De LEDESTE symfyse/skambenssmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.554 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. november 2011

PiaRW

Øv øv øv er 30+5 idag, og jeg har simpelthen så ondt i lyskene og især skambenet, jeg kan ikke vende mig i sengen uden jeg er ved at gå til af smerte, jeg kan ikke gå på trapper(bliver nød til at gøre det i totalt slowmotion, og det gør stadig ondt), jeg kan ikke rejse mig fra siddende eller liggende stilling uden det gør mega ondt, jeg kan ikke løfte mine ben osv osv!  

Jeg læste lidt om symfyseløsning, kan det være det? I så fald er det dumt/forkert at holde sig igang med træning?

- Jeg vil helst fortsætte med at træne, men vil gerne lige høre erfaringer fra andre om det hjalp at holde sig i ro, eller træne?

Jeg går til spinning og styrketræner stort set hver dag....

PLEASE HJÆLP MIG DAMER

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

mor2011_

Åh dem haft jeg også og kun ingenting skub dig og ring til svangeambulatoriet og sig at de skal give dig tid til akupunktur efter 3 gange var de væk her

Anmeld

2. november 2011

PiaRW

mor2011_ skriver:

Åh dem haft jeg også og kun ingenting skub dig og ring til svangeambulatoriet og sig at de skal give dig tid til akupunktur efter 3 gange var de væk her

Tak for svar.

Vildt hvis det kan gøre det, venter pt. på at få en tid til akupunktur, håber sandelig også det kan få mit til at forsvinde så.

Anmeld

2. november 2011

Nina Amelia

PiaRW skriver:

Tak for svar.

Vildt hvis det kan gøre det, venter pt. på at få en tid til akupunktur, håber sandelig også det kan få mit til at forsvinde så.

Jeg ville nok lige runde lægen for at blive tjekket for bækkenløsning for sikkerheds skyld. Motion, spinning, træning, cykling og svømning er jo altid at anbefale så længe at det ikke er ubehageligt men som du selv skriver så lyder dine smerter lidt heftige.. Og er det en bækkenløsning så er der nogle bevægelser som du ikke må lave.. -Det vil en læge fortælle om i tilfælde af at det er det, og h*n vil også anbefale nogle motionsformer så du kan holde dig i gang

Anmeld

2. november 2011

Clisolka

PiaRW skriver:

Øv øv øv er 30+5 idag, og jeg har simpelthen så ondt i lyskene og især skambenet, jeg kan ikke vende mig i sengen uden jeg er ved at gå til af smerte, jeg kan ikke gå på trapper(bliver nød til at gøre det i totalt slowmotion, og det gør stadig ondt), jeg kan ikke rejse mig fra siddende eller liggende stilling uden det gør mega ondt, jeg kan ikke løfte mine ben osv osv!  

Jeg læste lidt om symfyseløsning, kan det være det? I så fald er det dumt/forkert at holde sig igang med træning?

- Jeg vil helst fortsætte med at træne, men vil gerne lige høre erfaringer fra andre om det hjalp at holde sig i ro, eller træne?

Jeg går til spinning og styrketræner stort set hver dag....

PLEASE HJÆLP MIG DAMER

Uhhh kan godt huske de lede smerter - NØJ det gør auvs!! 

Jeg fik beskeden, at det var fordi Isabella var på vej til at sætte sig fast med hovedet 

Anmeld

2. november 2011

JustMe

Det lyder for mig bestemt som symfyseløsning/bækkenløsning. Jeg vil anbefale dig at kontakte din JM og snakke nærmere med hende, for BL er ikke at spøge med, hvis den er så slem, som du beskriver. Da jeg var i 8. måned, kunne jeg dårligt gå, og jeg var lammet fra bækkenet og ned i flere dage efter fødslen. Det tog mig flere uger, før jeg kunne stige normalt ud af sengen igen, og jeg havde daglige slemme smerter i måneder efter fødslen.

Hvis det er BL skal du lytte efter, når det gør ondt. Spred ikke benene og belast ikke bækkenet ved øvelser, der lægger pres på bækkenet såsom abdominal curls, benpres, squats mv. Skal du ud af bilen eller sengen, gøres det med samlede ben. Støvsugning, løft af ting, at sidde på hug mv. samt bevægelser, der vrider kroppen skævt, bør undgås. At sidde med krydsede ben er for øvrigt et nogo.  Når du skal vende dig i sengen, kan du med fordel anskaffe dig et glidelagen eller lægge dig på en plasticpose, som glider nemt med dig. Har du ondt, når du går, kan man på nettet finde støttebælter, som hjælper nogle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.