Igangsættelse på egen opfordring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

Skouboe

Mit indtryk er at det er rigtigt svært at få lov til at blive sat i gang før tid, hvis der ikke er direkte medicinsk indikation for det.

Argumentet jeg har ondt og jeg er træt af at være gravid virker sjældent - det virkede heller ikke for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Isabeau

AnnaKJ skriver:

Jeg tror og håber da bestemt heller ikke du får lov at føde i uge 36+

I en graviditet må man jo altså være indstille på mange forskellig gener og bækkenløsning er bare en almindelig gene.
Hvis alle gravide skulle sættes igang pga alm. gener, så kunne fødegangene jo ikke bestille andet.
Jeg synes det er vigtigt at give plads til dem, hvor det virkelig er vigtigt at blive sat igang. Altså når det er til fare for mor og barn at fortsætte graviditeten.

I mit eget tilfælde havde jeg også bækkenløsning, og døjer endda stadig med det efter to år.
Min mand kørte eksport på det tidspunkt og han havde taget ferie fra jeg var i uge 39.
Søndag hvor jeg ville havde været 41+6 var hans ferie slut. Vi var til jordemoder om onsdagen, og der spurgte vi om det var muligt at blive sat igang om søndagen for at han kunne være med til fødslen, for så ville hans barsel starte der. Men nej nej - jeg måtte pænt vente til jeg var 42+0 og undvære min mand til fødslen. Heldigvis fødte jeg fredag 41+4.

Jeg synes det er vildt at tænke på alle der vil sættes igang pga. alm. gener. Det er altså hvad der følger med i en graviditet.

Ville hellere ha´ haft, du skrev, at du håbede, jeg ikke blev sat igang pga. barnet... Det andet, du skriver med "alm. graviditetsgener" og din egen lille historie - det lyder så negativt!

Du føler ikke, hvad jeg føler, og som det er nu, magter jeg ikke 4 uger mere. Jeg vil ringe til min læge nu og høre ham ad og forhåbentlig finder vi en løsning.

Anmeld

2. november 2011

AnnaK89

Isabeau skriver:

Ville hellere ha´ haft, du skrev, at du håbede, jeg ikke blev sat igang pga. barnet... Det andet, du skriver med "alm. graviditetsgener" og din egen lille historie - det lyder så negativt!

Du føler ikke, hvad jeg føler, og som det er nu, magter jeg ikke 4 uger mere. Jeg vil ringe til min læge nu og høre ham ad og forhåbentlig finder vi en løsning.

Selvfølgelig er det på grund af barnet !!
Og det er præcis derfor jeg mener at det er vildt at mange vil sættes igang så tidligt - så er det jo egne behov frem for barnet.
Så længe der ikke er fare for mor og barn, så ser jeg bare ingen grund til det, før man er over tid.

Som alle andre har jeg ret til at sige min mening, og jeg synes det er et ømt emne som mange har forskellige holdninger til.

Og så vidt jeg ved magter de færeste gravide de sidste uger - men nej jeg ved da ikke hvordan du føler det, men jeg gætter alligevel på at det ikke er langt fra hvad mange andre også føler.

Jeg er ked af hvis du føler dig stødt, men det her er et debatforum og jeg holder mine indlæg i en pæn tone.

Anmeld

2. november 2011

norenberg

Jeg havde stærke smerter fra bækkenløsning og kunne kun gå korte ture med krykker....forhøjet blodtryk og et navle brok som bare gjorde mega ondt og kunne først blive sat i gang på termins datoen...så tror ikke det bliver nemt at overtale dem...

Anmeld

2. november 2011

Jonatansmor

Isabeau skriver:

Kan man blive sat igang på egen opfordring?? Har 4 uger tilbage af min graviditet, men kan ingenting pga. smerter, så tænkte om man ku' snakke med læge/jordmoder og måske sættes igang? 

Min ældste datter blev født dagene gør tid og er rimelig normal idag :p 

Nogen der ved noget?? Det er virkelig ulidelig, det her

Måske du kan lave en aftale med JM?

AT du går 2 uger til og du så bliver sat igang? Herhjemme er drengen taget med PKS 10 dage før termin, han har det altså glimrende....

Ellers er det da noget med noget alternativ behandling vi skal se på til dig. Noget med nogen lune sten på din ømme lænd, lidt lækkert i sofaen, en god film. Har du ikke en massør i dit område? Vi har en der tilbyder gravide-massage, det føles som om du bliver lavet om helt på ny efter sådan en omgang. Hvad med smertestillende fra lægen?

Husker selv de sidste 14 dage, kunne have byttet liv og sjæl for en dag uden besvær

Anmeld

2. november 2011

Camulla

Isabeau skriver:

Er lidt nysgerrig Hvad sagde lægen??

Anmeld

2. november 2011

Isabeau

Camulla skriver:

Er lidt nysgerrig Hvad sagde lægen??

Lægen mente jeg sku snakke med min jordmoder. Skal derind på torsdag... Men idag er heldigvis en god dag, så overreagerede  måske lidt igår?? :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.