Ja, så sagde jeg farvel til alle mine skønne kollegaer i dag - for nu starter min barsel 
Det tog mig en hel time før jeg var ude af døren da jeg hele tiden rendte ind i nogen jeg lige skulle sige farvel til 
Det er så underligt... Nu har jeg været på min arbejdsplads i 8½ år, og så skal jeg pludselig være væk i et år...og måske mere (hvis jeg overhovedet kan vende tilbage - det afhænger bl.a. af min mands arbejdssituation til den tid)
Den barsel er uden tvivl tiltrængt. Jeg har så mange rygsmerter at de i løbet af dagen bliver værre og værre indtil jeg om aftenen næsten er invalideret
Og da jeg har aftenarbejde (16.00-00.00) har det været rigtig hårdt de sidste par uger - men jeg holdt ud i alle 33 uger uden én eneste sygedag 

Men hvor kommer jeg dog til at savne folk og hvor bliver det underligt ikke at skulle på arbejde i juletiden med julehygge, pakkekalendergaver og en skål konstant fyldt med slik og pebernødder 
På den anden side er det første gang siden 2004 at jeg har haft fri i julen, så jeg må hellere nyde det 
Jeg håber bare at jeg kan holde mig igang de næste 6 uger og at jeg ikke bliver alt for trist og rastløs - alle mine venner og familie bor laaaangt væk, så jeg kommer til at være en del alene 
Hvad laver I andre der er på barsel indtil baby kommer?
Anmeld