Kom lige til at tænke på noget dumt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.187 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. november 2011

PsychedeliC

Jeg sad lige og tænkte på det med at bruge en donor, ikke fordi jeg vil men tanken kom bare lige forbi.. Så spurgte jeg mig selv om der er mulighed for at det er et familie medlem der kommer til at blive brugt? Hvis nu ens bror bliver donor, fætter eller far? Man kan jo vælge anonym men klinikkel holder vel øje med det ikke bliver sådan noget?

Ja, jeg undskylder på forhånd for mit spørgsmål. Jeg blev bare nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

eirene

Godt spørgsmål, der må være nogle af de der har donorbørn der har tænkt det samme??

Anmeld

2. november 2011

Nina Amelia

Jeg håber da/går udfra at de screener DNA'en først

Anmeld

2. november 2011

Maja_4000

Det har jeg faktisk også tænk på

Anmeld

2. november 2011

twinboys

ja godt spørgsmål...

Anmeld

2. november 2011

Corn

Rigtig godt spørgsmål...

JEg har også tit tænkt, hvordan ved man som voksen donorbarn, at man ikke dater (sexer) med en fra ens biologiske ophav, fx søskende eller endnu mere klamt forældre

Anmeld

4. november 2011

PsychedeliC

Tak for svar alle sammen.. det er meget godt se læse at jeg ikke er den eneste der undre mig

Anmeld

8. november 2011

Vial

Man arbejder med en vis spredning, så fx søskende ikke finder sammen. Tænker, at det er let at undgå. De fleste børn ved vel til den tid, at de er donorbørn. Evt har de et donornummer, som de kan matche med en evt kæreste, som tilfældigvis også er donorbarn!!

Ang donor fra familie, så er det ret usandsynligt. Jeg kender højde, vægt, øjen- og hårfarve. Kender også hans job og uddannelse.

De scenarie, som der spekuleres i her kan kun finde sted, hvis man ser bort fra alm. kommunikation og sund fornuft ;-))

Det er straks mere avanceret, hvis der er en skørtejæger løs i en lille by i udkantsdanmark. Mange oplyser jo forkert far, hvis det ikke er deres ægtemand, som er far til barnet. Der har man jo ikke en chance for at gætte om man er halvsøskende.

Anmeld

28. februar 2012

Humanincubator

Tja, man får jo et donornummer, så hvis man ved, at man er donorbarn, kan man hurtigt finde ud af, om numrene er identiske

Anmeld

28. februar 2012

Mutti2B

Jeg spurgte faktisk om det da jeg var til samtale på klinikken og hendes svar var: Det kan man ikke vide!

Men for at undgå det, så fortalte hun at sæddonore fra Sjælland bliver brugt i Jylland og omvendt. Så de prøver på at sprede det så vidt som muligt. Så kan du også se på højde, vægt, øjenfarve, hårfarve, blodtype og beskæftigelse, men jeg må sgu indrømme at jeg ikke har styr på alle de dataer på samtlige mandlige familiemedlemmer

Så summa summarum så kan du aldrig være 100% sikker på at det ikke er en fætter, bror, onkel eller far du får klatten fra med mindre du har styr på de data

Jeg ved så at ingen i min familie har det erhverv som donoren til mit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.