Rugbrød rørt på røremaskine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.384 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. november 2011

patella

Hejsa

Er der nogle derude, der har prøvet at lave rugbrød fra bunden og rører det på røremaskine?

Jeg har lige fået en lækker Kenwood røremaskine. Har hørt at det er godt at røre dejen i ca. 15 minutter, for at den blir æltet godt. Men jeg syns bare at dejkrogen laver sådan et fint hul, lige midt i dejen og skyder resten af dejen op i siderne af skålen... Er det noget du har været ude for, og hvad gør man? Jeg er bange for at putte mere vand i, da det før er prøvet, hvor brødet så faldt lidt sammen da det var bagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

MLT

patella skriver:

Hejsa

Er der nogle derude, der har prøvet at lave rugbrød fra bunden og rører det på røremaskine?

Jeg har lige fået en lækker Kenwood røremaskine. Har hørt at det er godt at røre dejen i ca. 15 minutter, for at den blir æltet godt. Men jeg syns bare at dejkrogen laver sådan et fint hul, lige midt i dejen og skyder resten af dejen op i siderne af skålen... Er det noget du har været ude for, og hvad gør man? Jeg er bange for at putte mere vand i, da det før er prøvet, hvor brødet så faldt lidt sammen da det var bagt

Nu har jeg ikke selv prøvet at lave det, men min mor har lavet det meget .. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med et hul i midten.. Af hvad jeg ved fra min mor, så er det super klisteret, så det er bare med at tage sådan en bageske, og få det i en form

Anmeld

2. november 2011

patella

EmmaJosephine skriver:

Nu har jeg ikke selv prøvet at lave det, men min mor har lavet det meget .. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med et hul i midten.. Af hvad jeg ved fra min mor, så er det super klisteret, så det er bare med at tage sådan en bageske, og få det i en form

Ja det er også klistret, som en tyk grød. Men det er som om at det aligevel er for sejt til at blive nede når dejkrogen drejer rundt, Så det arbejder sig op af siderne og så kører dejkrogen bare rundt i et hul midt i dejen... Har brugt lidt ekstra vand end opskriften siger, men tør ikke putte mere i, da det kan falde sammen når det er bagt.  Mere væske ville jo give en mere lind grød, der vil blive nede i bunden af skålen, mens dejkrogen drejer rundt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.