har da ellers hvad jeg vil kalde en ganske "normal" søskenrelation, og vi har ikke flere søsken end hinanden.

Jeg sagde ikke så meget til ham andet end at "øhhh...kan du ikke huske det? det er altså en dreng..." da jeg blev rimelig overrasket. 
Bagefter blev jeg bare sååååå skuffet og ked af det  helt ærligt altså, mit første barn, mine forældrers første barnebarn...det betyder åbenbart ikke ret meget alligevel???
Har næsten ikke lyst til at han skal være fadder hvis ikke der betyder mere end at man glemmer baby!!

Så er det mig der er overfølsom fordi det er min baby og jeg er fuld af hormoner??
Eller er I enige i at det er langt ude at glemme den slags!?!? Det er altså en voksen man vi snakker om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Stéphanie

Anonym skriver:

Hej damer, skriver lige ano da jeg ikke ønsker at hænge ud min familie

Er sidst i graviditeten og glæder mig helt vildt til at få mit første barn om kort tid  snakkede dog lige med min storebror (som ikke har børn endnu) som flere gange sagt hvordan han glæder sig til at blive onkel, snakket om hvordan han ville komme på besøg oftere osv...

Det var bare en lille detalje, at han havde glemt om vi skulle have en dreng eller pige............ 

" Eehhh hvordan var det nu, ved I egentlig om det bliver en dreng eller pige??"

Vi var til kønsscanning for laaang tid siden og vi har da snakket om det!!!  Vi ses ikke så ofte da vi bor meget langt fra hinanden, men har da ellers hvad jeg vil kalde en ganske "normal" søskenrelation, og vi har ikke flere søsken end hinanden.

Jeg sagde ikke så meget til ham andet end at "øhhh...kan du ikke huske det? det er altså en dreng..." da jeg blev rimelig overrasket. 
Bagefter blev jeg bare sååååå skuffet og ked af det  helt ærligt altså, mit første barn, mine forældrers første barnebarn...det betyder åbenbart ikke ret meget alligevel???
Har næsten ikke lyst til at han skal være fadder hvis ikke der betyder mere end at man glemmer baby!!

Så er det mig der er overfølsom fordi det er min baby og jeg er fuld af hormoner??
Eller er I enige i at det er langt ude at glemme den slags!?!? Det er altså en voksen man vi snakker om

Kan godt forstå at du bliver skuffet, men tænker samtidig at det jo nok ikke fylder lige så meget i hans hverdag som i din, måske derfor han har glemt det?? 

Min svoger glemte det også, og tror han spurgte om det 20 gange de sidste 3 måneder af graviditeten. Blev selv skuffet, men sagde samtidig til mig selv, at bare han så ville være der for den lille når nu han kom, så betød det måske ikke så meget.

til dig

Anmeld

3. november 2011

Gaia

Tror dine hormoner spiller dig et pus. han er 1) MAND, 2) ikke far til barnet 3) ik børneknteresseret på samme måde som jer kva det jo ik er ham der skal være far 4) at han glemmerkønner betyder jo ikke han er ligeglad. Han har sikkert haft andre ting i hverdagen at tænke på og igen ik ham der skal være far..kun onkel. Og altså vi ved jo mænd og hukommelse..den kan jo være røget i svinget. Du siger jo også det er længe siden i fortalte det. Se episoden som humoristisk og husk når han engang skal være far så spørg med jævne mrllemrum om kønnet . Op med humøret det vigtigste er at han glæder sig til hans nye titel ikke at han husker kønnet. Stort

Anmeld

3. november 2011

Sifling

Åh de kære homoner
Jeg tror ikke du skal tage det så tungt. Dit liv lige nu handler kun om din lille dreng der er på vej, og du har stort set ikke tankerne andre steder henne, hvilket jo er meget forståeligt, da det jo er den største ting i dit liv der er ved at ske Så derfor kan det godt være lidt svært at forstå at andre mennesker ikke lige syntes det er det mest spændene i verden!
Jeg tror din bror glæder sig helt vildt, men han har bare også andre ting at tænke på, så det er måske ikke lige det der hopper op i hans hoved hver morgen når han vågner Men han tænker da helt sikkert på dig og hans lille kommende nevø engang imellem
til dig

Anmeld

3. november 2011

norenberg

Det ville jeg ikke tage så tungt har en bror der er ligesådan, han husker ikke engang vores fødselsdag eller noget....

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres gode svar!! Dejligt når nogen kan se det objektivt når man ikke selv kan  

Det skal også nævnes at han plejer at glemme ting...det er egentlig ikke noget nyt som sådan...
Så det var det godt at jeg fik skrevet her inde så jeg ikke skælder ham fuldstændig ud næste gang vi snakker eller undlader at invitere ham til barnedåben, he he  
Det skal vist ikke tages så tungt, så den lille episode vælger jeg så at glemme

Tak damer!

Anmeld

3. november 2011

Vidunderligeunger

så kan jeg lige give dig den her historie som lige i øjeblikket også gav mig ufattelig hurtig hjertebanken, men idag griner vi af det

min kæreste og mig er i Jem og Fix, da vi møder en gammel kammerat af min kæreste. Kammeraten siger hej og vi snakker lidt frem og tilbage om vind og vejr.. Lidt efter spørger kammeraten min kæreste, hvad hedder jeres datter? hvorefter min kæreste bare står og kigger uden at sige noget i hvad jeg vil definere for alt alt for længe.. øh.. siger han så.. Alberte!!! jeg var simpelthen forstenet.. TÆNK at han ku glemme det, men det var altså væk lige et øjeblik.. men vi kan godt grine af det nu..

op med humøret og giv hormonerne skylden

Anmeld

3. november 2011

Rosa

Anonym skriver:

Tak for jeres gode svar!! Dejligt når nogen kan se det objektivt når man ikke selv kan  

Det skal også nævnes at han plejer at glemme ting...det er egentlig ikke noget nyt som sådan...
Så det var det godt at jeg fik skrevet her inde så jeg ikke skælder ham fuldstændig ud næste gang vi snakker eller undlader at invitere ham til barnedåben, he he  
Det skal vist ikke tages så tungt, så den lille episode vælger jeg så at glemme

Tak damer!

Og knus og tillykke med din søn 

Anmeld

3. november 2011

S.Maria

Sådan er mænd, det skal du ikke tage så tungt. Min egen far havde da helt glemt hvad min datter hed til mellem navn en dag, kort efter hun var blevet døbt. 

Anmeld

3. november 2011

kirsti

Jeg ville ikke tage det så tungt. Mænd går bare ikke særlig meget op i sådan noget og hvis han ikke selv har børn så ved han jo heller ikke hvor meget det betyder!

Men se havde du nu fortalte ham mærke model og motor størrelse på en ny bil i havde købt så havde han husket det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.