hvordan får jeg hende til at blive i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. november 2011

NinaNymannMadsen

ja sagden er den at min datter på 2 bare ikk vil blive i sin seng når vi har puttet hende og sagt godnat og læst.

vi gør som vi altid har gjort med at hun skal ha ren ble, nattøj på, børstet tænder, sige godnat til far og lillesøster, så går mig og hende ind og læser en 5-6 bøger(papbøger) hun får selv lov til at vælge bøgerne. når jeg er færdig med at læse, giver jeg hende en håndfuld bøger hun kan "læse" selv og så putter jeg dynen op omkring hende og siger godnat og går ud. så går der ikk en gang 5 minutter og så står hun inde i stuen igen og siger hun ikk vil sove nu.
lægger hende ind i seng igen og det kan vi nok gøre 50 gange hvis ikk mere på en aften inden hun gir op og lægger sig til at sove eller vi gir op og bare lader hende være oppe.

hun sover i junior seng (hun kravler også op af tremmesengen, så bedre hun er i junior sengen for så falder hun ikk og slår sig)

hvad kan vi dog gøre for at hun forstår at hun skal blive i sin seng når vi har puttet og sagt godnat.

hjælp mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Janni.

Hvor længe har hun sovet i junior seng? 

Anmeld

1. november 2011

NinaNymannMadsen

Janni. skriver:

Hvor længe har hun sovet i junior seng? 

i 4 måneder godt og vel.

Anmeld

1. november 2011

Janni.

NNM skriver:

i 4 måneder godt og vel.

Ja så er det jo ikke ligefrem noget nyt for hende 

Jeg tænkte lige på om det kan have noget at gøre med at hun skal i seng og lillesøster måske stadig er oppe?

Jeg læser det som om hun tester jer lige nu. Tror "bare" i skal holde ud, så vinder i kampen med tiden, selvom det er så hårdt. 

Anmeld

1. november 2011

NinaNymannMadsen

Janni. skriver:

Ja så er det jo ikke ligefrem noget nyt for hende 

Jeg tænkte lige på om det kan have noget at gøre med at hun skal i seng og lillesøster måske stadig er oppe?

Jeg læser det som om hun tester jer lige nu. Tror "bare" i skal holde ud, så vinder i kampen med tiden, selvom det er så hårdt. 

hun gjorde det også før lillesøster blev født hun gjorde det mens hun stadig sov i tremmeseng det var grunden til at vi skiftede til junior seng fordi jeg havde det ikk godt med hun kravlede ud af tremmesengen for en af de gange hun gjorde det faldt hun så hun slog hele den ene side af hovedet.

ja vi må jo nok bare holde ud og blive ved med at proppe hende ind hele tiden.

Anmeld

1. november 2011

TbCp

Har i prøvet at blive siddende hos hende?

Vi har også haft perioder hvor vi skulle rende op til Liva 10-20-30 gange hver aften og det kunne tage timer inden hun sov. Men hvis jeg satte mig ved siden af hendes seng, uden at sige noget bare sad der, tog det måske 10 min. så sov hun.

Anmeld

1. november 2011

Janni.

NNM skriver:

hun gjorde det også før lillesøster blev født hun gjorde det mens hun stadig sov i tremmeseng det var grunden til at vi skiftede til junior seng fordi jeg havde det ikk godt med hun kravlede ud af tremmesengen for en af de gange hun gjorde det faldt hun så hun slog hele den ene side af hovedet.

ja vi må jo nok bare holde ud og blive ved med at proppe hende ind hele tiden.

Ja enten holde ud eller prøve at flytte hendes sengetid til måske 30 min senere og se om det er nemmere at putte hende på det tidspunkt? 

Nu kender jeg hende ikke, det er jer der kender hende  men tænker det måske kan være lidt for tidligt, hun bliver puttet. 

Jeg ved det ikke, har ikke selv oplevet det problem endnu, da silas ikke er så gammel endnu, men synes da jeg ville prøve at give dig et par råd, sådan ud fra min logiske sans (eller måske mangel på samme - det er op til dig at vurdere     )

Håber det snart lykkedes for jer 

Anmeld

1. november 2011

mor-til-vanessa

synes godt nok det er mange bøger der bliver læst for hende i sengen. 

det går vi slet ikke her hjemme, de bliver læst i løbet af dagen, hvis hun gider. her hjemme synger jeg en sang, hvis hun vil have det (tit afbryder hun mig i sangen, synger nok ikke så godt lol) og derefter bliver der sagt godnat.

måske der sker for meget lige inden hun skal sove? 

Anmeld

1. november 2011

NinaNymannMadsen

Janni. skriver:

Ja enten holde ud eller prøve at flytte hendes sengetid til måske 30 min senere og se om det er nemmere at putte hende på det tidspunkt? 

Nu kender jeg hende ikke, det er jer der kender hende  men tænker det måske kan være lidt for tidligt, hun bliver puttet. 

Jeg ved det ikke, har ikke selv oplevet det problem endnu, da silas ikke er så gammel endnu, men synes da jeg ville prøve at give dig et par råd, sådan ud fra min logiske sans (eller måske mangel på samme - det er op til dig at vurdere     )

Håber det snart lykkedes for jer 

det har vi også prøvet.
det gør mig ikk noget hun ikk vil sove når hun bliver puttet det er mere det at hun skal forstå at hun skal blive i sengen for hun må hellere end gerne bare sidde i sengen og læse og kikke på hendes stjernehimmel hun har over sengen.

tror måske at en gang om ugen er vi heldige med at hun bliver i sengen og sover med det samme men så er hun så træt fordi der har været rigtig god gang i den i dagplejen. ellers er det bare renden frem og tilbage.

tak for råd hvertfald det er kun rart nok du kommer med nogen råd selvom du ikk selv har prøvet det endnu.

Anmeld

1. november 2011

NinaNymannMadsen

TbCp skriver:

Har i prøvet at blive siddende hos hende?

Vi har også haft perioder hvor vi skulle rende op til Liva 10-20-30 gange hver aften og det kunne tage timer inden hun sov. Men hvis jeg satte mig ved siden af hendes seng, uden at sige noget bare sad der, tog det måske 10 min. så sov hun.

ja det har vi prøvet. og det virker heller ikke kunne sidde der inde i en time til halvanden nogen gange hvor jeg så til sidst har været nød til at gå fordi ejg skulle på toilet eller noget og først når jeg er gået så gør der måske et kvarter eller lidt mindre og så sov hun.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.