Glad og trist på én gang :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Wimmie

Ja, så sagde jeg farvel til alle mine skønne kollegaer i dag - for nu starter min barsel

Det tog mig en hel time før jeg var ude af døren da jeg hele tiden rendte ind i nogen jeg lige skulle sige farvel til 

Det er så underligt... Nu har jeg været på min arbejdsplads i 8½ år, og så skal jeg pludselig være væk i et år...og måske mere (hvis jeg overhovedet kan vende tilbage - det afhænger bl.a. af min mands arbejdssituation til den tid)

Den barsel er uden tvivl tiltrængt. Jeg har så mange rygsmerter at de i løbet af dagen bliver værre og værre indtil jeg om aftenen næsten er invalideret  Og da jeg har aftenarbejde (16.00-00.00) har det været rigtig hårdt de sidste par uger - men jeg holdt ud i alle 33 uger uden én eneste sygedag 

Men hvor kommer jeg dog til at savne folk og hvor bliver det underligt ikke at skulle på arbejde i juletiden med julehygge, pakkekalendergaver og en skål konstant fyldt med slik og pebernødder 

På den anden side er det første gang siden 2004 at jeg har haft fri i julen, så jeg må hellere nyde det 

Jeg håber bare at jeg kan holde mig igang de næste 6 uger og at jeg ikke bliver alt for trist og rastløs - alle mine venner og familie bor laaaangt væk, så jeg kommer til at være en del alene 

Hvad laver I andre der er på barsel indtil baby kommer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Mamalou

Altså nu gik jeg fra sidst i februar 10 uger før tid... Jeg havde det nogenlunde lige som dig, var lidt sorgmodig men samtidig var det en lettelse fysisk at komme hjemme at gå. 

Jeg "glemte" overraskende hurtigt arbejdet og fik godt i gang med min barsel. Min søster havde også barsel og jeg brugte generelt meget tid hos min familie indtil bettemanden kom. Jeg lavede også rigtig mange kreative ting blandt andet et par sættekasser - noget som jeg ikke har rørt siden jeg blev mor.

Jeg vil sige, at du skal nyde tiden nu. Slap af og få sovet... Jeg ved godt man ikke kan sove på forskud, men prøv alligevel 

God barsel! 

Anmeld

1. november 2011

Wimmie

Mamalou skriver:

Altså nu gik jeg fra sidst i februar 10 uger før tid... Jeg havde det nogenlunde lige som dig, var lidt sorgmodig men samtidig var det en lettelse fysisk at komme hjemme at gå. 

Jeg "glemte" overraskende hurtigt arbejdet og fik godt i gang med min barsel. Min søster havde også barsel og jeg brugte generelt meget tid hos min familie indtil bettemanden kom. Jeg lavede også rigtig mange kreative ting blandt andet et par sættekasser - noget som jeg ikke har rørt siden jeg blev mor.

Jeg vil sige, at du skal nyde tiden nu. Slap af og få sovet... Jeg ved godt man ikke kan sove på forskud, men prøv alligevel 

God barsel! 

Ja, der skal helt sikkert slappes af - og jeg vil endda prøve ikke at sætte vækkeuret ind imellem 

Jeg håber også på netop at komme igang med at være lidt kreativ igen, håber bare jeg får taget mig sammen når det kommer til stykket.

Men det må have været dejligt at være på barsel sammen med din søster - fødte I omkring samme tid?

Anmeld

2. november 2011

Mamalou

Wimmie skriver:

Ja, der skal helt sikkert slappes af - og jeg vil endda prøve ikke at sætte vækkeuret ind imellem 

Jeg håber også på netop at komme igang med at være lidt kreativ igen, håber bare jeg får taget mig sammen når det kommer til stykket.

Men det må have været dejligt at være på barsel sammen med din søster - fødte I omkring samme tid?

Min søster fødte fire måneder før jeg gik fra. Vi bor 2,5 time fra hinanden, men vi har nu alligevel hygget en del hjemme på barsel. Jeg har i det hele taget været meget hos min familie, som bor i min hjemby (som min søster) og det har været rart at kunne tage hjem og være uafhængig af arbejde. 

Jeg tror det handler om at komme ind i en rytme, som nok handler allermest om at komme ned i gear. Sådan har det været for mit vedkommende. Jeg nyder min barsel i fulde drag, selvom jeg nogle dage drømmer mig tilbage på job. Det er de dage, hvor jeg synes jeg går helt i stå, og der er gået lidt for meget joggingtøj og fedtet hår i den 

Jeg er sikker på, at du om en månedes tid opretter en tråd om, hvor skønt du har det på barsel. 

Anmeld

2. november 2011

Wimmie

Mamalou skriver:

Min søster fødte fire måneder før jeg gik fra. Vi bor 2,5 time fra hinanden, men vi har nu alligevel hygget en del hjemme på barsel. Jeg har i det hele taget været meget hos min familie, som bor i min hjemby (som min søster) og det har været rart at kunne tage hjem og være uafhængig af arbejde. 

Jeg tror det handler om at komme ind i en rytme, som nok handler allermest om at komme ned i gear. Sådan har det været for mit vedkommende. Jeg nyder min barsel i fulde drag, selvom jeg nogle dage drømmer mig tilbage på job. Det er de dage, hvor jeg synes jeg går helt i stå, og der er gået lidt for meget joggingtøj og fedtet hår i den 

Jeg er sikker på, at du om en månedes tid opretter en tråd om, hvor skønt du har det på barsel. 

Det håber jeg også 

Jeg skal bestemt lære at slappe af og nyde min frihed lidt endnu - det er jo heller ikke til at vide om jeg skal vente 6 uger, 8 uger eller om lillepigen pludselig kommer før tid 

Jeg har også masser af gode bøger jeg kan læse, film jeg mangler at se og kreative projekter jeg kan gå igang med.

Jeg ville dog bare ønske at mine venner og familie boede lidt tættere på. De bor allesammen mindst 1½ times kørsel herfra 

Anmeld

2. november 2011

Mamalou

Wimmie skriver:

Det håber jeg også 

Jeg skal bestemt lære at slappe af og nyde min frihed lidt endnu - det er jo heller ikke til at vide om jeg skal vente 6 uger, 8 uger eller om lillepigen pludselig kommer før tid 

Jeg har også masser af gode bøger jeg kan læse, film jeg mangler at se og kreative projekter jeg kan gå igang med.

Jeg ville dog bare ønske at mine venner og familie boede lidt tættere på. De bor allesammen mindst 1½ times kørsel herfra 

Det er svært at være impulsiv, når familie og venner bor så langt væk. Det kender jeg alt til. Men nyd tiden du har kun til dig selv nu, for så snart prinsessen melder sin ankomst, så kan tid til sig selv pludselig blive en by i Rusland Rigtig god barsel!

Anmeld

2. november 2011

MamaJakob

Åh, jeg husker også tydeligt den dag, jeg gik på barsel - det ER nemlig lidt sørgmodigt:-( Af samme grund spenderede jeg faktisk også det meste af min arbejdsplads der - og så skal det så nok lige nævnes, at jeg var leder på en kaffebar, så det er ikke så sært, som det lyder;-)Udover det, så var jeg elendig til at slappe af, så der blev gået lange ture, og da ke gik på barsel i december fik jeg også brugt tiden på at købe lækre julegaver til hele familien - og for en gangs skyld fik jeg også pyntet fint op til jul derhjemme:-)Håber du får tiden til at gå, men mest af alt, at du kommer til at NYDE den! (undskyld, hvis det står lidt rodet - skriver fra tlf.... Suk!)

Anmeld

2. november 2011

Nessie

Jeg havde så mange bækkensmerter, at jeg helt automatisk tog det hele lidt i slow motion JEg arbejdede også kun hver anden dag under graviditeten, kunne ikke holde til at arbejde fuld tid

Men jeg fik da syet gardiner til børneværelset, gjort værelset og tøjet klar, lavet julekort osv. Gik til skanninger og akupunktur, så jeg synes egentlig at tiden blev fyldt godt ud.

Men det er da en dejlig tid du går på barsel i, lige op til jul, så du kan nå det hele i ro og mag

God barsel til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.