Hvor meget vejede/vejer deres baby ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. november 2011

Witt

Hvor meget vejede/vejer deres baby i uge 27 ??

Jeg blev sendt til scanning i dag af min læge, og lillepigen vejer lidt mere end 900 g.. Fik afvide hun var undervægtig og skal til scanning i HERNING om 2 uger pga det ... Der altså langt til herning for en scannig de kan lave på holstebro syghus !!!

Men ville ikke selv mene hun er undervægtig.. hvad siger i ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

baby012

Størrelse: cirka 33 cm fra hoved til fod og 950-1100 gram

Fosterets smagsløg er efterhånden ved at være færdigudviklede. Man mener, at det, du spiser, vil afgive smag til fostervandet, og at fosteret kan smage på din mad gennem fostervandet og således vænne sig til forskellige smagsindtryk. Dette hænger også sammen med, at hjernen nu er så udviklet, at fosteret nu kan huske og gemme sanseindtryk.

Fosteret sutter på sine fingre og træner derved sutterefleksen og mundmuskulaturen. Måske giver det også fosteret tryghed.

Hvis du føder i slutningen af denne uge, vil fosteret have en overlevelseschance på 88 %. 

det er det der er "normalt" men bare rolig, det kan den bette hurtigt komme efter igen , men ville nok tage den skanning alligevel.. der kunen jo være noget galt, og 50 g. er også undervægtigt og betyder meget her i de her uger 

Anmeld

2. november 2011

Koen.

Lærke blev skannet til at veje 897 g i uge 27 og hun var os undervægtig var hun nu hele graviditeten, men kom da ud og vejede 3 kg

Anmeld

2. november 2011

Witt

gravid20 skriver:

Størrelse: cirka 33 cm fra hoved til fod og 950-1100 gram

Fosterets smagsløg er efterhånden ved at være færdigudviklede. Man mener, at det, du spiser, vil afgive smag til fostervandet, og at fosteret kan smage på din mad gennem fostervandet og således vænne sig til forskellige smagsindtryk. Dette hænger også sammen med, at hjernen nu er så udviklet, at fosteret nu kan huske og gemme sanseindtryk.

Fosteret sutter på sine fingre og træner derved sutterefleksen og mundmuskulaturen. Måske giver det også fosteret tryghed.

Hvis du føder i slutningen af denne uge, vil fosteret have en overlevelseschance på 88 %. 

det er det der er "normalt" men bare rolig, det kan den bette hurtigt komme efter igen , men ville nok tage den skanning alligevel.. der kunen jo være noget galt, og 50 g. er også undervægtigt og betyder meget her i de her uger 

jaa har godt læst det der .

Men skrev også lidt også 900 g. Mener han sagde ca 930-40 g ..
så er der jo kun 10 g der mangler ..

Men ja self har jeg tænkt at tage den scanning, så kan jeg jo se hende igen ! :d ..

Anmeld

2. november 2011

Witt

tanja. skriver:

Lærke blev skannet til at veje 897 g i uge 27 og hun var os undervægtig var hun nu hele graviditeten, men kom da ud og vejede 3 kg

årh okay, 3kg er da også en stor baby ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.