Det lyder for mig bestemt som symfyseløsning/bækkenløsning. Jeg vil anbefale dig at kontakte din JM og snakke nærmere med hende, for BL er ikke at spøge med, hvis den er så slem, som du beskriver. Da jeg var i 8. måned, kunne jeg dårligt gå, og jeg var lammet fra bækkenet og ned i flere dage efter fødslen. Det tog mig flere uger, før jeg kunne stige normalt ud af sengen igen, og jeg havde daglige slemme smerter i måneder efter fødslen.
Hvis det er BL skal du lytte efter, når det gør ondt. Spred ikke benene og belast ikke bækkenet ved øvelser, der lægger pres på bækkenet såsom abdominal curls, benpres, squats mv. Skal du ud af bilen eller sengen, gøres det med samlede ben. Støvsugning, løft af ting, at sidde på hug mv. samt bevægelser, der vrider kroppen skævt, bør undgås. At sidde med krydsede ben er for øvrigt et nogo. Når du skal vende dig i sengen, kan du med fordel anskaffe dig et glidelagen eller lægge dig på en plasticpose, som glider nemt med dig. Har du ondt, når du går, kan man på nettet finde støttebælter, som hjælper nogle 
Anmeld